آستارا
طوالش
رضوانشهر
ماسال
بندر انزلی
صعومه سرا
فومن
رشت
شفت
رودبار
سیاهکل
لاهیجان
اشرفیه
املش
رودسر
لنگرود
09027087013

PHONE NUMBER

شما اینجا هستید » گیلند » مقاله » دانلود فیلم های طنز

دانلود فیلم های طنز

تاریخ درج : 21 می 22

بازدید : 343

متن مقاله
بخش نظرات

شنیدن نام کمدی ما را به این تفکر می اندازد که قرار است یک فیلم خنده دار ببینیم اما از قدیم حتی کمدینی مانند چارلی چاپین در برخی از سکانس های خود طنز های تلخی اجرا کرده است. طنز تلخ بیانگر برخی زشتی های انسان ها یا جامعه در قالب یک اثر کمدی است. دانلود فیلم های طنز از رسانه نیکی دیلی پیشنهاد می گردد.

پیشنهاد فیلم های طنز

1- دلقک های بی عرضه

فیلم سینمایی دلقک های بی عرضه یا ایمپرکتیکال جوکرز (Impractical Jokers: The Movie) فیلمی کمدی محصول سال ۲۰۲۰ کشور آمریکا به کارگردانی کریس هنچی است که توسط کمپانی Funny or Die منتشر شد. نویسندگی این فیلم را نیز کریس هنچی و جویی گاتو برعهده داشته و بازیگرانی چون برایان کوئین، جو گاتو، جیمز موری، سل ولکانو، پائولا عبدل، کامیل رابینسون در آن به ایفای نقش پرداخته‌ اند. همچنین این فیلم که براساس یک سریال تلویزیونی به همین نام ساخته شده است اولین بار در تاریخ ۲۸ فوریه ۲۰۲۰ در آمریکا منتشر شد. داستان فیلم : فیلم در سال ۱۹۹۴ و در جزیره استاتن اتفاق افتاده و در مورد گروهی چهار نفره از دوست های نوجوان به نام جو، سال، مور و کیو است که در کنسرت پائولا عبدول به عنوان پرسنل امنیتی مخفی میشوند. اما آن ها به صورت اتفاقی کنسرت را خراب کرده.

2- پودر طلا

فیلم سینمایی پودر طلا یا گلد داست (Gold Dust) فیلمی کمدی و ماجراجویانه محصول سال ۲۰۲۰ کشور آمریکا به کارگردانی دیوید وال است که توسط کمپانی Oculi Entertainment منتشر شد. نویسندگی این فیلم را نیز سم پیتمن و آدام کول کلی برعهده داشته و بازیگرانی چون دارین بروکس، کریس رومانو، دیوید ویسوکی، دیوید وال، کری وال، گرت مارچ بنک در آن به ایفای نقش پرداخته‌ اند. همچنین این فیلم اولین بار در تاریخ ۷ آوریل ۲۰۲۰ در آمریکا منتشر شد. داستان فیلم : داستان فیلم درمورد دو دوست به نام موسی و فینک است که برای جستجوی گنج به مرز ایالات متحده و مکزیک رفته اند اما همیشه یک قدم عقب‌تر از رقبای خود هستند. آن ها در یکی از جستجوهای خود، به صورت اتفاقی به شخصی برخورد کرده.

دانلود فیلم پروژه آدام

3- گربه ها و سگ ها

فیلم سینمایی گربه ها و سگ ها یا کتز اند داگز (Cats & Dogs) فیلمی اکشن، کمدی و خانوادگی محصول سال ۲۰۰۱ کشور آمریکا و استرالیا به کارگردانی لارنس گوترمن است که توسط کمپانی Warner Bros منتشر شد. نویسندگی این فیلم را نیز جان رکوا ، گلن فیکارا برعهده داشته و بازیگرانی چون جف گلدبلوم، الیزابت پرکینز، الکساندر پولاک، میریام مارگولیس، میرون ناتویک، دوریس چیلکات، کیرستن روبک، فرانک سی ترنر در آن به ایفای نقش پرداخته‌ اند. همچنین این فیلم اولین بار در تاریخ ۴ جولای ۲۰۰۱ در آمریکا اکران شد و پس از حضور در جشنواره های بین المللی فیلم موفق به دریافت دو جایزه شد و همچنین توانست نامزد دریافت سه جایز دیگر شود.داستان فیلم : داستان فیلم Cats and Dogs 2001 درمورد جنگ مخفیانه و کاملا پیشرفته میان گربه ها و سگ ها است که قرن ها ادامه داشته و صاحبان آن ها از آن بی اطلاع هستند. اکنون پروفسور برودی با ساخت واکسنی برای جلوگیری از آلرژی انسان به سگ ها به این جنگ دامن زده.

4- سفر به یونان

فیلم سینمایی سفر به یونان (The Trip to Greece) فیلمی درام و کمدی محصول سال ۲۰۲۰ کشور انگلستان به کارگردانی مایکل وینترباتم است که توسط کمپانی Revolution Films منتشر شد. نویسندگی این فیلم را نیز مایکل وینترباتم برعهده داشته و بازیگرانی چون راب برایدن، استیو کوگان، مایکل تاونز، مارتا باریو، کریم آلکابانی در آن به ایفای نقش پرداخته‌ اند. همچنین این فیلم اولین بار در تاریخ ۲۰ می ۲۰۲۰ توسط IFCFilms در استرالیا منتشر شد و پس از حضور در جشنواره بین المللی BAFTA Awards موفق شد نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول یعنی راب برایدن شود. داستان فیلم : داستان فیلم درمورد دو بازیگر به نام های راب برایدن و استیو کوگان است که از تروا به ایتاکا سفر کرده تا نشانه های یونان باستان را پیدا کنند. اما آن ها پس از مدتی درگیر ماجراهایی شده.

دانلود فیلم میخواهم برگردی

برچسب ها :
ارسال نظر
1 . دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط گیلند نمایش خواهد داده شد.
2 . پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
3 . پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

مقالات مرتبط

روستای استخرگاه – فضای عالی برای عکاسی و فورمالیته عروسی

استخرگاه

استخرگاه

روستای استخرگاه یکی از زیباترین روستاهای استان گیلان و شهرستان رودبار به شمار می‌رود که در ۳۵ کیلومتری مرکز شهرستان و در ۷۵ کیلومتری شهر رشت واقع شده است. این روستای در دامنه‌ کوه درفک و در دل جنگل‌های سر به فلک کشیده قرار دارد. در روستای استخرگاه می‌توانید از آبشار طبیعی و مسیر جنگلی فو‌ق‌العاده‌ی روستا دیدن کنید و از تماشای بافت بکر روستایی و پوشش گیاهی متفاوت آن لذت ببرید.

💥✈️ ارزانترین نرخ تور استانبول رو از لحظه آخر بخواهید ✈️ 💥

🔷 نگران زمان نباش، تا لحظه آخر وقت داری، در لحظه سفر کن 🔷

اگر می‌خواهید به همه جاذبه‌های دیدنی استان گیلان سری بزنید، باید وجب به وجب خاک آن را دیده و از هر گوشه‌ی آن لذت ببرید. استان گیلان مملوء از جاذبه‌های دیدنی مختلف است که هر کدام از آنها روح انسان را نوازش می‌دهد. برای شناخت بهتر گیلان، لازم نیست که حتما به سراغ یک شهر یا روستای خاص بروید. تنها کافیست به حس خود اطمینان کرده و در هر بار سفر، یک قسمت جدید از گیلان را کشف کنید.

8bf76862 c97f 453b aa7b c4fadec2a3f5

 

روستای استخرگاه

روستای استخرگاه یکی از جاذبه‌های دیدنی استان گیلان محسوب می‌شود که کمتر کسی در مورد آن شنیده و به همین دلیل هنوز بکر و دست نخورده باقی مانده. روستایی کوچک، اما دوست داشتنی، گرم و صمیمی که در دامنه کوه قرار گرفته. این روستای کوچک که در نزدیکی رودبار واقع شده، یکی از بهترین جاذبه‌های گیلان به شمار می‌آید. با کایت همراه شوید تا روستای استخرگاه را بهتر بشناسید.

روستای استخرگاه رودبار

روستای استخرگاه رودبار

روستای استخرگاه کجاست؟

همانطور که تا به اینجای کار متوجه شده‌اید، روستای استخرگاه در استان گیلان و در نزدیکی منطقه رودبار قرار گرفته است. این روستا در دامنه کوه‌های اطراف قرار دارد. موقعیت جغرافیایی استخرگاه بسیار بی‌نظیر  است و به همین خاطر در هر چهار فصل قابل بازدید بوده و زیبایی‌های منحصر به فرد خود را دارد. جالب است بدانید حتی در فصل زمستان که دسترسی به اکثر روستاهای کوهستانی شمال ایران مسدود می‌شود، هوا در روستای استخرگاه کاملا دلپذیر است. روستای استخرگاه در دل جنگل‌های کوهستانی کوه درفک واقع شده. این روستا از مرکز شهرستان رودبار تنها 35 کیلومتر فاصله دارد.

