آستارا
طوالش
رضوانشهر
ماسال
بندر انزلی
صعومه سرا
فومن
رشت
شفت
رودبار
سیاهکل
لاهیجان
اشرفیه
املش
رودسر
لنگرود
09027087013

PHONE NUMBER

شما اینجا هستید » گیلند » مقاله » مشخصات انواع نهال گردوی محبوب در سال 1400

مشخصات انواع نهال گردوی محبوب در سال 1400

تاریخ درج : 3 سپتامبر 21

بازدید : 826

متن مقاله
بخش نظرات

مشخصات انواع نهال گردوی محبوب در سال 1400:

به نقل از خبرآنلاین: مثل هر درخت مثمر دیگری، نهال گردو نیز انواع مختلف داشته و نژادهای گوناگونی دارد. به طور معمول برترین نژاد درختان گردو متعلق به کشورهای ایران، ترکیه، اوکراین و آمریکاست. نهال گردو؛ ارزش اقتصادی بالایی دارد؛ چراکه هم میوه مغذی و با ارزش بالایی از جهت اقتصادی تولید می‌کند و هم چوب آن نیز بسیار ارزشمند است.

1

انواع نهال گردو:

برخی از ارقام درختان گردو از سال دوم به بار می‌نشینند و تا 5 یا 6 سالگی به میزان قابل‌توجهی بارآور می‌شوند. نهال گردو در شرایط آب و هوایی بین 10- تا 38 درجه سانتی‌گراد به خوبی رشد می‌کنند، البته به سرما و وزش بادهای خیلی سرد حساس هستند. قیمت نهال گردو با توجه به اقتصادی بودن آن می تواند انتخاب خوبی جهت سرمایه گذاری باشد.

ممکن است شما هم این جمله را شنیده باشید که: سودی که توی خرید نهال گردو هست، تو خرید خونه فرمانیه نیست ! این جمله از اهمیت خرید نهال گردو ما را آگاه می سازد. در ادامه با چند نوع از درختان و نهال‌های گردو آشنا می‌شویم.

نهال گردو ژنوتیپ برتر گلد نهال:

نهال گردو ژنوتیپ برتر، با اصلاحات ژنتیکی به نوعی اصلاح نژاد شده است و به همین دلیل بازار خوبی نیز پیدا کرده است. این گونه مناسب مناطق معتدل تا گرمسیر است؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود اگر در مناطق سردسیر قرار دارید از گونه‌های چندلر، فرنور، خوشه‌ای استفاده کنید و اگر در مناطق معتدل یا نسبتاً گرمسیر هستید نهال گردو ژنوتیپ را برای کاشت انتخاب کنید.

این گردوی ژنوتیپ گلد نهال چون شاخه و برگ‌های زیادی دارد، توصیه می‌شود فاصله کاشت مناسب را رعایت کرده و هنگام کاشت، بیش از دیگر گونه‌ها فاصله‌گذاری شود. پوست این گردو نسبتاً نازک ولی کاغذی نیست و مغز آن قهوه‌ای روشن است.

نهال گردو خوشه‌ای:

نهال گردو خوشه ‌ای، معمولاً به صورت جانبی یا انتهای شاخه‌ها به شکل خوشه‌ای میوه می‌دهد؛ به طوری که شاید در هر خوشه حدود 10 تا 25 عدد گردو وجود داشته باشد. انواع درخت گردو خوشه‌ای ایرانی، ترکیه‌، فرانسه، چندلر، اسرائیلی و پا کوتاه وجود دارد که عموماً باردهی خوبی داشته و میوه آن از کیفیت خوبی برخوردار است.

نهال‌های گردوی خوشه‌ای زود بازده و پربار هستند و مقاومت خوبی در برابر سرما دارند. در هر هکتار بین 6 تا 7 تن در سال محصول می‎‌دهند. دمای بالاتر از 38 درجه برای این نوع مضر بوده و باعث سوختگی برگ‌ها و کوچک شدن میوه‌ها می‌شود. این گونه مناسب کاشت تا ارتفاع 1200 متر از سطح دریا است. نهال گردو خوشه‌ای، پا کوتاه بوده و بعد از 3 یا 4 سال به بار می‌نشیند. این گونه نسبت به سایر گونه‌ها، به کم‌آبی مقاوم‌تر است.

نهال گردو چندلر:

خاستگاه نهال گردو چندلر، کشور آمریکاست و این گونه در سراسر جهان شناخته شده و معروف است. این درخت گردو، با قد نیمه متوسط خود دارای میوه‌های درشت و سفید رنگ و پوست نیمه‌کاغذی بوده و مناسب کاشت تا ارتفاع 1500  از سطح دریا است. این گونه نسبت به سرمای شدید زمستان حساس بوده، ولی نسبت به سرمای دیر هنگام بهار مقاوم است.

چندلر، گونه‌ای دیرگل محسوب می‌شود و مناسب مناطق تقریباً سرد تا معتدل است، اما پربار است و در هکتار حدوداً 7 تن محصول می‌دهد. گرده افشان گردو چندلر، گونه‌های فرنور و فرانکت هستند.

2

نهال گردو فرنور:

نهال گردو فرنور، بومی فرانسه است و تا ارتفاع 1500 تا 2400 متر از سطح دریا قابل کاشت بوده و بازده خوبی خواهد داشت. مقاومت خوبی نسبت به سرما دراد و از گونۀ دیرگل و مقاوم به سرمای بهاره است. این گونه پایه کوتاه، زود بازده بوده و میوه آن دارای پوست نسبتاً کاغذی بوده و سفید رنگ است.

گرده افشان نهال گردوی فرنور، گونه‌های فرانکت یا لارا هستند. عمر مفید درخت حداقل 80 سال است و حدوداً هر سال 5 تن در هکتار محصول می‌دهد. در مناطق کوهستانی و سردسیر به خوبی مقاومت کرده و رشد می‌کند.

نهال گردو تویسرکان :

گردوی تویسرکان، از انواع مرغوب بوده و از ارزش بالایی از جهت کیفیت و صرفه اقتصادی برخوردار است. این گونه در برابر سرما و کم آبی مقاومت خوبی نشان می‌دهد و در آب و هوای کوهستانی تویسرکان به خوبی رشد می‌کند.

این درخت گردو، در برابر سرمای زمستانه و بهاره مقاوم است و از سال 5 تا 7 به بار می‌نشیند. مغز این درخت گردو سفید و چرب بوده و بسیار پرخاصیت است و پوسته چوبی سخت دارد. این نهال تا 30 متر رشد می‌کند و درخت 10 ساله این گونه، سالانه تا 100 کیلو گردو می‌دهد.

نهال گردو پدرو:

این نوع نهال گردو؛ به سرمای بهاره و سرمای سخت زمستان حساس بوده و مناسب مناطق سردسیر نیست. همچنین درختان کوچکی داشته و معمولاً تا 6 متر رشد کرده و نیاز سرمایی تا 700 ساعت دارد. این نهال در ارتفاع 700 تا 1500 متر از سطح دریا کاشت می‌شود و عملکرد مناسبی دارد. از سال اول کشت به بار می‌نشیند و مغز آن قهوه‌ای روشن است.

3

نتیجه گیری و جمع بندی در مورد نهال های گردو:

با بررسی انواع نهال گردو، و بیان ویژگی‌های هر یک شما می‌توانید با انتخاب نهال مورد نظر خود که مناسب شرایط اقلیمی و همچنین مطابق انتظارات شما است، به راحتی برای خرید اقدام کنید. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان ما در سایت نهالستان گلد نهال تماس مراجعه و اقدام به خرید نهال گردوی موردنظر نمایید و یا با شماره تماس (09144812739) ارتباط بر قرار نمایید.

برچسب ها : ,,,
ارسال نظر
1 . دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط گیلند نمایش خواهد داده شد.
2 . پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
3 . پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

مقالات مرتبط

از بین بردن حشرات موذی در خانه

از بین بردن حشرات موذی در خانه

هیچ چیز بیشتر از مشاهدت موذی در خانه، آرامش ساکنین را به هم نمی‌زند! حشرات موذی که در گوشه و کنار خانه پنهان می‌شوند و به خصوص شب‌ها و هنگام تاریک شدن هوا، شروع به اذیت و آزار اهل منزل می‌کنند. همه ما بی‌خوابی ناشی از هجوم پشه‌ها، بی‌قراری ناشی از صدای مگس‌ها و یا لحظه چندش‌آور بیرون آمدن یک سوسک از چاه را تجربه کرده‌ایم!

گذشته از اذیت و آزاری که حیوانات موذی خانگی با خود به همراه می‌آورند، حضور برخی از آن‌ها مشکلات بهداشتی جدی ایجاد می‌کند و برای سلامت خانواده خطرناک است. شاید بتوانیم با مورچه‌ها یا مگس‌ها کنار بیاییم اما از خطر سوسک‌ها آشپزخانه یا موش‌ها نمی‌توان چشم‌پوشی کرد.

روش‌های مختلفی برای از بین بردن حیوانات موذی خانگی وجود دارد. از روش‌های سنتی تا اسپری‌ها و سموم شیمیایی، که هر یک مزایا و معایب خاص خود را دارند. در این مقاله به بررسی روش‌های پیشگیری از حضور حیوانات موذی در خانه و دفع آن‌ها میپردازیم.

حشرات و حیوانات موذی، نه تنها باعث از بین رفتن آسایش ساکنان یک خانه می‌شوند، بلکه ممکن است موجب انتقال برخی بیماری‌ها و ایجاد مشکلات بهداشتی شوند. به همین دلیل باید برای دفع آن‌ها یک روش مناسب پیدا کنیم.

چگونه از ورود حشرات موذی به خانه پیشگیری کنیم؟

مثل همیشه پیشگیری بهتر از درمان است! بهتر است قبل از اینکه دچار حمله حشرات موذی شویم، جلوی ورود آن‌ها را به خانه بگیریم. برای این کار اقدامات متعددی لازم است که هر یک از آن‌ها اهمیت بسیاری دارند.

درزها و شکاف‌های ساختمان را ببندید

قدم اول برای پیشگیری از ورود حیوانات موذی به خانه، بستن شکاف‌ها و درزهای موجود در ساختمان است. این شکاف‌ها ممکن است در قسمت نما، کف، سقف و دیوارهای خانه باشند. تمامی قسمت‌های خانه را به دقت بررسی کنید و هر شکافی را با مواد مناسب مثل فویل آلومینیومی یا ملات پر کنید. استفاده از درزگیر برای این کار توصیه نمی‌شود زیرا برخی حشرات و حیوانات درزگیرها را می‌جوند و به خانه نفوذ می‌کنند.

پنجره‌ها را با توری بپوشانید
درها و پنجره‌ها، به خصوص در فصول گرم سال، بهترین راه ورود برای حشراتی مانند مگس و پشه هستند. تمامی پنجره‌ها را با توری‌های ریز فلزی یا پارچه‌ای بپوشانید تا بتوانید با خیال راحت آن‌ها را باز بگذارید. در مورد خانه‌های ویلایی و حیاط‌دار، نصب درهای توری آلومینیومی در قسمت ورود به ساختمان راهکار مناسبی برای جلوگیری از ورود حیوانات موذی محسوب می‌شود.

برای چاه‌ها از درپوش استفاده کنید
درون ورودی و لوله‌های منتهی به چاه‌ها، رسوب و آلودگی بسیاری انباشته می‌شود که فضای مناسبی برای رشد سوسک‌ها است. با تمیز نگه داشتن ورودی چاه و رسوب‌زدایی از آن و همچنین استفاده از درپوش‌های مناسب راه ورود سوسک‌ها بسته خواهد شد. این محیط محل رشد حشرات موذی دیگری نیز هست مانند مگس‌های ریز. به همین دلیل باید دائما چاه‌ها و سینک‌ها و وان حمام را چک کنید و از محکم بودن درپوش‌ها مطمئن شوید.

بهترین راه برای مقابله با حیوانات و حشرات موذی، جلوگیری از ورود آن‌ها به خانه است. با نصب توری برای پنجره‌ها، قرار دادن درپوش روی چاه‌ها و پوشاندن درزها و شکاف‌ها، می‌توانیم از ورود حیوانات و حشرات به خانه جلوگیری کنیم.

مواد غذایی را در ظروف دربسته نگهداری کنید
کارتن‌های مواد غذایی که پس از باز شدن برای اولین بار دیگر به خوبی بسته نمی‌شوند، یک گنجینه عالی برای حیوانات موذی محسوب می‌شوند! بهتر است مواد غذایی را از داخل کارتن‌ها خارج و به کیسه‌های زیپ‌دار یا ظرف‌های پلاستیکی، با درهای محکم، منتقل کنید.

خانه را پاکیزه نگه دارید
اهمیت این مورد از تمام موارد دیگر بیشتر است. خانه‌ای که پر از باقی‌مانده غذاها و سطل‌های زباله آلود باشد، فضای ایده‌آلی برای حیوانات موذی محسوب می‌شود! هر چه خانه پاکیزه‌تری داشته باشید احتمال مواجه شدن با حشرات موذی کمتر و نیاز به سمپاشی کمتر خواهد بود.

هر شب آشپزخانه را با دقت تمیز کنید؛ ظرف‌ها بشویید و خرده‌غذاها را جارو کنید.
از سطل‌های زباله‌ای استفاده کنید که در آن‌ها محکم بسته می‌شود.
زباله‌ها را هر شب از خانه خارج کنید و سطل زباله را مرتب بشویید تا آلودگی در آن باقی نماند.
خانه را مرتب جارو کنید و نگذارید هیچ خرده‌غذایی در اتاق‌ها یا آشپزخانه باقی بماند.
مواد بازیافتی را با دقت نگهداری کنید
جا افتادن فرهنگ بازیافت در کشور، اتفاق بسیار خوبی است و باید به آن اهمیت داد اما نگه داشتن مواد بازیافتی در منزل موجب افزایش حیوانات موذی خواهد شد. بهتر است این مواد را خارج از خانه نگه داریم. در صورتی که این کار ممکن نباشد لازم است مواد بازیافتی در سطل‌ها یا کیسه‌های پلاستیکی دربسته نگهداری شوند.

حیوانات خانگی خود را تمیز نگه دارید
حیوانات خانگی مانند سگ و گربه ممکن است دچار کک شوند. کک حشره کوچکی است که بسیار سریع حرکت می‌کند و جای گزش آن پوست را دچار خارش فراوانی می‌کند. اگر حیوان خانگی دارید آن را تمیز نگه دارید و مراقب رشد کک‌ها روی پوستش باشید. در صورت مواجهه با این حشره به دامپزشک مراجعه کنید و از توصیه‌های او برای حفظ پاکیزگی حیوان خانگی خود و از بین رفتن کک‌ها پیروی کنید.

با رعایت بهداشت و نظافت، می‌توانیم خانه خود را برای حیوانات و حشرات موذی به یک محیط نامناسب تبدیل کنیم. برای این کار کافی است از انباشته شدن زباله‌ها و خرده‌غذاها در خانه جلوگیری کنیم.

چگونه حشرات و حیوانات موذی خانه را از بین ببریم؟
زمانی که حضور حشرات و حیوانات موذی را در خانه مشاهده کردید، باید به دنبال بهترین روش برای دفع آن‌ها باشید. به طور معمول افراد پس از مواجهه با این موجودات، در اولین قدم به سموم شیمیایی متوسل می‌شوند اما باید بدانیم که استفاده از این سموم، تنها گزینه پیش روی ما نیست. روش‌های دیگری نیز برای از بین بردن حیوانات موذی وجود دارد که بسته به موقعیت و شرایط منزل، می‌توانیم از هر یک از این روش‌ها یا ترکیبی از چند روش استفاده کنیم. با هم به بررسی برخی از روش‌های از بین بردن حشرات موذی می‌پردازیم.

از بین بردن سوسک‌ها با نفت
سوسک‌ها به محیط‌های تاریک و گرم علاقه دارند. به همین دلیل تجمع آن‌ها در چاه‌ها، کابینت‌های آشپزخانه و زیر تخت‌ها بیشتر است. یک روش سنتی برای از بین بردن سوسک‌های داخل چاه، استفاده از نفت است. از قدیم برای از بین بردن سوسک‌ها، داخل چاه نفت می‌ریختند. برای این کار مقداری نفت را درون چاه بریزید و سرپوش آن را محکم ببندید. به این ترتیب سوسک‌های داخل چاه از بین می‌روند.