روستای استخرگاه رودبار

همچنین باید بدانید کوه درفک، که استخرگاه در دامنه آن واقع شده را بام استان گیلان می‌دانند. این کوه روزگاری یک آتشفشان پر جوش و خروش بوده که امروزه دیگر توان گذشته را ندارد و تبدیل به یک آتشفشان خاموش شده. موقعیت قرارگیری این روستا باعث شده تا در اکثر روزهای سال، مه غلیظی تمام منطقه را فرا بگیرد. هوا کاملا پاک و عاری از هرگونه آلودگی است. بوی نان تنوری در روستا می‌پیچد و دل مردم همانند تنورشان گرم و صمیمی است. این روستا را واقعا می‌توان قسمتی از بهشت موعود دانست.

روستای استخرگاه رودبار

علت نام گذاری روستای استخرگاه

شاید با شنیدن نام این روستا کمی تعجب کرده باشید و مایل هستید بدانید که چرا در نام این روستا از کلمه استخر استفاده شده. وجه تسمیه این روستا به خاطر وجود دو استخر است. یک استخر در ضلع شرقی و دیگری در ضلع غربی روستا واقع شده. مردم روستای دفراز از آب استخر شرقی برای مصارف کشاورزی خود استفاده می‌کنند. به همین خاطر این دو استخر را می‌توان مایه آبادانی روستای استخرگاه و هم‌چنین روستاهای اطراف آن دانست. پس کاملا طبیعی است که مردم آنجا برای نام‌گذاری روستای خود از این نام استفاده کنند.

روستای استخرگاه رودبار

مدتی پیش شرکت‌های تبلیغاتی مختلف برای ساخت تیزر‌های کوتاه از این روستا استفاده کردند و باعث شهرت هرچه بیشتر آن شدند. اگر دقت کنید در تبلیغات برندهای ایرانسل، میهن و بانک صادرات از یک لوکیشن بسیار زیبای طبیعی استفاده شده که همان استخر‌های طبیعی این روستا هستند.

روستای استخرگاه رودبار

چرا باید به روستای استخرگاه رودبار سفر کنیم؟

زندگی همه ما انسان‌هایی که در شهر زندگی می‌کنیم، تنها در کار خلاصه می‌شود. یک زندگی پر از استرس در محیط پر سر و صدا و پر از آلودگی شهری که روح آدمی را آزرده می‌کند. از این رو لازم است گاهی ما نیز به روح و جسم خود استراحت دهیم. شاید استراحتی چند روزه در خانه هم بتواند خستگی جسم ما را از بین ببرد، اما خستگی روح را چطور باید از بین برد؟ روح انسان به آرامش احتیاج دارد. انسان در گذشته هیچ گاه چنین زندگی ماشینی و شلوغی را تجربه نکرده بود. ما به طبیعت وابستگی بسیار زیادی داریم زیرا از طبیعت به وجود آمده‌ایم. زمانی که چشمان خود را ببندیم و یک کلبه چوبی زیبا در دل جنگل‌های بکر را تصور کنیم، ناخودآگاه آرامش به دست می‌آوریم. شاید حتی بتوانیم بوی جنگل باران زده را نیز استشمام کنیم. صدای چوب خشکی که در آتش می‌سوزد و حتی گرمای آن را بر دستان خود احساس خواهیم کرد.

روستای استخرگاه رودبار

واقعا چه چیزی بیش از این می‌تواند به ما آرامش دهد؟ جایی که خبری از اینترنت، موبایل و حتی برق نباشد. تنها صدای پرندگان سکوت جنگل را بشکند و پس از آن شاهد شیطنت قورباغه‌های کوچک در دل آب باشیم. کمی در طبیعت بگردیم و چوب‌های خشک را برای شومینه زغالی خود جمع کنیم. شومینه را روشن کرده و یک چای زغالی دم کنیم. یک کتاب را برداشته و روی یک صندلی متحرک کنار آتش صفحه به صفحه آن را ورق بزنیم. روستای استخرگاه دقیقا همان جایی است که می‌توانید تمام این حس‌های خوب را کنار هم تجربه کنید. برکه روستای استخرگاه همان آبگیری است که شاید بارها تصویر آن را روی کارت پستال‌ها دیده باشید. زمانی که آن را از نزدیک می‌بینید، انگار که رویای شما به حقیقت پیوسته.

روستای استخرگاه رودبار

اگر کمی اهل پیاده‌روی باشید، می‌توانید با یک جفت کفش مناسب عازم جنوب روستا شده و از دیدن آبشار روستای استخرگاه بهت زده شوید. البته اگر به کوهنوردی علاقه دارید و تجهیزات لازم را همراه خود آورده‌اید، می‌توانید به سمت شمال رفته و قله درفک را فتح کنید. این مسیر کوهنوردی بسیار شهرت دارد و بسیاری از کوهنوردان در مسیر صعود خود، لحظه‌ای کوتاه مهمان روستای استخرگاه می‌شوند.

روستای استخرگاه رودبار

اقامت در روستای استخرگاه

خوشبختانه در روستای استخرگاه خبری از ساخت و ساز هتل و سایر اقامتگاه‌های بوم گردی نیست. اگر قصد دارید تا شب را در این طبیعت بکر سحر کنید، باید در خانه‌های روستایی اقامت داشته باشید. مردم روستایی در ازای دریافت مبلغی ناچیز، شما را مهمان خانه‌هایشان می‌کنند و حتی اجازه می‌دهند بر سر سفره آنها بنشینید و طعم غذاهای سنتی آنها را بچشید. این سبک مسافرت هم به رشد اقتصادی مناطق روستایی کمک شایان توجهی می‌کند و هم خاطره‌ای منحصر به فرد را در ذهن شما به جای می‌گذارد. اگر به نظر شما برقراری ارتباط با روستاییان مشکل است و نمی‌توانید محل اقامت مناسبی پیدا کنید، بهتر است همراه تور سفر کرده و همه چیز را به تور لیدر خود بسپارید.

روستای استخرگاه رودبار

بهترین زمان سفر به روستای استخرگاه

همانطور که ذکر کردیم، روستای استخرگاه یک منطقه چهار فصل است و شما می‌توانید در هر فصل از زیبایی‌های بی‌نظیر آن لذت ببرید. این روستا جزء معدود مناطق کوهستانی شمال کشور محسوب می‌شود که حتی در شش ماه دوم سال نیز می‌توان مهمان آن بود و از طبیعت بکرش لذت برد.

روستای استخرگاه رودبار

روستای استخرگاه در فصل بهار: همانطور که انتظار می‌رود، فصل بهار همه جا بوی شکوفه‌های بهاری می‌پیچد. تمام دشت‌های اطراف سرسبز و پوشیده از گل‌های بهاری خواهند بود. هنگام طلوع آفتاب هوا کمی سرد می‌شود به شکلی که ترجیح می‌دهید زیر کرسی بمانید و بیرون نیایید. اما در میانه روز هوا بسیار معتدل و بهاری خواهد بود. عید نوروز برای سفر به این منطقه بسیار ایده‌آل است.

روستای استخرگاه در فصل تابستان: در فصل تابستان دیگر خبری از سرمای ابتدای صبح نیست. اما در عین حال هوا از تهران بسیار خنک‌تر خواهد بود. به این ترتیب اگر در گرمای شدید تابستان به دنبال یک سفر برای فرار از گرما هستید، روستای استخرگاه برای شما بهترین گزینه خواهد بود.

روستای استخرگاه در فصل پاییز: پاییز سلطان فصل‌ها و ترکیب رنگ‌ها است. در پاییز هوا نه سرد و نه گرم است. طبیعت رنگ باز می‌کند و در هر گوشه می‌توانید شاهد هزاران رنگ مختلف باشید. روستای استخرگاه در فصل پاییز تبدیل به یکی از شاعرانه‌ترین و عاشقانه‌ترین نقاط تمام دنیا خواهد شد. پس سفر به استخرگاه را در این فصل از دست ندهید.

روستای استخرگاه در زمستان: شاید دسترسی به این روستا در فصل زمستان کمی دشوار باشد و نیاز به تجهیزات و خودروهای خاصی داشته باشید. اما در عین حال بر خلاف تصور، هوای زمستان استخرگاه به دلیل وجود حوضچه‌های آب متعدد، معتدل و قابل تحمل است. دشت‌های اطراف پوشیده از برف بوده و همه چیز برای اقامتی گرم در کلبه‌های چوبی آماده است.

روستای استخرگاه رودبار

نکاتی که باید در سفر به استخرگاه در نظر داشته باشیم

شما می‌توانید در تور یک روزه استخرگاه شرکت کرده و شب را به تهران بازگردید.

گشت و گذار در روستای استخرگاه حدود چهار الی پنج ساعت به طول خواهد انجامید.

اگر قصد اقامت شبانه در روستا را دارید، پیش از غروب آفتاب باید یک کلبه روستایی را پیدا کنید.

بهتر است در تمامی ایام سال، لباس گرم همراه داشته باشید.

در فصل بهار به دلیل بارندگی شدید، دشت‌های اطراف بسیار لغزنده هستند. پس کفش مناسب و یک دست لباس اضافه همراه داشته باشید.

بهتر است خوراکی و آب کافی همراه خود بیاورید.

معمولا در این منطقه موبایل به سختی آنتن می‌دهد، پس پیش از رسیدن، با افرادی که می‌خواهید، تماس بگیرید.