به دام انداختن حشرات با مواد شیرین
چنان که می‌دانید حشرات، به خصوص سوسک و مگس به مواد غذایی شیرین علاقه دارند. شما می‌توانید با مقداری شکر و آب یک شیره چسبناک شیرین تهیه کنید و آن را داخل یک بطری بریزید. بطری را زیر کابینت‌های آشپزخانه قرار دهید. پس از مدتی مشاهده خواهید کرد که سوسک‌ها به طمع شیرینی وارد بطری می‌شوند و در آن گیر می‌افتند.

پرتقال برای دفع پشه!
پشه‌ها از بوی پرتقال فراری هستند. برای دور کردن پشه‌ها از اتاق خود می‌توانید از پره‌های پوست پرتقال استفاده کنید و یا شمع‌هایی با اسانس پرتقال روشن کنید.

دفع مورچه‌ها با مواد خانگی
شاید مورچه حشره بی‌آزاری به نظر برسد اما تعداد زیاد مورچه‌ها در خانه می‌تواند موجب آزار ساکنان شود. کافی است یکی از ورودی‌های لانه مورچه‌ها به اتاق شما باز شود. ناگهان با تعداد بسیاری مورچه مواجه می‌شوید که می‌توانند زندگی را مختل کنند. برای دفع مورچه روش‌های خانگی بسیاری وجود دارد مانند استفاده از فلفل، دارچین، سرکه، صابون، نمک، بذر میخک و … . به عنوان نمونه می‌توانید مقداری پودر دارچین در مسیر رفت و آمد مورچه‌ها بپاشید. خواهید دید که این حشرات برای دور شدن از دارچین راه خود را تغییر خواهند داد.

دفع حشرات با اسپری گل جعفری
با استفاده از این گل بسیار زیبا، می‌توانید یک اسپری تهیه کنید که بسیاری حشرات مانند سوسک قرمز، شب‌پره و آفت‌های برگ‌خوار را دفع می‌کند. برای تهیه اسپری گل جعفری به روش زیر عمل کنید:

به اندازه یک فنجان از ساقه، برگ و گل جعفری را با دو فنجان آب توسط مخلوط‌کن میکس کنید.
مخلوط به دست آمده را یک شبانه‌روز کنار بگذارید.
مخلوط را درون یک شیشه بریزید و به آن شش لیوان آب و یک چهارم قاشق چایخوری صابون مایع اضافه کنید.
مخلوط را چند روز در شیشه نگهداری کنید و روزی چند بار شیشه را تکان دهید.
در نهایت مایع را داخل ظرف مناسب بریزید و در محل رفت و آمد حشرات اسپری کنید.

دفع حشرات با اسطوخودوس
این گیاه خوش‌بو از قدیم به عنوان یک درمان طبیعی برای از بین بردن میکروب و عفونت استفاده می‌شده و اثرات آن در از بین بردن حشرات نیز به اثبات رسیده است. برای استفاده از مزایای اسطوخودوس روش‌های متعددی وجود دارد:

گل خشک اسطوخودوس را در کیسه‌های توری کوچک بریزید و در اطراف خانه قرار دهید. عطر خوب اسطوخودوس در خانه می‌پیچد و حشرات موذی را فراری می‌دهد.
داخل یک بطری کمی صابون و 15 قطره روغن اسطوخودوس بریزید و آن‌ها را با هم مخلوط کنید. سپس بدن خود را با این محلول بشویید. این کار موجب می‌شود حشرات از نزدیک شدن به بدن شما اجتناب کنند.
با روشن کردن شمع‌های معطری که اسانس اسطوخودوس دارند، می‌توانید حشرات موذی را فراری دهید.

اسپری خانگی برای دفع مگس
با ترکیبی از برخی مواد خانگی، می‌توانید مگس‌ها را دفع کنید. یکی از این ترکیب‌ها به شرح زیر است:

چهار فنجان سرکه را با 20 قطره اسانس رزماری، 20 قطره اسانس ریحان و20 قطره عرق یا اسانس نعنا مخلوط کنید.
به این ترکیب دو قاشق غذاخوری روغن زیتون یا کانولا و یک قاشق مایع ظرف‌شویی اضافه کنید.
مواد را به خوبی مخلوط کنید و در ظرف اسپری بریزید.
دفع حشرات موذی با استفاده از تکنولوژی اولتراسونیک
یک روش نوین برای دفع حشرات استفاده از دستگاه‌های کوچکی است که با استفاده از تکنولوژی اولتراسونیک کار می‌کنند. این دستگاه‌ها با استفاده از سیستم برق خانه امواج الکترومغناطیس را به صورت نامتناوب داخل خانه و دیوارها پخش می‌کنند. این امواج بر سیستم عصبی حشرات تأثیر می‌گذارند و جلوی تغذیه و تولید مثل آن‌ها را می‌گیرند. به این ترتیب پس از مدتی حشرات موذی از خانه فراری خواهند شد.

این دستگاه‌ها بسیار کوچک هستند و از هیچ گونه ماده شیمیایی برای دفع حشرات استفاده نمی‌کنند. فرکانس امواج و مدل دستگاه با توجه به نوع حشرات و کاربرد دستگاه در فضای مسکونی یا صنعت و کشاورزی متفاوت خواهد بود.

حشره‌کش‌های شیمیایی
با توجه به نکاتی که گفته شد، متوجه شدیم که اولین اقدام در مواجهه با حشرات و حیوانات موذی، استفاده از محصولات موجود در فروشگاه‌ها نیست. با این حال در مواردی که تعداد حشرات زیاد باشد و یا استفاده از روش‌های خانگی مفید واقع نشده باشد، به ناچار باید از محصولات فروشگاهی استفاده کنیم. این محصولات با ترکیبات مختلفی در بازار موجود هستند.

در سال‌های اخیر تعداد حشره‌کش‌های بر پایه مواد گیاهی بیشتر شده است زیرا مواد شیمیایی اثرات مخربی بر محیط زیست باقی می‌گذارند. در واقع طی سال‌های گذشته استفاده از سموم شیمیایی باعث به وجود آمدن گونه‌های مقاوم‌تری از حشرات و آفت‌ها شده است.

در صورتی که قصد استفاده از حشره‌کش‌های شیمیایی را دارید به نکات زیر توجه کنید:

اگر در آپارتمان زندگی می‌کنید و با حشرات موذی به خصوص سوسک مواجهه شده‌اید، سمپاشی باید در تمامی واحدها انجام شود زیرا حشرات از طریق راه‌های مخفی به کل ساختمان منتقل می‌شوند.
سمپاشی کل ساختمان را به شرکت‌هایی که در این زمینه تخصص دارند بسپارید تا از نوع سم مناسب به مقدار مناسب استفاده شود.
بین درزها و جدارهای کابینت‌ها و داخل چاه‌ها محل گذر حشرات موذی است. این فضاها را به صورت کامل سمپاشی کنید.
سه یا چهار پاف اسپری در محیط مورد نظر بزنید و اتاق را ترک کنید. بهتر است تا حداقل ده دقیقه وارد اتاق نشوید.
تنفس اسپری حشره‌کش بسیار مضر است و می‌تواند موجب مسمومیت یا علائمی مانند تنگی نفس، قرمزی، خارش و تاول پوست و … شود.
استفاده از اسپری‌های حشره‌کش در محیط‌های دربسته موجب بروز مشکلات جدی تنفسی خواهد شد.
بسته به ترکیبات حشره‌کشی که استفاده می‌کنید، ماندگاری آن متفاوت خواهد بود. این ترکیبات تا مدتی در محیط باقی می‌مانند و از طریق لمس یا تنفس وارد بدن افراد می‌شوند.
باقی‌مانده سموم در خانه، به خصوص اگر فرزند کوچک داشته باشید، ممکن است موجب مسمومیت شود. بهتر است در زمان سمپاشی کودک خود را از خانه خارج کنید و قبل از بازگشت او محیط را از سموم پاک کنید.

برای دفع حشرات و حیوانات موذی، روش‌های خانگی و مواد گیاهی متعددی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. حشره‌کش‌ها و سموم شیمیایی علاوه بر آسیبی که به محیط زیست می‌رسانند، ممکن است موجب مسمومیت‌های تنفسی یا خونی در ساکنان خانه شوند.

جمع‌بندی
حشرات و حیوانات موذی ممکن است در همه خانه‌ها دیده شوند به همین دلیل باید از ورود و رشد و تولید مثل آن‌ها جلوگیری شود.
برای پیشگیری از ورود حشرات و حیوانات باید پنجره‌ها را با توری و چاه‌ها را با سرپوش بپوشانیم.
شکاف‌های موجود در داخل و خارج ساختمان باید پوشانده شود.
رعایت نظافت و بسته‌بندی و نگهداری صحیح مواد غذایی مانع تجمع حشرات موذی می‌شود.
سطل‌های زباله باید درهای محکم داشته باشند و به صورت مرتب شسته شوند.
برای دفع حشرات و آفت‌ها می‌توان از برخی مواد گیاهی مانند اسطخودوس یا گل جعفری استفاده کرد.
دستگاه‌های دفع آفت اولتراسونیک با استفاده از امواج الکترومغناطیسی روی سیستم عصبی حشرات و حیوانات اثر می‌گذارند و آن‌ها را از خانه دور می‌کنند.
حشره‌کش‌ها و سموم شیمیایی باید با دقت و احتیاط مورد مصرف قرار گیرند زیرا ممکن است موجب بروز مسمومیت و یا آسیب به محیط زیست شوند.

https://favino.ir/25271/%d9%86%d8%a7%d9%85-%d9%85%d8%a7%d8%af%d9%87-%d8%a7%db%8c-%da%a9%d9%87-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d8%a8%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d8%af%d9%86-%d9%85%d9%88%d8%ac%d9%88%d8%af%d8%a7%d8%aa/

توضیحات بیشتر

روستای استخرگاه – فضای عالی برای عکاسی و فورمالیته عروسی

استخرگاه

استخرگاه

روستای استخرگاه یکی از زیباترین روستاهای استان گیلان و شهرستان رودبار به شمار می‌رود که در ۳۵ کیلومتری مرکز شهرستان و در ۷۵ کیلومتری شهر رشت واقع شده است. این روستای در دامنه‌ کوه درفک و در دل جنگل‌های سر به فلک کشیده قرار دارد. در روستای استخرگاه می‌توانید از آبشار طبیعی و مسیر جنگلی فو‌ق‌العاده‌ی روستا دیدن کنید و از تماشای بافت بکر روستایی و پوشش گیاهی متفاوت آن لذت ببرید.

💥✈️ ارزانترین نرخ تور استانبول رو از لحظه آخر بخواهید ✈️ 💥

🔷 نگران زمان نباش، تا لحظه آخر وقت داری، در لحظه سفر کن 🔷

اگر می‌خواهید به همه جاذبه‌های دیدنی استان گیلان سری بزنید، باید وجب به وجب خاک آن را دیده و از هر گوشه‌ی آن لذت ببرید. استان گیلان مملوء از جاذبه‌های دیدنی مختلف است که هر کدام از آنها روح انسان را نوازش می‌دهد. برای شناخت بهتر گیلان، لازم نیست که حتما به سراغ یک شهر یا روستای خاص بروید. تنها کافیست به حس خود اطمینان کرده و در هر بار سفر، یک قسمت جدید از گیلان را کشف کنید.

8bf76862 c97f 453b aa7b c4fadec2a3f5

 

روستای استخرگاه

روستای استخرگاه یکی از جاذبه‌های دیدنی استان گیلان محسوب می‌شود که کمتر کسی در مورد آن شنیده و به همین دلیل هنوز بکر و دست نخورده باقی مانده. روستایی کوچک، اما دوست داشتنی، گرم و صمیمی که در دامنه کوه قرار گرفته. این روستای کوچک که در نزدیکی رودبار واقع شده، یکی از بهترین جاذبه‌های گیلان به شمار می‌آید. با کایت همراه شوید تا روستای استخرگاه را بهتر بشناسید.

روستای استخرگاه رودبار

روستای استخرگاه رودبار

روستای استخرگاه کجاست؟

همانطور که تا به اینجای کار متوجه شده‌اید، روستای استخرگاه در استان گیلان و در نزدیکی منطقه رودبار قرار گرفته است. این روستا در دامنه کوه‌های اطراف قرار دارد. موقعیت جغرافیایی استخرگاه بسیار بی‌نظیر  است و به همین خاطر در هر چهار فصل قابل بازدید بوده و زیبایی‌های منحصر به فرد خود را دارد. جالب است بدانید حتی در فصل زمستان که دسترسی به اکثر روستاهای کوهستانی شمال ایران مسدود می‌شود، هوا در روستای استخرگاه کاملا دلپذیر است. روستای استخرگاه در دل جنگل‌های کوهستانی کوه درفک واقع شده. این روستا از مرکز شهرستان رودبار تنها 35 کیلومتر فاصله دارد.

روستای استخرگاه رودبار

همچنین باید بدانید کوه درفک، که استخرگاه در دامنه آن واقع شده را بام استان گیلان می‌دانند. این کوه روزگاری یک آتشفشان پر جوش و خروش بوده که امروزه دیگر توان گذشته را ندارد و تبدیل به یک آتشفشان خاموش شده. موقعیت قرارگیری این روستا باعث شده تا در اکثر روزهای سال، مه غلیظی تمام منطقه را فرا بگیرد. هوا کاملا پاک و عاری از هرگونه آلودگی است. بوی نان تنوری در روستا می‌پیچد و دل مردم همانند تنورشان گرم و صمیمی است. این روستا را واقعا می‌توان قسمتی از بهشت موعود دانست.

روستای استخرگاه رودبار

علت نام گذاری روستای استخرگاه

شاید با شنیدن نام این روستا کمی تعجب کرده باشید و مایل هستید بدانید که چرا در نام این روستا از کلمه استخر استفاده شده. وجه تسمیه این روستا به خاطر وجود دو استخر است. یک استخر در ضلع شرقی و دیگری در ضلع غربی روستا واقع شده. مردم روستای دفراز از آب استخر شرقی برای مصارف کشاورزی خود استفاده می‌کنند. به همین خاطر این دو استخر را می‌توان مایه آبادانی روستای استخرگاه و هم‌چنین روستاهای اطراف آن دانست. پس کاملا طبیعی است که مردم آنجا برای نام‌گذاری روستای خود از این نام استفاده کنند.

روستای استخرگاه رودبار

مدتی پیش شرکت‌های تبلیغاتی مختلف برای ساخت تیزر‌های کوتاه از این روستا استفاده کردند و باعث شهرت هرچه بیشتر آن شدند. اگر دقت کنید در تبلیغات برندهای ایرانسل، میهن و بانک صادرات از یک لوکیشن بسیار زیبای طبیعی استفاده شده که همان استخر‌های طبیعی این روستا هستند.

روستای استخرگاه رودبار

چرا باید به روستای استخرگاه رودبار سفر کنیم؟

زندگی همه ما انسان‌هایی که در شهر زندگی می‌کنیم، تنها در کار خلاصه می‌شود. یک زندگی پر از استرس در محیط پر سر و صدا و پر از آلودگی شهری که روح آدمی را آزرده می‌کند. از این رو لازم است گاهی ما نیز به روح و جسم خود استراحت دهیم. شاید استراحتی چند روزه در خانه هم بتواند خستگی جسم ما را از بین ببرد، اما خستگی روح را چطور باید از بین برد؟ روح انسان به آرامش احتیاج دارد. انسان در گذشته هیچ گاه چنین زندگی ماشینی و شلوغی را تجربه نکرده بود. ما به طبیعت وابستگی بسیار زیادی داریم زیرا از طبیعت به وجود آمده‌ایم. زمانی که چشمان خود را ببندیم و یک کلبه چوبی زیبا در دل جنگل‌های بکر را تصور کنیم، ناخودآگاه آرامش به دست می‌آوریم. شاید حتی بتوانیم بوی جنگل باران زده را نیز استشمام کنیم. صدای چوب خشکی که در آتش می‌سوزد و حتی گرمای آن را بر دستان خود احساس خواهیم کرد.

روستای استخرگاه رودبار

واقعا چه چیزی بیش از این می‌تواند به ما آرامش دهد؟ جایی که خبری از اینترنت، موبایل و حتی برق نباشد. تنها صدای پرندگان سکوت جنگل را بشکند و پس از آن شاهد شیطنت قورباغه‌های کوچک در دل آب باشیم. کمی در طبیعت بگردیم و چوب‌های خشک را برای شومینه زغالی خود جمع کنیم. شومینه را روشن کرده و یک چای زغالی دم کنیم. یک کتاب را برداشته و روی یک صندلی متحرک کنار آتش صفحه به صفحه آن را ورق بزنیم. روستای استخرگاه دقیقا همان جایی است که می‌توانید تمام این حس‌های خوب را کنار هم تجربه کنید. برکه روستای استخرگاه همان آبگیری است که شاید بارها تصویر آن را روی کارت پستال‌ها دیده باشید. زمانی که آن را از نزدیک می‌بینید، انگار که رویای شما به حقیقت پیوسته.