پول نقد همراه داشته باشید.

کیف کمک‌های اولیه و داروهای مورد نیازتان را همراه خود بیاورید.

روستای استخرگاه رودبار

دسترسی به روستای استخرگاه

آدرس روستای استخرگاه: گیلان، اتوبان قزوین – رشت، 35 کیلومتری شهرستان رودبار، شهر رستم آباد، روستای استخرگاه

اگر قصد دارید از تهران حرکت خود را آغاز کنید، باید ابتدا از جاده ساوه به قزوین رفته و از آنجا به سمت رشت بروید. زمانی که به 70 کیلومتری رشت و نزدیکی شهر توتکابن برسید، باید وارد جاده سمت راست خود شده تا به ییلاق دفراز برسید. این جاده کوهستانی، سر بالایی و کمی دشوار است. پس زنجیر چرخ همراه خود داشته باشید. پس از 20 دقیقه رانندگی به دفراز خواهید رسید. کمی بالاتر سمت چپ خود یک جاده خاکی مشاهده خواهید کرد. این جاده دقیقا شما را به روستای استخرگاه می‌رساند. فقط به یاد داشته باشید که وسیله نقلیه شما باید سالم و پرقدرت باشد.

روستای استخرگاه رودبار

خب همراهان عزیز، نظر شما در مورد این بهشت گمشده چیست؟ نظر شما در مورد اینکه چنین جاذبه‌های بکری همه‌گیر شوند، چیست؟ آیا این به اقتصاد مردم منطقه کمک می‌کند یا به طبیعت آسیب می‌رساند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. در ضمن فراموش نکنید که کایت در تلاش است تا با تجربه بالا و به کارگیری متخصصان خبره، بهترین و خاطره انگیزترین سفر را برای شما تدارک ببیند. با کایت سفر کنید تا جز خاطرات خوش چیزی در ذهن شما باقی نماند.

روستای استخرگاه رودبار

جاذبه های دیدنی این روستا

خانه روستایی تاریخی با قدمت حدود ۱۰۰سال و با معماری سنتی خود درمرکز روستا یکی از جاذبه های گردشگری می باشد. در محوطه این خانه استخر زیبایی قرار دارد که اسم این روستا نشات گرفته از همین استخر می باشد. در قسمت بالادستی این استخر کوه میرزا قرار دارد که مکان مناسبی برای کوهنوردی می باشد.

روستای استخرگاه رودبار

آبشار زیبای استخرگاه که از دامنه کوه درفک نشات میگیرد در دل جنگل های بکراین روستا قرارگرفته است. کوه درفک که درقسمت شرقی این روستا قرار دارد بر زیبایی های این روستا افزوده است. همچنین این روستا یکی از مسیرهای اصلی صعود کوهنوردان به کوه درفک می باشد.

Untitled-1

توضیحات بیشتر

نکات کلیدی در آموزش برق و الکترونیک: از تعمیرات تا پروژه‌های عملی

  • تاریخ انتشار : 10 جولای 23
  • تعداد بازدید : 73
  • نظرات : بدون دیدگاه
  • دسته بندی : ترین ها
  • نویسنده : حسین احمدپور
  • منبع : گیلند

نکات کلیدی در آموزش برق و الکترونیک: از تعمیرات تا پروژه‌های عملی

آموزش برق و الکترونیک امروزه کاربردهای گسترده‌ای در زندگی بشر یافته است. از صنعت و کشاورزی گرفته تا پزشکی، حمل و نقل، مخابرات و تجهیزات خانگی، همه و همه مدیون دانش برق و الکترونیک هستند. با توجه به پیشرفت روزافزون تکنولوژی و پیچیده‌تر شدن سیستم‌ها، نیاز به متخصصان آگاه و ماهر در این زمینه رو به فزونی است. از همین رو قصد داریم ضمن بررسی اجمالی آموزش برق و الکترونیک، برخی نکات کلیدی در زمینه مهارت‌های عملی و کاربردی مانند تعمیرات الکترونیکی و طراحی مدارهای الکترونیکی و انجام پروژه‌های علمی-صنعتی را مورد بحث و بررسی قرار دهیم. هدف اصلی کمک به دانش‌پژوهان برای تقویت بنیه علمی و عملی خود در این حوزه‌ حیاتی است.

آموزش تعمیرات موبایل

آموزش تعمیرات موبایل

اهمیت آموزش مفاهیم پایه برق و الکترونیک

آموزش مفاهیم پایه‌ای برق و الکترونیک نقش بسزایی در موفقیت دانش‌پژوهان این حوزه دارد. استحکام بنیان‌های علمی، زمینه‌ساز یادگیری‌ها و کاربردهای بعدی خواهد بود. دانستن مبانی و اصطلاحات رایج در برق و الکترونیک از قبیل ولتاژ، جریان، مقاومت، ظرفیت، القاگر و … برای هر فردی که قصد ورود به این عرصه را دارد، امری حیاتی به شمار می‌رود. همچنین آشنایی با انواع حسگرها، کلیدها، رله‌ها، موتورهای الکتریکی و سایر اجزای متداول، زمینه را برای شروع فعالیت‌های عملی فراهم می‌کند.

علاوه بر این، درک اصول و قوانین پایه مانند قانون اهم و قوانین کیرشهف بسیار حائز اهمیت است. دانشجویان و دانش‌پژوهان با فهم این مبانی، توانایی تحلیل و شبیه‌سازی مدارهای الکتریکی و الکترونیکی را کسب خواهند کرد. همچنین با آگاهی از انواع منابع تغذیه و نحوه عملکرد آن‌ها می‌توانند به درستی مدارهای مختلف را طراحی و پیاده‌سازی کنند. تمامی این موارد در آموزش برق صنعتی به‌طور کامل مورد بحث قرار می‌گیرد.

در مجموع، تسلط بر مفاهیم پایه‌ای برق و الکترونیک نه تنها برای فعالیت در زمینه تحصیلی بلکه برای حرفه‌های تخصصی مرتبط مانند تعمیرکاری، نقشه‌کشی صنعتی، مهندسی برق و مکاترونیک امری اجتناب‌ناپذیر محسوب می‌شود. استادان و مربیان باید نسبت به استحکام این بنیان‌های علمی در دانش‌پژوهان اطمینان حاصل کنند تا آن‌ها بتوانند مراحل بعدی را با موفقیت و به خوبی طی نمایند.

نکات مهم در تعمیرات مربوط به برق و الکترونیک

تعمیرات برق و الکترونیک نیازمند توجه به نکات ایمنی و همچنین روش‌های استانداردی است که عدم رعایت آن‌ها می‌تواند موجب خطرات جانی یا صدمات مادی شود. یکی از مهم‌ترین ملاحظات، رعایت نکات ایمنی هنگام کار با تجهیزات برقی است. قبل از شروع به تعمیرات، باید حتماً اتصال دستگاه به برق قطع و دوشاخه از پریز جدا شود. همچنین باید مطمئن شد ولتاژ برق داخل دستگاه تخلیه و به صفر رسیده باشد. استفاده از وسایل ایمنی شخصی مانند عینک، دستکش و کفش‌های عایق‌بندی نیز الزامی است. مراقبت از قطعه یا مداری که در حال تعمیر است نیز حائز اهمیت می‌باشد تا از آسیب‌های بیشتر جلوگیری شود.

در کنار موارد ایمنی، تعمیرکار باید چارت دقیقی از چیدمان مدارات و اتصالات دستگاه را داشته باشد تا بر اساس آن اقدام به عیب‌یابی کند. همچنین باید نسبت به جداسازی قطعات، علامت‌گذاری، مستندسازی و نحوه صحیح مونتاژ آن‌ها آگاهی داشته باشد. استفاده از ابزار مناسب مانند آچارهای تخصصی، دستگاه جوش و لحیم‌کاری و انواع دستگاه‌های اندازه‌گیری الکترونیکی الزامی است. در نهایت پس از انجام تعمیرات، باید دستگاه را مجدد راه‌اندازی کرده و از عملکرد صحیح آن مطمئن شد. وجود هرگونه صدای غیرعادی، بوی سوختگی، گرمای بیش از حد و مشابه این‌ها باید سریعاً رفع شود.

نحوه طراحی و پیاده‌سازی پروژه‌های عملی برق و الکترونیک

پروژه‌های عملی برق و الکترونیک نقش بسزایی در تقویت مهارت‌های دانش‌پژوهان دارند. اجرای موفق این پروژه‌ها مستلزم طی مراحل مشخص و رعایت نکات فنی است. فرایند طراحی و ساخت یک پروژه برق یا الکترونیک با تعیین هدف، شناسایی نیازها و مشخص کردن ویژگی‌های مورد انتظار آغاز می‌شود. سپس با مطالعات کتابخانه‌ای و اینترنتی بهترین راهکارها شناسایی شده و طرح اولیه پروژه تدوین می‌گردد. در مرحله بعد با استفاده از نرم‌افزارهای تخصصی مانند Proteus نسبت به شبیه‌سازی پروژه اقدام شده و اشکالات احتمالی برطرف می‌شود.

سپس با تهیه لیستی از مواد، قطعات و تجهیزات مورد نیاز، عملیات ساخت در آزمایشگاه آغاز می‌گردد. در این مرحله رعایت دقیق استانداردهای ایمنی، انتخاب صحیح ابزار، سیم‌کشی درست، اتصالات محکم و تست‌های عملکردی پیوسته ضروری است. پس از اتمام موفق پروژه، لازم است نسبت به تهیه مستندات فنی شامل نقشه‌های مدار، دستورالعمل راه‌اندازی، آموزش نحوه کار با دستگاه و گزارش جامعی از چگونگی ساخت و نتایج حاصله اقدام شود. در نهایت برای افزایش دقت و اعتبار، پروژه جهت بررسی و راهنمایی‌های بیشتر در اختیار اساتید و صاحب‌نظران قرار می‌گیرد. در آموزش برق و الکترونیک حتما باید به بخش عملی هم توجه ویژه‌ای شود.

آموزش تخصصی تعمرات تلفن همراه گوشی

آموزش تخصصی تعمرات تلفن همراه گوشی

استفاده از ابزارهای اندازه‌گیری در برق و الکترونیک

ابزارها و تجهیزات اندازه‌گیری، نقشی اساسی در آزمایش، تحلیل، طراحی و عیب‌یابی مدارها و تجهیزات مرتبط با برق و الکترونیک ایفا می‌کنند. آشنایی و به‌کارگیری صحیح این وسایل، مهارتی حیاتی برای فعالان این حوزه محسوب می‌شود.

انواع دستگاه‌های اندازه‌گیری برقی و الکترونیکی مانند مولتی‌مترها، اسیلوسکوپ‌ها، منابع تغذیه، فرکانس‌سنج‌ها، ژنراتورهای سیگنال، آنالیزورهای طیفی و تجهیزات آزمایشگاهی تخصصی‌تر مانند دستگاه‌های آنالیز مدارهای منطقی و … برای اندازه‌گیری دقیق پارامترهایی نظیر ولتاژ، جریان، توان، مقاومت، ظرفیت، فرکانس، فاز و غیره به کار می‌روند.

آشنایی با ویژگی‌ها، کاربردها و نحوه کار با این دستگاه‌ها از طریق بررسی دفترچه‌های راهنما و آموزش‌های عملی، برای هر دانش‌پژوه، دانشجو یا مهندسی که در زمینه برق یا الکترونیک فعالیت می‌کند، امری ضروری به‌شمار می‌رود. اکتساب این مهارت‌ها کمک شایانی به طراحی دقیق‌تر، شناسایی و رفع سریع‌تر عیوب، بهبود عملکرد سیستم‌ها و بالا بردن بازدهی کارها خواهد کرد.

شناخت انواع مدارهای الکترونیکی در آموزش برق و الکترونیک

مدارهای الکترونیکی یکی از پایه‌ای‌ترین و در عین حال کاربردی‌ترین مباحث در حوزه آموزش برق و الکترونیک است. آشنایی با انواع مدارها و کاربرد آن‌ها، یک مهارت بنیادی برای فعالان این عرصه محسوب می‌شود. مدارهای الکترونیکی بر حسب نوع عناصر و اجزای به‌کار رفته و همچنین کاربردشان، دسته‌بندی‌های متفاوت و متنوعی دارند. مهم‌ترین انواع این مدارها شامل موارد زیر هستند.

مدارهای خطی و غیرخطی

مدارهای آنالوگ و دیجیتال

مدارهای منطقی

مدارهای هماهنگ‌ساز

مدارهای الکترونیک قدرت

مدارهای الکترونیک حالت جامد

مدارهای رادیویی

مدارهای فرکانس بالا و فرکانس پایین

مدارهای صوتی و تصویری

مدار کنترل‌کننده

آموزش هر یک از این مدارهای الکترونیکی با تمرکز بر اجزا، طرز کار، خصوصیات، کاربردها، مزایا و معایب آن‌ها انجام می‌شود. در مراحل پیشرفته‌تر، دانشجویان و دانش‌پژوهان با طراحی و ساخت انواع این مدارها و نحوه به‌کارگیری آن‌ها در سیستم‌ها و تجهیزات مختلف آشنا می‌شوند. کسب چنین دانش و مهارتی می‌تواند زمینه موفقیت در زمینه‌های شغلی و تحصیلی مرتبط با برق و الکترونیک را فراهم کند. از همین رو بهتر است که شما هم آموزش FPGA را به بهترین شکل ممکن پشت سر بگذارید.

توضیحات بیشتر

مهاجرت تحصیلی کانادا + شرایط و هزینه دریافت ویزای تحصیلی

  • تاریخ انتشار : 22 می 23
  • تعداد بازدید : 81
  • نظرات : بدون دیدگاه
  • دسته بندی : ترین هاراهنمای خرید
  • نویسنده : حسین احمدپور
  • منبع : گیلند

در ادامه میخوانیم :

مهاجرت تحصیلی کانادا + شرایط و هزینه دریافت ویزای تحصیلی

مهاجرت تحصیلی کانادا گامی بلند به سوی اهداف بزرگ است، یک اقدام بسیار خاص و چالش برانگیز که امکان تحصیل در یک محیط بین‌المللی را فراهم خواهد کرد. کانادا دومین کشور بزرگ دنیا از نظر مساحت است که از 10 استان و 3 قلمرو تشکیل شده و نسبت به پهناوری کشور جمعیت نسبتا پایینی دارد. زبان رسمی مردم این کشور انگلیسی و فرانسه بوده و به دو بخش تقسیم شده است. بخش اول به صورت فدرال و شامل تمام استان‌ها و قلمروها به جز کبک است.

مهاجرت تحصیلی کانادا

مهاجرت تحصیلی کانادا

شرایط اخذ ویزای دانشجویی کانادا

کانادا مهاجرپذیرترین کشور دنیا است و متقاضیان قادرند به 70 روش مختلف برای مهاجرت اقدام کنند که دریافت ویزا برای هر کدام باید شرایط خاصی داشت. البته از این 70 روش مردم ایران امکان استفاده کمتر از 10 مورد آن را دارند که از محبوب‌ترین آن‌ها ویزای تحصیلی کانادا است. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی بیشتر شرایط دریافت ویزای دانشجویی و صفر تا صد مهاجرت تحصیلی به کانادا بپردازیم.

کبک یک استان مستقل در این کشور است که زبان رسمی فرانسه دارند و به صورت یک دولت خودمختار است. با توجه به شرایط فوق افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند، در صورتی که مقصد آن‌ها استان کبک باشد باید ویزای دو مرحله‌ای دریافت کنند. به این صورت که ابتدا باید از طرف کبک اجازه ورود را دریافت و سپس درخواست خود را به اداره مهاجرت کانادا ارسال نمایند.

همانطور که عنوان شد کانادا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا است که به واسطه داشتن شرایط تحصیلی عالی و کیفیت زندگی بالا در دسته بهترین مقاصد برای دانشجویان قرار دارد. از افتخارات این کشور رتبه سوم کیفیت زندگی مردم در جهان است. پاسپورت کانادا رتبه هشتم را به خود اختصاص داده و افراد با داشتن این پاسپورت قادرند به 185 کشور دنیا سفر کنند.

کیفیت فوق‌العاده زندگی در این کشور سبب شده تا رتبه سیزدهم جهان در جدول شادترین مردم و رتبه پنجم بهترین و جذاب‌ترین مردمان را به خود اختصاص دهد. کانادا از نظر قدرت اقتصادی در رتبه هشتم قرار دارد و تقریبا 30 تا 40 درصد از منابع درآمد اقتصادی این کشور از طریق مهاجرت به دست خواهد آمد.

آشنایی با انواع ویزای تحصیلی کانادا

افرادی که قصد دریافت ویزای تحصیلی کانادا را دارند باید مراحل خاصی را طی کنند و از شرایط ویژه برخوردار باشند. موقعیت تحصیل در دانشگاه‌های برتر جهان، قابلیت بهره‌مندی از امکانات عالی و حضور در کلاس اساتید برتر دنیا از مهم‌ترین مزایای مهاجرت تحصیلی کانادا است، برای تحصیل در کانادا به دو صورت عمل خواهد شد که شامل:

ویزای تحصیلی برای دانشجویان 

افرادی که قصد دارند در یکی از کالج‌های معتبر و دانشگاه‌های کانادا مشغول تحصیل شوند باید بالای 18 سال سن داشته باشند. معمولا سنی که برای تحصیل کالج مورد نظر بوده زیر 25 سال است و مزیتی که برای فرد دارد؛ ورودش به بازارا کار در سن کم خواهد بود.

در مقابل افرادی که بالای 25 سال دارند و برای دریافت ویزای دانشجویی کانادا اقدام کرده‌اند بهتر است بار علمی خود را در دانشگاه‌ها افزایش دهند. استادی پرمیت یا همان ویزای دانشجویی با توجه به دوره تحصیل فرد اعتبار دارد. در واقع این ویزا به گونه‌ای صادر خواهد شد که فرد دارنده آن تنها در زمان تحصیل امکان اقامت کانادا را داشته باشند.