روستای استخرگاه رودبار

اگر کمی اهل پیاده‌روی باشید، می‌توانید با یک جفت کفش مناسب عازم جنوب روستا شده و از دیدن آبشار روستای استخرگاه بهت زده شوید. البته اگر به کوهنوردی علاقه دارید و تجهیزات لازم را همراه خود آورده‌اید، می‌توانید به سمت شمال رفته و قله درفک را فتح کنید. این مسیر کوهنوردی بسیار شهرت دارد و بسیاری از کوهنوردان در مسیر صعود خود، لحظه‌ای کوتاه مهمان روستای استخرگاه می‌شوند.

روستای استخرگاه رودبار

اقامت در روستای استخرگاه

خوشبختانه در روستای استخرگاه خبری از ساخت و ساز هتل و سایر اقامتگاه‌های بوم گردی نیست. اگر قصد دارید تا شب را در این طبیعت بکر سحر کنید، باید در خانه‌های روستایی اقامت داشته باشید. مردم روستایی در ازای دریافت مبلغی ناچیز، شما را مهمان خانه‌هایشان می‌کنند و حتی اجازه می‌دهند بر سر سفره آنها بنشینید و طعم غذاهای سنتی آنها را بچشید. این سبک مسافرت هم به رشد اقتصادی مناطق روستایی کمک شایان توجهی می‌کند و هم خاطره‌ای منحصر به فرد را در ذهن شما به جای می‌گذارد. اگر به نظر شما برقراری ارتباط با روستاییان مشکل است و نمی‌توانید محل اقامت مناسبی پیدا کنید، بهتر است همراه تور سفر کرده و همه چیز را به تور لیدر خود بسپارید.

روستای استخرگاه رودبار

بهترین زمان سفر به روستای استخرگاه

همانطور که ذکر کردیم، روستای استخرگاه یک منطقه چهار فصل است و شما می‌توانید در هر فصل از زیبایی‌های بی‌نظیر آن لذت ببرید. این روستا جزء معدود مناطق کوهستانی شمال کشور محسوب می‌شود که حتی در شش ماه دوم سال نیز می‌توان مهمان آن بود و از طبیعت بکرش لذت برد.

روستای استخرگاه رودبار

روستای استخرگاه در فصل بهار: همانطور که انتظار می‌رود، فصل بهار همه جا بوی شکوفه‌های بهاری می‌پیچد. تمام دشت‌های اطراف سرسبز و پوشیده از گل‌های بهاری خواهند بود. هنگام طلوع آفتاب هوا کمی سرد می‌شود به شکلی که ترجیح می‌دهید زیر کرسی بمانید و بیرون نیایید. اما در میانه روز هوا بسیار معتدل و بهاری خواهد بود. عید نوروز برای سفر به این منطقه بسیار ایده‌آل است.

روستای استخرگاه در فصل تابستان: در فصل تابستان دیگر خبری از سرمای ابتدای صبح نیست. اما در عین حال هوا از تهران بسیار خنک‌تر خواهد بود. به این ترتیب اگر در گرمای شدید تابستان به دنبال یک سفر برای فرار از گرما هستید، روستای استخرگاه برای شما بهترین گزینه خواهد بود.

روستای استخرگاه در فصل پاییز: پاییز سلطان فصل‌ها و ترکیب رنگ‌ها است. در پاییز هوا نه سرد و نه گرم است. طبیعت رنگ باز می‌کند و در هر گوشه می‌توانید شاهد هزاران رنگ مختلف باشید. روستای استخرگاه در فصل پاییز تبدیل به یکی از شاعرانه‌ترین و عاشقانه‌ترین نقاط تمام دنیا خواهد شد. پس سفر به استخرگاه را در این فصل از دست ندهید.

روستای استخرگاه در زمستان: شاید دسترسی به این روستا در فصل زمستان کمی دشوار باشد و نیاز به تجهیزات و خودروهای خاصی داشته باشید. اما در عین حال بر خلاف تصور، هوای زمستان استخرگاه به دلیل وجود حوضچه‌های آب متعدد، معتدل و قابل تحمل است. دشت‌های اطراف پوشیده از برف بوده و همه چیز برای اقامتی گرم در کلبه‌های چوبی آماده است.

روستای استخرگاه رودبار

نکاتی که باید در سفر به استخرگاه در نظر داشته باشیم

شما می‌توانید در تور یک روزه استخرگاه شرکت کرده و شب را به تهران بازگردید.

گشت و گذار در روستای استخرگاه حدود چهار الی پنج ساعت به طول خواهد انجامید.

اگر قصد اقامت شبانه در روستا را دارید، پیش از غروب آفتاب باید یک کلبه روستایی را پیدا کنید.

بهتر است در تمامی ایام سال، لباس گرم همراه داشته باشید.

در فصل بهار به دلیل بارندگی شدید، دشت‌های اطراف بسیار لغزنده هستند. پس کفش مناسب و یک دست لباس اضافه همراه داشته باشید.

بهتر است خوراکی و آب کافی همراه خود بیاورید.

معمولا در این منطقه موبایل به سختی آنتن می‌دهد، پس پیش از رسیدن، با افرادی که می‌خواهید، تماس بگیرید.

پول نقد همراه داشته باشید.

کیف کمک‌های اولیه و داروهای مورد نیازتان را همراه خود بیاورید.

روستای استخرگاه رودبار

دسترسی به روستای استخرگاه

آدرس روستای استخرگاه: گیلان، اتوبان قزوین – رشت، 35 کیلومتری شهرستان رودبار، شهر رستم آباد، روستای استخرگاه

اگر قصد دارید از تهران حرکت خود را آغاز کنید، باید ابتدا از جاده ساوه به قزوین رفته و از آنجا به سمت رشت بروید. زمانی که به 70 کیلومتری رشت و نزدیکی شهر توتکابن برسید، باید وارد جاده سمت راست خود شده تا به ییلاق دفراز برسید. این جاده کوهستانی، سر بالایی و کمی دشوار است. پس زنجیر چرخ همراه خود داشته باشید. پس از 20 دقیقه رانندگی به دفراز خواهید رسید. کمی بالاتر سمت چپ خود یک جاده خاکی مشاهده خواهید کرد. این جاده دقیقا شما را به روستای استخرگاه می‌رساند. فقط به یاد داشته باشید که وسیله نقلیه شما باید سالم و پرقدرت باشد.

روستای استخرگاه رودبار

خب همراهان عزیز، نظر شما در مورد این بهشت گمشده چیست؟ نظر شما در مورد اینکه چنین جاذبه‌های بکری همه‌گیر شوند، چیست؟ آیا این به اقتصاد مردم منطقه کمک می‌کند یا به طبیعت آسیب می‌رساند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. در ضمن فراموش نکنید که کایت در تلاش است تا با تجربه بالا و به کارگیری متخصصان خبره، بهترین و خاطره انگیزترین سفر را برای شما تدارک ببیند. با کایت سفر کنید تا جز خاطرات خوش چیزی در ذهن شما باقی نماند.

روستای استخرگاه رودبار

جاذبه های دیدنی این روستا

خانه روستایی تاریخی با قدمت حدود ۱۰۰سال و با معماری سنتی خود درمرکز روستا یکی از جاذبه های گردشگری می باشد. در محوطه این خانه استخر زیبایی قرار دارد که اسم این روستا نشات گرفته از همین استخر می باشد. در قسمت بالادستی این استخر کوه میرزا قرار دارد که مکان مناسبی برای کوهنوردی می باشد.

روستای استخرگاه رودبار

آبشار زیبای استخرگاه که از دامنه کوه درفک نشات میگیرد در دل جنگل های بکراین روستا قرارگرفته است. کوه درفک که درقسمت شرقی این روستا قرار دارد بر زیبایی های این روستا افزوده است. همچنین این روستا یکی از مسیرهای اصلی صعود کوهنوردان به کوه درفک می باشد.