ویزای تحصیلی برای دانش آموزان

افرادی که قصد دارند در مدارس کانادا مشغول تحصیل شوند باید کمتر از 18 سال سن داشته باشند. نکته مهم درباره شرایط دریافت ویزا تحصیلی کانادا برای دانش آموزان وجود دارد که بر اساس آن دانش آموزان در دو زیر مجموعه دانش آموزان 12 تا 18 سال و دانش آموزان 6 تا 12 سال قرار خواهند گرفت. افرادی که در گروه 12 تا 18 سال هستند قادرند به دو طریق اقدام به دریافت ویزای تحصیلی کانادا کنند.

مورد اول ثبت نام در مدارس شبانه روزی که در آن هزینه خورد و خوراک و محل اقامت دانش آموز بر عهده دانش آموز است و امنیت بیشتری نیز دارد. هزینه شرکت در این مدارس از سالانه 35 هزار دلار آغاز خواهد شد. روش دوم که برای کودکان زیر 12 سال است به کاستودین شهرت دارد که فردی به عنوان قیم فرزند شما معرفی خواهد شد. بر این اساس دانش آموز در مدارس دولتی و تحصیل آن‌ها به صورت روزانه است.

دقت داشته باشید که دولت کانادا موظف است برای یکی از والدین (پدر یا مادر) کودکان زیر 12 سال ویزا صادر کند و طی دوران تحصیل؛ فرد همراه این امکان را دارد که در بخش‌های مختلف به صورت فول تایم کار کند در واقع اجازه زندگی و کار کردن را دارد. هزینه حضور در مدارس برای دانش آموزانی که با خانواده یا قیم خود همراه هستند از 14 هزار دلار به بالا است.

شرایط ویزای دانشجویی 2024 کانادا

استادی پرمیت یا همان مجوز ورود به کانادا به عنوان دانشجو یک گام بلند به سوی موفقیت‌های بزرگ است. استادی پرمیت به معنای بازه زمانی است که شما برای تحصیل در کانادا اقامت دارید، این میزان اقامت با توجه به مقاطع تحصیلی مختلف، متفاوت است.

مقطع کارشناسی 4 سال، مقطع کارشناسی ارشد 2 سال و بازه زمانی که برای دکتری در نظر گرفته شده بین 3 تا 5 سال متغیر است. با ورود به دانشگاه باید مدرک استادی پرمیت، توسط دانشگاه احراز هویت خواهید شد تا بتوانید کارت دانشجویی را دریافت کنید. به منظور افزایش سطح رفاه دانشجویان، امکان کار کردن برای آن‌ها به مدت 20 ساعت در هفته فراهم شده است.

بهتر است بدانید که دولت کانادا در پی بررسی‌های پایانی این مدت را به فول تایم تبدیل کرده و دانشجویان قادرند بدون هیچ محدودیت زمانی و مکانی در هر جا و هر شغلی را انتخاب و به صورت تمام وقت آن را انجام دهند. این امر منجر به تامین هزینه‌های دانشجوی و عدم نیاز به پناهندگی دانشجو و خانواده او خواهد شد.

اهنمای کامل برای مهاجرت تحصیلی به کانادا

اهنمای کامل برای مهاجرت تحصیلی به کانادا

چگونه از طریق استادی پرمیت اجازه کار بگیرید؟ 

استادی پرمیت مجوزی است که افراد در خاک کانادا به عنوان دانش آموز و دانشجو دریافت خواهند کرد و ببر اساس آن قادرند تا در مدت تحصیل خود در کانادا به کسب در آمد بپردازند. با ورود به صفحه ویزای تحصیلی کانادا امکان مشاهده شرایط و مدارک لازم برای تدریس در کانادا موجود است، همچنین در این صفحه امکان مشاهده مجوزهای کار دانشجویی فراهم شده که شامل موارد زیر هستند:

مجوز کار تعاونی

برخی از رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌های کانادا نیاز به دوره کارآموزی یا تعاونی دارد که انجام آن‌ها به صورت اجباری است و باید به شکل موفقیت‌آمیز گذرانده شود. گذراندن دوره کارآموزی تحت نظر ارگان یا کارفرما انجام خواهد شد از این رو به مجوز کار نیاز دارد، برای دریافت مجوز کار به عنوان کارآموز در کانادا باید شرایط زیر را داشته باشید:

دارای ویزای تحصیلی معتبر باشد

کارآموزی زیرمجموعه دوره تحصیلی باشد

دوره کارآموزی کمتر از 50 درصد دوره تحصیلی باشد

استخدام شما باید در دوره‌های یک موسسه الزامی باشد و نیاز به تاییدیه دارد.

مجوز کار پس از تحصیل

یکی از سوالاتی که متقاضیان پیش از دریافت ویزا به دنبال پاسخ آن هستند این است که آیا پس از تحصیل امکان کسب درآمد در کانادا را دارند؟ به بیان دیگر آیا قادرند شغل داشته باشند؟ افرادی که برای مهاجرت تحصیلی کانادا اقدام کنند، امکان دریافت مجوز کار پس از تحصیل را دارند. مدت زمان این مجوز با توجه به مدت زمان تحصیل شما متغیر و شامل موارد زیر است:

مقطع دانشگاهیمدت زمان تحصیلمدت مجوز کار پس از تحصیل
کارشناسی (لیسانس)4 سال3 سال
کارشناسی ارشد (فوق لیسانس)3 سال2 سال
دکترا3 تا 5 سال (متغیر)متغیر

برای دریافت مجوز کار یا PGWP داشتن شرایط زیر الزامی است:

مدت تحصیل بیشتر از 8 ماه باشد

داشتن ریز نمرات دیپلم و دیگر مقاطع دانشگاهی

فارغ التحصیل از مراکز معتبر، کالج و دانشگاه تعیین شده DLI

شرایط دریافت ویزا برای همراهان چگونه است؟ 

برای همراهان دانشجویانی که شرایط ویزای دانشجویی 2024 را دارند، اقداماتی صورت گرفته است. در صورت متاهل بودن دانشجو، همسر او امکان استفاده از ویزای اپن ورک پرمیت که یک نوع ویزای کار است را دارد. این ویزا بهترین نوع ویزای کار در کانادا است که امکان اجازه کار آزاد و بدون محدودیت را برای فرد به همراه دارد.

بر اساس این ویزا همسر دانشجو امکان راه اندازی بیزینس خود را دارد یا اینکه بخواهد برای شرکت‌های مختلف کار کند، همچنین از ویزا هیچ استفاده‌ای نداشته و بیکار باشد. دقت داشته باشید که مدت زمان این ویزا به اندازه ویزای دانشجویی است و همزمان با آن به اتمام خواهد رسید.

در صورت داشتن فرزند زیر 18 سال، ویزای آن‌ها نیز همراه ویزای پدر یا مادر (هر کدام که دانشجو باشند) صادر خواهد شد. در صورتی که کودک در رده سنی 7 تا 18 سال باشد امکان ثبت نام در مدارس دولتی و استفاده رایگان از کلیه خدمات برای او رایگان خواهد بود.

سیستم آموزشی کانادا به چه صورت است؟ 

کانادا یکی از مقاصد جذاب و درخشان برای ادامه تحصیل است و با ارائه مدارک لازم، به راحتی ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کنید. در این کشور امکان استفاده از خدمات بهترین مدارس و دانشگاه‌های دنیا فراهم شده است و افراد قابلیت استفاده از کلیه خدمات در مدارس، کالج و دانشگاه‌ها را دارند. نحوه استفاده از سیستم آموزشی کانادا برای افرادی که بالای 18 سال سن دارند به دو صورت زیر است:

مهاجرت تحصیلی کانادا برای ورود به دانشگاه

در این روش روال عادی پس از ارائه مدارک و داشتن شرایط اخذ ویزای دانشجویی کانادا انجام شده و فرد باید با ورود به دانشگاه دوره‌های 4 سال برای کارشناسی، 3 سال کارشناسی ارشد و متغیر 3 الی 5 سال برای دکترا بگذراند.  معتبرترین دانشگاه‌های کانادا که امکان تحصیل در آن‌ها برای دانشجویان فراهم شده شامل:

نام دانشگاهرتبه در میان دانشگاه کانادارتبه در میان دانشگاه دنیا
دانشگاه یونیورسیتی آف تورنتورتبه 1رتبه 18
دانشگاه بریتیش کلمبیارتبه 2رتبه 37
دانشگاه مک گیلرتبه 3رتبه 41
دانشگاه مک مستررتبه 4رتبه 46
دانشگاه مونترالرتبه 5رتبه 111
دانشگاه آلبرتورتبه 6رتبه 118
دانشگاه اوتاوارتبه 7رتبه 137

مهاجرت تحصیلی کانادا برای ورود به کالج

کالج محیطی است که افراد با ورود به آن از مزایای کلاس‌های عملی و دوره‌های آموزشی معتبر بهره‌مند خواهند شد. دوره‌هایی که در کالج برگزار خواهند شد در بازه زمانی متغیر 3 ماه تا 3 سال ادامه دارد و مدارکی که توسط کالج ارائه خواهد شد شامل سرتیفیکیت و دیپلما و ادونس دیپلما هستند. توجه داشته باشید که برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا در دوره‌هایی کوتاه مدت، طول دوره باید حتما بیشتر از 8 ماه باشد تا امکان دریافت ویزای یک‌ساله فراهم شود.

با توجه به این امر که در کالج افراد برای بازار کار آماده خواهند شد و معمولا آموزش دهندگان بیشتر بر روی توانایی کاری و حرفه‌ای فرد تکیه دارند، پس بهترین انتخاب برای افراد زیر ۲۵ سال متقاضی مهاجرت تحصیلی به کانادا، شرکت در دوره‌های کالج است. این افراد به واسطه داشتن سن کمتر امکان یادگیری دوره‌های بیشتری را خواهند داشت زیرا قادرند به سرعت وارد بازار کار شوند.

کالج یک میانبر برای دریافت ویزا بدون تحصیل است، در واقع این افراد قصد ورود به دانشگاه را ندارند و ورود به کالج به نوعی یک راه برای دریافت اقامت خواهد بود. سیستم آموزشی کانادا برای افرادی که ویزای تحصیلی برای حضور در مدارس، کالج و دانشگاه‌ها را دریافت خواهند کرد به شکل متفاوتی خواهد بود و هزینه های مختلفی نیز در بر دارد که به صورت زیر است:

متقاضیان قادرند دو بار در سال پذیرش دریافت کنند، که مورد اول آن در سپتامبر (شهریور) و به عنوان ترم پاییزه ارائه خواهد شد. شرکت در این نوبت از ثبت نام امکان پذیرش در دانشگاه‌های متعدد و رشته‌های تحصیلی مختلف را فراهم خواهد کرد. پذیرش دوم در ماه ژانویه و پس از گذراندن تعطیلات کریسمس است که با نام ترم زمستانه شهرت دارد. در این نوع پذیرش که شباهت زیادی به تکمیل ظرفیت در دانشگاه‌های داخل ایران دارد، تعداد رشته و دانشگاه محدودتری وجود دارد و همین امر پذیرش در رشته مورد علاقه را سخت‌تر خواهد کرد.

برای ورود به کالج نیز همین روال وجود دارد با این تفاوت که در زمان پذیرش کالج امکان استفاده از ترم سامر (تابستانه) که از ماه می (اردیبهشت) آغاز خواهد شد نیز وجود دارد. برای مدارس نیز دقیقا همین شرایط اتخاذ شده و روال شرکت در کلاس مدارس همانند مدارس ایران است و دانش آموزان از اول پاییز تا آخر خرداد به مدت 9 ماه به تحصیل مشغول هستند و 3 ماه تابستان به نوعی برای استراحت در نظر گرفته شده است.

شرایط پذیرش و مهاجرت تحصیلی کانادا

پس از اینکه مشخص شد در کدام دسته از افراد مشمول دریافت ویزای تحصیلی کانادا قرار دارید، باید به سراغ استعلام شرایط دریافت ویزای تحصیلی کانادا بروید. به خاطر داشته باشید که در زمان مراجعه به سفارت باید تمام مدارک مورد نیاز به عنوان شرایط پذیرش و مهاجرت تحصیلی کانادا تکمیل باشد، مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا شامل موارد زیر هستند:

نامه پذیرش دارای DLI Number

داشتن نامه پذیرش معتبر دارای DLI Number از مهم‌ترین شرایط اخذ ویزای دانشجویی کانادا معرفی شده، در واقع DLI Number لیست موسسات آموزشی معتبر در کانادا است. در این لیست نام تمام مدارس موجود در کانادا وجود دارد و از این نظر دانش آموزان مشکلی ندارند، اما دانشجویان برای دریافت ویزای تحصیلی باید حتما از کالج یا دانشگاه‌هایی پذیرش بگیرند که DLI Number دارد. در نظر داشته باشید که تمام کالج و دانشگاه‌های کانادا از مزیت داشتن DLI Number بهره‌مند نیستند و گاهی تنها برخی از رشته‌های موجود در این مجموعه‌ها مورد تایید این لیست است.

ارائه تای یا وابستگی

بر اساس قانون تعیین شده افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی دارند، برای دریافت ویزا باید مدارکی مبنی بر تای یا همان وابستگی به کشور ارائه کنند. این مدرک حاوی دلایل محکم و قاطع فرد برای بازگشت به کشور پس از پایان تحصیل است. این دلایل شامل: خانواده، بیزینس، دارایی و… باشد.

داشتن انگیزه نامه قوی

SOP مدرکی است که به واسطه آن انگیزه شما برای مهاجرت مشخص شده؛ در این انگیزه نامه باید دلایلی برای اثبات انگیزه خود از این که چرا کانادا را برای تحصیل انتخاب کرده‌اید؟ همچنین در این انگیزه نامه دلایل انتخاب دانشگاه و رشته خود را نیز باید ذکر کنید. با توجه به این که ممکن است نوشتن اس او پی برای افراد سخت باشد و یا نتوانند نگارش و بیان قوی برای اثبات خود داشته باشند، بهتر است این کار را بر عهده بهترین وکیل موسسه مهاجرتی بسپارید.

ارائه مدرک برای بازگشت به کشور

این مدرک جنبه تشریفاتی دارد زیرا تعداد افرادی که پس از پایان تحصیل به ایران باز خواهند گشت بسیار کم است، همین امر سبب شده تا این مدرک به یک الزام قانونی تبدیل شود و شما باید آفیسر را متقاعد کنید که پس از پایان تحصیل بنابر دلایل متقاعد کننده به کشور باز خواهید گشت.

عدم سوء پیشینه

از مهم‌ترین مدارکی که برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا باید ارائه شود، عدم سوء پیشینه است، سوابق دانشجو و دانش آموز باید در کشور خود بررسی و مورد تایید قرار بگیرد. این سوابق باید معتبر و به همراه مهر باشد، دقت داشته باشید که در طول بررسی پرونده تحصیلی شما؛ در صورتی که برگه سوء پیشینه تقلبی و غیر واقعی باشد، تمام تلاش شما برای دریافت ویزا از بین خواهد رفت.

تمکن مالی

با توجه به این که هزینه شهریه تحصیل در مدارس و دانشگاه‌های کانادا به این صورت است که شما ابتدا شهریه را پرداخت کرده و سپس اجازه شرکت در کلاس را دارید، پس باید مدرک مبنی بر داشتن تمکن مالی به منظور پرداخت شهریه ارائه نمایید. میزان شهریه در کالج و دانشگاه با توجه به مقاطع تحصیلی کاملا متفاوت است و از حداقل 15 هزار دلار به بالا و به صورت سالانه محاسبه خواهد شد. در مقابل هزینه شهریه مدارس با توجه به نوع دولتی آن از 14 هزار دلار و در مدارس شبانه روزی از 35 هزار دلار تعیین شده است.

ارائه مدرک معتبر زبان انگلیسی

یکی از مهم‌ترین شروط دریافت ویزا تحصیلی کانادا، داشتن مدرک معتبر زبان انگلیسی به صورت آیلتس، تافل یا پی تی‌ای است، در واقع شما به عنوان دانشجو یا دانش آموز باید از مزیت داشتن این مدرک بهره‌مند باشید. نمره قبولی این مدرک با توجه به نوع رشته دانشگاهی کاملا متفاوت است، به طور کلی نمره قبولی 6.5 مشخص شده اما برخی رشته‌ها مانند هنر، معماری، داروسازی، زبان انگلیس و چند رشته دیگر به نمره قبولی 7 نیاز دارند.

داشتن گپ تحصیلی

گپ تحصیلی، بازه زمانی بین آخرین مدرک تحصیلی و اقدام برای مهاجرت است، میزان گپ در نظر گرفته شده برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا کمتر از 8 سال است. دقت داشته باشید که این میزان 8 ساله نیز باید یک توجیه قانع کننده داشته باشد. برای از بین بردن گپ تحصیلی بیشتر از 8 سال اقدامات خاصی قابل انجام است.

اگر شما در دوره گپ تحصیلی خود در مجتمع فنی تهران در دوره آموزشی رشته مرتبط با رشته تحصیلی خود شرکت کنید، امکان از بین بردن بازه طولانی مدت وجود دارد. در واقع گپ تحصیلی شما از پایان کلاس و دوره مجتمع فنی تا زمانی که برای مهاجرت اقدام کرده‌اید محاسبه خواهد شد.

مراحل مهاجرت تحصیلی به کانادا

یکی از مهم‌ترین نکاتی که پیش از دریافت ویزای تحصیلی کانادا باید مورد توجه قرار بگیرد این است که در ایران سفارت کانادا وجود ندارد پس برای انجام مراحل احراز هویت و انگشت نگاری باید به یکی از کشورهای اطراف سفر کرد. در این شرایط ترکیه به دلیل هزینه کمتر و نزدیک بودن بهترین انتخاب است.

اگر قصد مهاجرت تحصیلی به استان کبک را دارید بهتر است بدانید که شرایط مهاجرت به این استان و کانادا متفاوت است، پس علاوه بر شرایط مهاجرت تحصیلی کانادا؛ حتما شرایط مهاجرت کبک را نیز مطالعه کنید. دیگر مراحل مهاجرت تحصیلی کانادا شامل:

ساخت اکانت

داشتن اکانت منجر به تسریع در لود شدن اسناد و مدارک در سایت مهاجرتی خواهد شد. برای ساخت پروفایل شخصی باید به سایت cic.gc.ca وارد شده و اطلاعات درخواستی را وارد نمایید. در این اطلاعات باید مشخص کنید که قصد دارید به صورت موقت در کانادا تحصیل کنید، همچنین استان و دانشگاه مورد نظر و مدارکی که نیاز دارند را وارد نمایید.