Untitled-1

توضیحات بیشتر

حق کمیسیون برای رهن و اجاره

شاید در نگاه اول از خود بپرسیم حق کمیسیون چیست؟ و مالک و مستاجر تحت چه محاسباتی وظیفه پرداخت آن را دارند. این پول به چه کسی یا کسانی می بایست پرداخت شود و چرا؟ در هر معامله ی ملکی قطعا دو نفر شخص حقیقی یا حقوقی وجود دارند. یک مالک و دوم خریدار یا در این مقاله “مستاجر”. شناخت کافی از ملک و جغرافیای پیرامون آن در یک معالمه ضروری است. اینکه جزییات ملک از قبیل متراژ،.. معایب و یا مزایای آن ملک مهم است. حال این ملک از دسته خانه و آپارتمان و یا ویلا باشد و یا از دسته زمین مغازه و یا ملک تجاری باشد. از دیگر مسائل مهم موقعیتی است که ملک در آن قرار گرفته است. با توجه به تمام این کلیات و جزییات داخل آنها ملک قیمت گذاری می شود. اگر چه مسلما کسی که به عنوان مستاجر می خواهد ملک را شناسایی کند پس از بازدید اولیه تا حدودی اشرافی پیدا میکند. اما وجود یک کارشناس توانا که تسلط کامل به ملک مورد نظر داشته باشد و همچنین از مهندسی ساختمان سررشته داشته تا بتواند معایب و مزایای ملک را شناسایی کند برای هر دوطرف معامله یعنی هم مالک و هم مستاجر ضروری است.

حق کمیسیون چیست؟

پس از کارشناسی ملک توسط کارشناس و جلب رضایت طرفین قرارداد توسط او و سپس عقد قرار داد بین مالک و مستاجر، می بایست مبلغ پولی به عنوان دستمزد انجام کار تحت عنوان حق کمیسیون به کارشناس مربوطه پرداخت شود. در همه جای دنیا این مسئله امری قانونی و متداول است. این مبلغ هم از طرف مالک پرداخت می شود و هم از طرف مستاجر.

نحوه محاسبه حق کمیسیون رهن و اجاره

در چنین معاملاتی یک مبلغ اولیه به عنوان رهن در روز اول قرارداد از مستاجر دریافت می شود و نیز مصوب می شود که مبلغی تحت عنوان اجاره خانه به طور ماهیانه به مالک پرداخت شود. حق کمیسیون مشاور به این ترتیب می شود که ابتدا باید میزان رهن را به اجاره تبدیل کرد. یعنی اگر مبلغ رهن به طور مثال ۸۰ میلیون است طبق مصوبه سال ۱۴۰۰ که به ازای هر یک میلیون ۳۰۰۰۰ تومان اجاره در نظر گرفته شده است پس در ۳۰هزار تومان ضرب شود.

100*30000=3000000

حال، عدد به دست آمده با اجاره بها ماهیانه تعیین شده در قرارداد جمع بسته می شود. ۲۵٪ از عدد به دست آمده حق کمیسیون بنگاه است. نکته مهم این است که طبق مصوب صنف مشاورین املاک می بایست ۹٪ به عنوان مالیات ارزش افزوده به تمام قرار دادها اضافه شود. پس در مرحله آخر محاسبه، باید به مبلغ ضرب شده در بالا، ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده نیز اضافه گردد. مبلغ نهایی به دست آمده حق کمیسیون مشاورین املاک می باشد. که همانطور که اشاره شد هم از طرف مالک و هم مستاجر به کارشناس املاک پرداخت می شود.

توضیحات بیشتر

کاربرد چسب گرانول در صنعت نوار پی وی سی

  • تاریخ انتشار : 8 مارس 23
  • تعداد بازدید : 107
  • نظرات : بدون دیدگاه
  • دسته بندی : دانستنی ها
  • نویسنده : حسین احمدپور
  • منبع : گیلند

کاربرد چسب گرانول در صنعت نوار پی وی سی

در گذشته از نوار ملامینه، برای پوشاندن قسمت بریده شده قطعه mdf به‌جای استفاده از دستگاه پیونددهنده اتوماتیک استفاده می‌شد تا قسمت باز آن، پوشیده شده و زیبا به نظر برسد. این نوارها خودشان حاوی چسب بودند به همین منظور، از مواد اضافی استفاده نمی‌کردند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی در صنعت و تولید، انواع گرانولی این محصول و دستگاه‌های مخصوص چسباندن به وجود آمده است. چسب گرانول، یکی از محصولاتی است که می‌توان از آن برای پیوند مواد مختلف استفاده کرد. در این مقاله، قصد داریم تا شما را با این ابزار و مزایای آن آشنا کنیم.

images 1699222698 654814aa2b635

 مزایای گرانول چیست؟

 انواع مختلفی از این محصولات با ساختار و مواد اولیه متفاوتی وجود دارند که هر یک، برای کاربرد خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از پرکاربردترین انواع این ابزارها، نوع گرانولی است که به‌صورت مایع و جامد تولید می‌شود. این محصول، از نوع حرارتی مذاب است که طی فرایندی با به‌دست‌آوردن حرارت ذوب می‌شود و پس از پخت و خشک‌شدن، دو قسمت را به هم متصل می‌کند. استحکام و سرعت خشک‌شدن بالا، جزو ویژگی‌هایی هستند که این محصول را به یکی از محبوب‌ترین گونه‌های خود، در صنعت پی وی سی تبدیل کرده است. برای استفاده از مدل گرانولی، معمولاً باید از دستگاه مخصوص استفاده شود. مزایای دیگر چسب گرانول عبارت‌اند از:

وزن کم

نداشتن بو

استحکام کششی بالا

استفاده آسان

قابلیت ذوب مجدد پس از سردشدن

بدون آلوده‌کردن محیط‌زیست

سرعت اجرا و تولید بالا

امکان بازیافت

عدم خطر آتش‌سوزی

عالی بودن قدرت اتصال

معرفی چسب گرانول PVC

 گرانول PVC، یک محصول قوی است که براساس واکنش پلیمر فشرده‌سازی تولید می‌شود. دلیل تولید این محصول براساس پلیمر، مقاومت و استحکام بالای آن است. برای تولید این محصول، ابتدا گرانول را که به‌صورت دانه است ذوب کرده و شکل دلخواه را به آن می‌دهند. بدین منظور، پلیمر تولید شده در دستگاه اکسترودر ذوب شده و با کمک چاقو، بریده شده و دانه‌های گرانول تولید می‌گردند. در نهایت، چسب گرانول پی وی سی ساخته می‌شود که می‌توان از آن در دستگاه‌های لبه بند، برای کارهای ظریف استفاده کرد.

 استفاده از گرانول و قالب پی وی سی

 به‌طور کلی، از گرانول و پی وی سی برای اتصال لبه در ورق‌های مختلف استفاده می‌شود. موارد مصرف این محصول عبارت‌اند از:

چسب پی وی سی دانه‌بندی‌شده و قالبی را می‌توان برای اتصال لبه‌های ام‌دی‌اف، نئوپان، پی وی سی، محصولات پلاستیکی و چوب استفاده کرد.

در برخی موارد از گرانول PVC و انواع آن، برای پیوند ملامین و پلی‌استر نیز استفاده می‌شود.

 انواع پوشش روی تخته‌ها با گرانول پی وی سی

چسب گرانول قالب‌گیری PVC به‌طور گسترده، در پروفیل‌های پنجره و درب کاربرد دارد و حتی می‌توان از آن، به‌عنوان درزگیر هم استفاده کرد. این محصولات، قابل‌استفاده در محیط‌های مرطوب هستند و در برابر آب، مقاومت بالایی دارند. انواع مختلفی از این محصولات با نقطه ذوب متفاوتی تولید می‌شوند که هر کدام، برای اهداف خاصی مورداستفاده قرار می‌گیرند. نقطه ذوب و مقدار حرارت موردنیاز برای هر محصول، روی آن مشخص شده است. شما می‌توانید باتوجه‌به نوع کاربرد و نیاز خود، یکی از انواع گرانول PVC را تهیه و استفاده نمایید.

images 1699218386 654803d2e56a3

 انواع گرانول پی وی سی را بشناسید

باتوجه‌ به وجود انواع مختلف لبه پی وی سی، چسب گرانول لبه‌دار PVC دارای گونه‌های مختلفی است. هر یک از این محصولات، با فرمول شیمیایی خاصی تهیه می‌شوند و ویژگی‌ها و کاربردهای خاصی دارند. این محصولات نظیر: EVA یا اتیل وینیل استات، PO یا پلی اولفین و PU یا پلی‌اورتان دارای نقاط ذوب متفاوتی هستند که با مطالعه اتیکت آن‌ها، می‌توانید اطلاعات کافی در مورد محصول به‌دست آورید.