بارگذاری مدارک

هزینه بارگذاری مدارک در سایت مهاجرتی 150 دلار و 85 دلار نیز بابت انگشت نگاری است. این هزینه‌ها توسط دولت کانادا تعیین شده و در زمان دریافت ویزا باید پرداخت شوند. لازم به ذکر است که این هزینه برای هر همراه به صورت جداگانه محاسبه خواهد شد.

ایمیل معتبر

با توجه به اینکه تمام اطلاعات بین شما و اداره مهاجرت از طریق ایمیل انجام خواهد شد، بهتر است از یک ایمیل معتبر استفاده کنید. پس از سابمیت کردن اطلاعات، یک ایمیل دریافت خواهید کرد مبنی بر اینکه قصد انجام پروسه دریافت ویزای تحصیلی کانادا را دارید.

احراز هویت

با توجه به این که کانادا در ایران سفارت ندارد، باید به یکی از کشورهای همسایه (اغلب ترکیه) بروید و عملیات مربوط به عکس و انگشت نگاری را انجام دهید. مدت زمانی که برای ارسال درخواست تا دریافت پاسخ صبر کنید بین 4 تا 8 هفته است، این مدت پاسخگویی با توجه پرونده و مدارک ارسالی شما متغیر خواهد بود. در واقع هر چه پرونده و مدارک ارسالی سنگین و پر بارتر باشد، زمان بیشتری برای بررسی نیاز دارد.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی کانادا

پس از مساعد شدن تمام شرایط برای مهاجرت تحصیلی به کانادا، آماده ‌سازی مدارک مورد نیاز الزامی است. دقت داشته باشید که تمام مدارک شما باید کامل باشد و هر گونه نقص حتی به دلیل نبودن یک برگه کپی منجر به‌عدم دریافت ویزا خواهد شد. مدارک لازم برا دریافت ویزای دانشجویی شامل موارد زیر هستند:

ارائه رزومه کامل

نامه برگه توضیحات کامل

نامه کمک هزینه تحصیلی یا فاند

اصل و ترجمه گواهی سوء پیشینه

پاسپورت معتبر با صفحات مهردار

ارائه مدرک زبان یا نمره تافل و آیلتس

نامه پذیرش در مدارس، کالج و دانشگاه

مدارک شناسایی (کارت ملی و شناسنامه)

دانشنامه کلیه مقاطع دانشگاهی گذشته

*نکته مهم با توجه به این که باید زمان زیادی را صرف اخذ و دریافت گواهی سوء پیشینه کنید، پس بهتر است اقدام اول شما مربوط به این کار باشد.

مدرک مالی لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی کانادا

جواز هر نوع بیزینس داخلی و در ایران

عقدنامه محضری برای اثبات وضعیت تاهل

گواهی‌عدم سوء پیشینه و گردش مالی همسر

هرگونه سند مالکیت مانند خانه، مغازه و املاک

تمام مدارک شغلی

صورت حساب از گردش مالی 4 ماه اخیر به علاوه موجودی حساب

تعهد نامه محضری برای پرداخت هزینه‌های تحصیل و زندگی در صورت تحت تکفل مادر یا پدر هستید

علاوه بر مدارک عنوان شده هر فرد که قصد مهاجرت تحصیلی کانادا را دارد باید مدارک کامل زبان خود را نیز ارائه دهد. در واقع  این مورد یکی از مهم‌ترین نکات در زمان دریافت پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد است. برای دریافت پذیرش در مقطع لیسانس باید نمره قبولی حداقل 6.5 را دریافت کنید.

*نکته مهم درباره مدرک زبان این است که دانشجویان رشته‌های زبان انگلیسی، داروسازی، روانشناسی، معمار و هنر باید مدرک آیلتس خود را با نمره 7 به بالا قبول شوند تا مشمول ماجرت تحصیلی کانادا باشند. به خاطر داشته باشید که برای تحصیل در کانادا حتما باید مدرک زبان را ارائه دهید، در واقع کانادا به هیچ عنوان ویزای دانشجویی بدون زبان اعطا نخواهد کرد.

روش‌های دریافت بورسیه تحصیلی کانادا

به طور کلی کشور کانادا برای افراد متقاضی تحصیل در این کشور بورسیه صادر خواهد کرد، مگر با شرایط خاص که شامل موارد زیر هستند:

رزومه عالی

پروپوزال قوی

مدرک زبان معتبر

SOP یا انگیزه نامه خوب

دانشگاه مبدا معتبر باشه معدل خوب

ارائه حداقل دو تا مقاله آی اس آی بین المللی

توصیه نامه از اساتید ایرانی به همراه کامنت‌های مثبت

*نکته مهم موارد خاصی که دولت کانادا برای آن‌ها بورسیه در نظر گرفته است شامل موارد زیر هستند

کانادایی‌های اصیل

سیتیزن دو ملیتی

پی آر یا اقامت دائم

افرادی دارای ویزای تحصیلی

پناهنده‌ها و دیگر افرادی که در خاک کانادا اقامت دارند

چگونه ویزای تحصیلی را به اقامت دائم در کانادا تبدیل کنید؟ 

بسیاری از دانشجویان بین المللی پس از به اتمام رساندن تحصیلات خود به دنبال روشی برای دریافت اقامت دائم هستند. کشور کانادا بر اساس شرایط خاص این امکان را فراهم نموده است، سیستم اکسپرس انتری یکی از روش‌های قانونی و تاثیر گذار است که بر اساس آن با ورود به این سیستم دلیل دریافت شما برای اقامت دائم بررسی خواهند شد.

اگر به عنوان یک کارگر ماهر در حال فعالیت هستید، عملکرد شما در قالب پروفایل ذخیره شده به سیستم رتبه‌بندی جامع ورود و ارزیابی خواهد شد. میزان امتیازی که از این سیستم خواهید گرفت بیانگر این است که  اقامت دائم را دریافت خواهید کرد یا خیر.

جمع‌بندی

صفر تا صد مهاجرت تحصیلی کانادا و دریافت ویزا نیاز به انجام مراحل خاصی دارد، اگر آشنایی زیادی با این پروسه ندارید به مجموعه‌های حرفه‌ای مراجعه کنید. مهم نیست قصد دارید در چه مقطعی (از دوران دبستان تا دکتری) تحصیلات خود را ادامه دهید، کسب پذیرش از مدارس، کالج یا دانشگاه‌های کانادا الزامی است. در مطالب فوق اطلاعات کامل درباره نحوه دریافت ویزا تحصیلی کانادا در اختیار شما قرار داده شده و با بررسی آن‌ها برنامه ریزی دقیق و اصولی برای خود داشته باشید.

سوالات متداول

1-ویزای دانش آموزی برای افراد زیر 18 سال به چه صورت است؟ 

-با توجه به این که افراد زیر 18 سال نیاز به یک قیم قانونی دارند، یکی از والدین (اغلب مادر) با دریافت ویزای گاردین کانادا همراه با فرزند خود امکان سفر به این کشور را فراهم خواهد کرد. کلیه هزینه‌های دریافت ویزا و اقامت نیز برای وی اعمال خواهد شد.

2-شرایط دریافت ویزا برای فرزندان به چه صورت است؟ 

-فرزندان زیر 18 سال

-هیچ گونه بیماری واگیر دار نداشته باشند

-وابستگی مالی فرزند به خانواده اثبات شود

-سوابق کیفری آن‌ها بررسی و سوء پیشینه نداشته باشند.

-فرزندان باید تنی یا به صورت قانونی فرزند خوانده باشند.

-فرزندانی زیر 22 سال که از نظر عاطفی وابستگی شدید به خانواده دارند

3-چرا مهاجرت تحصیلی به کانادا بهتر از اروپا است؟ 

-اعطای ویزای کار به همسر دانشجو، امکان انجام کار به مدت 20 ساعت در هفته، دریافت 10 تا 15 در ساعت برای کار دانشجویی، تنوع فرهنگ و زبان، به دلیل رسمی بودن زبان انگلیسی برای اقامت دائم و پیدا کردن شغل به زبان دیگری نیاز ندارید.

4-  آیا داشتن مدرک زبان جز شرایط اخذ ویزای دانشجویی کانادا است؟

-بله برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا داشتن مدرک زبان با نمره قبولی بالای 6.5 الزامی است.

5- امکان دریافت بورسیه از دانشگاه‌های کانادا وجود دارد؟

-بله، البته دولت کانادا برای دریافت بورسیه شرایط خاص در نظر گرفته است.

توضیحات بیشتر

چگونه ارزش ملک خود را بالا ببریم؟

  • تاریخ انتشار : 8 ژانویه 23
  • تعداد بازدید : 438
  • نظرات : بدون دیدگاه
  • دسته بندی : ترین هاراهنمای خرید
  • نویسنده : حسین احمدپور
  • منبع : گیلند

چگونه ارزش ملک خود را بالا ببریم؟

افرادی که قصد دارند خانه و ملک خود را بفروشند دوست دارند آن را به قیمت بالاتری عرضه کنند و امکانات و المان‌های زیادی را برای افزایش قیمت خانه اضافه کنند تا حداکثر سودآوری لازم را از آن داشته باشند؛ اما چگونه ارزش ملک خود را بالا ببریم؟

و با ایجاد تغییراتی قیمت آن را افزایش دهیم؟ معمولا افرادی که قصد قیمت‌گذاری خانه را دارند به بنگاه‌ها مراجعه می‌کنند تا آن‌ها قیمت‌گذاری لازم را انجام دهند. این کار هر چند که گزینه خوبی برای ارزش‌گذاری ملک است؛ اما نباید تنها گزینه شما برای قیمت‌گذاری آن باشد و شما با انجام چند نکته ساده قیمت آن را بالا ببرید.