نحوه استفاده از گرانول

رایج‌ترین روش استفاده ازاین محصول، تفنگ حرارتی است. این چسب‌، به‌عنوان محصولی حرارتی در داخل دستگاه قرار می‌گیرد. همچنین ازاین محصول می‌توان به‌عنوان: غلتک، اسپری، نوار و پوشش فوم هم استفاده کرد. برای استفاده بین دونقطه، ازآن به‌عنوان پیوند نیز استفاده می‌شود که نسبتاً سریع و مقرون‌به‌صرفه است. همچنین، چسب گرانول در صنعت پتروشیمی کاربردهای بسیاری را شامل می‌شود.

نگهداری صحیح از این دانه‌ریز

 نگهداری صحیح این محصولات، برای حفظ اثربخشی و افزایش عمر مفید آن‌ها ضروری است. به همین منظور در ادامه متن، به این دستورالعمل‌ها اشاره کرده‌ایم:

ظروف مهروموم شده: این کالاها را در ظروف دربسته نگهداری کنید تا از قرارگرفتن در معرض رطوبت و هوا جلوگیری شود. در غیر این صورت، عملکرد آن‌ها تحت‌تأثیر قرار خواهد گرفت.

کنترل دما: این محصولات را در جای خشک و خنک، دور از نور مستقیم خورشید و دمای شدید نگهداری کنید.

مدت‌زمان ماندگاری: اتیکت سازنده را برای اطلاعات ماندگاری بررسی کنید. اکثر این محصولات درصورت نگهداری صحیح، می‌توانند از چند ماه تا چندین سال دوام بیاورند.

 شیوه درست برای اجرای لبه باند

 برای به‌دست ‌آوردن بهترین نتایج هنگام استفاده از چسب گرانول، چند نکته کلیدی وجود دارد که باید آن‌ها را در نظر داشته باشید:

images 1699222732 654814cc88e40

آماده‌سازی سطح: قبل از استفاده این محصول، اطمینان حاصل کنید که نوار لبه پی وی سی و سطح کار تمیز، صاف و عاری از گردوغبار باشد.

تراز صحیح: لبه PVC را بادقت با لبه یا سطح کار تراز کنید و از متقارن بودن آن اطمینان حاصل نمایید.

فشار یکنواخت: با استفاده از یک غلتک یا ابزار پرس، به نوار لبه فشاری یکنواخت وارد کنید تا از تماس مناسب بین چسب و بستر، اطمینان حاصل کنید.

برداشتن مواد اضافی: پس از خشک‌شدن یا سفت‌شدن آن، مواد اضافی را از لبه نوار با استفاده از یک‌تیغه تیز یا لبه‌های نواری برش دهید.

 نکات ایمنی برای استفاده از نوار پی وی سی

 هنگام کار با هر نوع چسب گرانول پی وی سی، رعایت نکات ایمنی صحیح بسیار مهم است. در ادامه، تعدادی از ملاحظات مهم را بیان می‌کنیم:

تجهیزات حفاظتی: برای جلوگیری از تماس پوستی و آسیب به چشم از دستکش، عینک و لباس مناسب استفاده کنید.

تهویه: برای به‌حداقل‌رساندن ضرر دود سمی و ایجاد یک محیط ایمن، تهویه مناسبی برای محل کار فراهم کنید.

خواندن دستورالعمل‌ها: همیشه دستورالعمل‌ها و نکات ایمنی سازنده محصولات مختلف را مطالعه کنید.

 گرانول PUR پلی‌اورتان

 یکی دیگر از گزینه‌های عالی برای نوار پی وی سی، گرانول PUR است. این یک محصول دوجزئی است که استحکام و دوام فوق‌العاده‌ای را هنگام اتصال ایجاد می‌کند. در ادامه متن، به مزایای استفاده از این محصول اشاره شده است:

 استحکام باند نوار: چسب گرانول PUR یک پیوند بسیار قوی ایجاد می‌کند که حتی نوار لبه، درصورت خراشیدگی و کشیده‌شدن در جای خود باقی می‌ماند.

مقاومت در برابر رطوبت و گرما: این محصول، مقاومت عالی در برابر رطوبت و گرما ارائه می‌دهد. به همین دلیل برای آشپزخانه‌، حمام‌ و سایر محیط‌ها با رطوبت بالا مناسب است.

انعطاف‌پذیری: این محصول یک اتصال انعطاف‌پذیر ایجاد می‌کند و این قابلیت را دارد که حرکت طبیعی مواد PVC را به‌دلیل گرما و سرما در خود جای دهد.

 مراحل استفاده از PUR برای نوار لبه پی وی سی

  1. دو جزء PUR را مخلوط کنید.
  2. دستگاه لبه را از قبل، تا دمای توصیه شده گرم نمایید.
  3. PUR مخلوط را روی نوار لبه بمالید.
  4. نوار پی وی سی و بستر را ازطریق دستگاه لبه زنی بکشید و از تراز مناسب اطمینان حاصل کنید.
  5. دستگاه چسب گرانول را گرم می‌کند و به‌طور هم‌زمان روی نوار و زیر لایه اعمال می‌کند. برای اطمینان از اتصال مناسب و حذف هرگونه حباب، از غلتک یا ابزار فشاردهنده دیگر استفاده نمایید.
  6. قبل از برداشتن مواد لبه اضافی، اجازه دهید محصول طبق دستورالعمل سازنده خشک شود.

خطوط تولید گرانول

معمولاً موادی که از پلاستیک بازیافتی در خطوط تولید استفاده می‌شود، دارای لبه‌های تیز و شکل ورق نامتقارن هستند و نمی‌توان آن‌ها را به‌راحتی در قیف‌های ورودی ماشین‌آلات قرار داد. به همین دلیل هنگام مخلوط‌شدن، ترکیب متفاوتی با سایر اجسام هم اندازه دارند. عموماً افراد ترجیح می‌دهند موادی که خریداری می‌کنند به‌صورت گلوله‌های پلاستیکی به‌عنوان مواد اولیه جدید باشد. به این خطوط که این کار را انجام می‌دهند، خطوط دانه‌بندی گرانول می‌گویند.

چسب گرانول ایرانی باکیفیت بالا

خوشبختانه، ایران کشوری پیشرو در زمینه محصولات گرانولی است و به کمک دانش بومی و پیشرفته خود، به این فناوری دست‌یافته است. کارخانه‌های موفقی در زمینه تولید این محصولات مرغوب در سراسر ایران درحال تولید هستند. تولید بالا و مرغوب این محصول در کارخانه‌های داخلی، امکان صادرات آن را فراهم کرده است. امروزه این ابزار، باعث ایجاد کسب‌وکار و کسب درآمد در ایران هم شده است و امیدواریم تولیدکنندگان صنعت نجاری، از نمونه‌های بومی و باکیفیت برای حمایت از تولید ملی استفاده کنند.

 سخن پایانی

 انتخاب مناسب‌ترین نوار PVC برای دستیابی به نتیجه حرفه‌ای و طولانی‌مدت در پروژه‌های نجاری، بسیار مهم است. چسب‌ گرانول EVA و PUR رایج‌ترین گزینه‌های مورداستفاده هستند که اتصالات قوی، انعطاف‌پذیری و مقاومت در برابر رطوبت و گرما را ارائه می‌دهند. هنگام انتخاب چسب مناسب برای پروژه خود عواملی مانند: سازگاری، استحکام و سهولت کاربرد را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین کار را تحویل دهید. برای اطمینان از نصب موفقیت‌آمیز نوار لبه پی وی سی، تکنیک‌های کاربردی مناسب و اقدامات ایمنی را دنبال کنید. با انتخاب محصول و تکنیک‌های مناسب، می‌توانید از نظر بصری به نتایج یکپارچه و جذاب در کار خود برسید.

توضیحات بیشتر

انتخاب هدیه شب یلدا 1402

  • تاریخ انتشار : 9 فوریه 23
  • تعداد بازدید : 162
  • نظرات : بدون دیدگاه
  • دسته بندی : دانستنی ها
  • نویسنده : حسین احمدپور
  • منبع : گیلند

انتخاب هدیه شب یلدا 1402

چکیده : آجیل، لباس گرم و اکسسوری چرمی از بهترین هدایای شب یلدا هستند. علاوه بر انتخاب هدیه شب یلدا، استفاده از گل طبیعی در تزئین خنچه یلدایی اهمیت بسیاری دارد.

images 1696746805 65224d35e3ea2

یکی از سنت‌های قدیمی شب یلدا، درست کردن خنچه یا سینی هدیه شب یلدا برای تازه‌عروس‌ها است. در بلندترین شب سال، کادو شب یلدا در مجمه قرار داده می‌شد و اطراف آن با گل، میوه و سبزیجات تزئین می‌شد و با جشن و سرور راهی خانه‌ی عروس می‌شد. خنچه‌برون شب یلدا از سمت خانواده‌ی داماد در اولین سالی که دختر به خانه‌ی بخت می‌آمد انجام می‌شد و راهی برای ابراز احترام و علاقه‌ی خانواده‌ی داماد به او بود. این رسم‌ورسومات کم‌وبیش تا امروز پابرجاست اما شکل و شمایل آن از حالت قدیمی خارج شده و رنگ‌وبوی امروزی‌تری به خود گرفته‌اند. در ادامه 4 مورد از بهترین هدیه های شب یلدا که از قدیم تا امروز پرطرفدار است را بررسی می‌کنیم:

  1. آجیل و تنقلات

آجیل شب یلدا که به آجیل شیرین هم معروف است در خنچه یلدا قرار می‌گیرد. در زمان‌های قدیم خانواده داماد خودشان نسبت به تهیه‌ی آجیل اقدام می‌کردند و با خشک کردن برگه زردآلو و بودادن تخمه کدو و مغزهایی مثل گردو و فندق، این آجیل را در خانه تهیه می‌کردند.

قدیمی‌ها اعتقاد داشتند که خوردن چهار مغز در روزهای سرد سال برای بدن مفید است و برای همین آجیل شیرین را در کنار کادو شب یلدا به عروس‌شان هدیه می‌دادند. آن‌ها اعتقاد داشتند که خوردن چهار مغز به خانم‌ها در به دنیا آوردن فرزندان باهوش‌تر و سالم‌تر کمک می‌کند.

البته امروزه دیگر کمتر کسی برای تهیه‌ی آجیل در خانه دست به کار می‌شود ولی از آن‌جایی که قیمت آجیل بسیار بالا رفته، همه ترجیح می‌دهند آن را از یک جای مطمئن تهیه کنند. امروزه فروشگاه‌های آنلاین بسیاری تلاش می‌کند آجیل باکیفیت به دست مشتریان خود برسانند. از میان فروشگاه‌های مختلف بارجیل https://www.barjil.com/ انتخاب کسانی است که می‌خواهند آجیل شب یلدا را در یک بسته‌بندی شکیل و کادویی تهیه کنند بنابراین می‌تواند انتخاب خوبی برای کادو شب یلدا باشد.

  1. لباس گرم

لباس یکی از بهترین هدیه‌های شب یلدا مخصوصا برای تازه عروس‌ها است. در زمان‌های قدیم مادر داماد یک لباس بافتنی برای عروس بافته یا تهیه می‌کرد و به‌عنوان کادو شب یلدا به او می‌داد. در حقیقت این هدیه شب یلدا بهانه‌ای برای تهیه‌ی لباس نو و تکمیل پوشاک زمستانه‌ی عروس بود.

امروزه هم خانواده داماد هدیه شب یلدا را فرصت مناسبی برای تهیه‌ی لباس‌های زمستانی برای عروس می‌دانند. با توجه به اینکه تم رنگی خوراکی‌ها و میوه‌های شب یلدا معمولا به رنگ قرمز و سبز است معمولا کادو شب یلدا هم با همین رنگ‌ها یا رنگ‌های گرم پاییزی مثل نارنجی، زرشکی و … انتخاب می‌شود.

images 1696746805 65224d35ec716

در این روزها بسیاری ترجیح می‌دهند خرید لباس به‌عنوان هدیه شب یلدا را به‌صورت آنلاین انجام بدهند تا فرصت بیشتری برای رصد گزینه‌های مختلف و انتخاب بهتر داشته باشند. وب‌سایت دیجی استایل https://www.digistyle.com با وجود تنوع بسیار گسترده برای سلیقه‌های مختلف می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای صرفه‌جویی در وقت خرید هدیه شب یلدا باشد. خرید آنلاین و ارسال سریع، شرایط خوبی را برای خانواده داماد فراهم کرده تا انرژی خود را روی تهیه‌ی بخش‌های دیگر کادو شب یلدا بگذارند.

  1. اکسسوری زمستانه

از آن‌جایی که هدیه شب یلدا از طرف کل خانواده داماد برای عروس است، بنابراین بیشتر اعضای خانواده تلاش می‌کنند در این کار مشارکت داشته باشند. مثلا در زمان‌های گذشته خواهر کوچکتر یا عروس دیگر خانواده با تهیه‌ی دست‌کش، کلاه یا شال‌گردن، خنچه شب یلدای عروس را کامل می‌کردند و از این راه به فرد تازه‌وارد خانواده خوش‌آمد می‌گفتند.

امروزه فرصت انجام کار دست و بافتن دستکش و کلاه کمتر است. از طرف دیگر خانواده‌ی داماد ترجیح می‌دهد که هدیه شب یلدا را از برندهای معتبر و شناخته شده تهیه کنند. در نتیجه این رسم با کمی تغییر به شکل خرید دستکش، کیف و کفش آماده تبدیل شده است. یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهای ایرانی در زمینه‌ی تولید پوشاک زمستانه چرمی، چرم مشهد https://www.mashadleather.com است که امکان خرید آنلاین کادو شب یلدا را فراهم کرده است.

  1. باکس گل

همانطور که در ابتدا گفتیم رسم خنچه برون شب یلدا، با تزیین خنچه و به اصطلاح گل زدن آن همراه بوده است. اگرچه امروز به سبک گذشته کاروان خنچه‌ بردن به راه نمی‌افتد اما گل طبیعی هنوز هم یکی از اجزای اصلی هدیه شب یلدا است. قدیمی‌ها اعتقاد داشتند نباید تسلیم سرمای زمستان شد و باید به کمک گل‌ها نشاط و سرزندگی را در زندگی جاری کرد. به همین دلیل در کنار کادوهای شب یلدا از گل‌های قرمز و خوش‌رنگ استفاده می‌کردند.

در گذشته مرکبات و میوه‌های فصل پاییز را روی سینی هدایای شب یلدا قرار می‌دادند و با گل طبیعی آن‌ها را تزئین می‌کردند. بزرگترین مشکل این کار این بود که بعد از گذشت چند روز خنچه یلدا با پژمرده شدن گل‌ها، زیبایی خود را از دست می‌داد و لذت تماشای آن از بین می‌رفت. اما امروزه با پیشرفت دانش، طول عمر گل‌ها و گیاهان افزایش پیدا کرده و محصولاتی به نام گل جاودان وارد بازار شده‌اند که انتخاب خوبی برای هدیه شب یلدا هستند.

images 1696746805 65224d35eef9b

روبینا رز https://robinarose.com ارائه‌دهنده‌ی انواع گل‌ها و گیاهان طبیعی و جاودان با حداقل 3 تا 5 سال ماندگاری است. محصولات رز جاویدان می‌تواند بهترین هدیه شب یلدا باشد که تا سال‌های سال خاطره‌ی یک شب به یادماندنی را در خود زنده نگه می‌دارد.

هدیه شب یلدا در نظر عروس و خانواده‌ی او اهمیت بسیاری دارد. علاوه‌بر کادو شب یلدا، نحوه‌ی طراحی و تزئین آن هم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. بنابراین بهتر است خلعتی شب یلدا را طوری انتخاب کنید که از نظر بسته‌بندی شکل کادویی و مناسبی داشته باشند. در بالا 4 هدیه‌ی پرطرفدار شب یلدا و سنت‌های قدیمی پشت آن را معرفی کردیم تا بتوانید بهترین هدیه شب یلدا را برای تازه عروس خانواده تهیه کنید.

توضیحات بیشتر
09117087013
INFO@GILAND.IR