هوشمند سازی خانه

ارزش ملک

یکی از فاکتورهایی که می‌تواند ارزش ملک را بالا ببرد، هوشمند سازی خانه است. اگر خانه شما به دستگاه هوشمند سازی کلیه تجهیزات مجهز باشد و شما تنها با کمک یک نرم‌افزار بتوانید کلیه وسایل الکترونیکی خانه را مدیریت کنید می‌توانید قیمت آن را بالا ببرید.

تاثیر هوشمند سازی خانه در مبلغ نهایی فروش ملک بسیار موثر است؛ زیرا همان گونه که می‌دانید در هوشمند سازی خانه امکان باز و بسته کردن درب‌ها و پنجره‌های ساختمان به صورت اتوماتیک وجود دارد و شما می‌توانید چراغ‌های روشنایی در داخل و خارج خانه را مدیریت کنید.  یکی از محصولاتی که میتوانید خانه خودتان را تجهیز کنید استفاده از هوشمند سازی ساختمان است.

همچنین زمانی که بیرون از خانه هستید تمام دستگاه‌های هوشمند مانند لباسشویی، جاروبرقی، تلویزیون و غیره را مدیریت کنید. این کار می‌تواند زندگی در ساختمان را برای شما آسان کند و در ارزش‌گذاری ملک موثر باشد. لذا برای این کار بهتر است خانه خود را هوشمند سازی کنید تا اگر قصد فروش آن را بعد از مدتی داشته باشید ارزش آن به راحتی افزایش دهید.

در واقع می‌توان دریافت که هوشمند سازی خانه ضمن این که در مدیریت و کنترل سیستم‌های خانه به شما کمک می‌کند می‌تواند انرژی مصرفی در ساختمان را کاهش داده به هنگام فروش ارزش ملک شما را بالا ببرد. شرکت آنیپکو به عنوان یکی از شرکت‌های فعال در زمینه هوشمند سازی خانه قادر است این کار را برای شما انجام دهد که برای هوشمند سازی ساختمان می‌توانید با کارشناسان آنیپکو صحبت نمایید.

 

موقعیت ملک

قیمت ملک

موقعیت ملک در تعیین قیمت فروش آن موثر است که جایگاه آن در مرکز شهر، مجاورت مناظر زیبا، دستیابی به امکانات نقلیه عمومی، فروشگاه، مراکز خرید، مدرسه و غیره روی قیمت ملک موثر هستند.

همچنین نوع خیابانی که ملک شما در آن قرار دارد می‌تواند روی قیمت ملک تاثیر زیادی داشته باشد. به عنوان مثال اگر خانه شما در یک خیابان باریکی قرار داده باشد باید قیمت کمتری نسبت به همان خانه در همان منطقه و در مجاورت خیابان اصلی داشته باشد.

قدمت ملک

از جمله عوامل موثر در ارزش یک ملک سن آن است. هر چه قدر ملک تازه بنا شده باشد قیمت آن بیشتر بوده و شما باید مبلغ بیشتری را برای آن در نظر بگیرید. امروزه برخی از خانه‌ها به دلیل قدمت زیاد به عنوان ملک کلنگی به حساب می‌آیند و قیمت خاصی برای آن‌ها در نظر نمی‌گیرند.

برای تعیین ارزش‌گذاری ملک به قیمت هر متر مربع در آن منطقه توجه می‌کنند و متراژ ساختمان را در آن ضرب می‌نمایند. این قیمت معمولا برای ساختمان‌های نوساز است و برای ملک با سن بیشتر باید به ازای هر سال 1.5 درصد از ارزش آن کاهش داد.

متراژ ملک

اگر قصد دارید ارزش ملک خود را بالا ببرید باید خانه و آپارتمان شما متراژ بیشتری داشته باشد تا شما در آن بتوانید قیمت بیشتری را در نظر بگیرید. هر چه فضای خانه شما بیشتر باشد و اتاق‌خواب‌های زیادی داشته باشید می‌توانید برای آن ارزش بیشتری قائل شوید. طبیعتا معلوم است که ارزش خانه‌های دو خوابه از خانه‌های تک خوابه بیشتر است و مشتری برای خرید آن‌ها باید مبلغ بیشتری را واریز کند.

موقعیت آپارتمان در ساختمان‌های چند طبقه

998

نحوه محاسبه قیمت یک آپارتمان در ساختمان‌های چند طبقه فرق می‌کند و شما در آن باید به موقعیت قرارگیری آن توجه کنید. واحدهای جنوبی به دلیل این که آفتاب‌گیر هستند ارزش بیشتری دارند و برج‌های بالاتر ارزش کمتری نسبت به آن‌ها دارند.

دقت کنید که ساختمان‌های ویلایی به دلیل این که امکانات بیشتری نسبت به آپارتمان‌های چند طبقه دارند، قیمت بیشتری خواهند داشت. لذا شما برای خرید آن‌ها باید هزینه بیشتری را بپردازید.

پارکینگ

پارکینگ‌ها تاثیر زیادی در ارزش ملک دارند. قیمت هر متر مربع از پارکینگ حدود 50 الی 60 درصد قیمت هر متر مربع از آپارتمان است. معمولا قیمت پارکینگ به صورت جداگانه به ارزش ملک افزوده می‌شود و در آن ساکنین ساختمان باید از قوانین استفاده پارکینگ پیروی کنند.

سبک معماری داخلی

در قیمت‌گذاری ملک به سبک معماری داخلی آن توجه می‌کنند. هر چه معماری داخلی ساختمان خوب و زیبا باشد، روی قیمت آن تاثیر زیادی خواهد داشت. نوع کابینت‌ها، کمد دیواری‌ها، چراغ‌های موجود در خانه هوشمند سازی شده نسبت به چراغ‌ها و کابینت‌های خانه‌های معمولی گرانتر است و می‌تواند ارزش ملک را بالا ببرد.

به همین دلیل به هنگام ارزش‌گذاری ملک به آن توجه کنید. وجود امکانات دیگری مانند کاغذ دیواری، کابینت، کمد دیواری، شیرآلات، سیستم خنک کننده، سیستم گرمایشی و غیره روی ارزش‌گذاری آن موثر هستند.

انباری ملک

وجود انباری برای خانه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و یک مزیت برای ارزشگذاری آن‌ها به حساب می‌آید. لذا اگر ملک شما به هنگام فروش دارای یک انباری باشد می‌توان قیمت هر متر مربع انباری را حدود 30 الی 50 درصد هر متر مربع از آپارتمان حساب کرد و آن را برای فروش عرضه کنید.

حیاط و بالکن

در محاسبه ارزش یک ملک حیاط و بالکن نیز موثر هستند. در صورتی که ملک شما دارای حیاط اختصاصی باشد باید ارزش ملک را حدود 5 الی 10 درصد افزایش داد. تراس مسقف نیز از دیگر قابلیت‌های ملک به شما می‌آیند که می‌تواند روی قیمت آن موثر باشد.

هر متر مربع از تراس حدود 25 الی 35 درصد هر متر مربع آپارتمان ارزش دارد. اگر بالکنی که در ساختمان وجود دارد دو سمت باز باشد 70 درصد و اگر سه سمت آن باز باشد 50 درصد هر متر مربع از ارزش آپارتمان را به خود اختصاص می‌دهد.

 

خلاصه

افرادی که قصد فروش ملک خود را دارند باید آن را ارزش‌گذاری کنند. نحوه ارزش‌گذاری آن به عوامل زیادی بستگی دارد که هوشمند سازی خانه، متراژ، سبک ساختمان، موقعیت آن در شهر، موقعیت آپارتمان در ساختمان‌های چند طبقه و غیره از جمله آن‌ها هستند که شما بر حساب آن‌ها باید برای ساختمان خود قیمت نهایی تعیین کنید؛

اما برای این که بتوانید ارزش ملک خود را بالا ببرید بهتر است قبل از فروش خانه آن را کاملا تمیز کرده و به سیستم هوشمند سازی خانه مجهز کنید تا ارزش آن به صورت چشمگیری افزایش یابد. در واقع اگر شما خانه خود را هوشمند سازی کنید همیشه می‌توانید از آن سودآوری داشته باشید و ارزش ملک خود را بالا ببرید. لذا برای این کار می‌توانید با کارشناسان آنیپکو صحبت نمایید.

توضیحات بیشتر

سه ایده جذاب برای استفاده از فلاورباکس‌های بتنی در دکوراسیون داخلی

  • تاریخ انتشار : 6 ژانویه 23
  • تعداد بازدید : 280
  • نظرات : بدون دیدگاه
  • دسته بندی : ترین ها
  • نویسنده : حسین احمدپور
  • منبع : گیلند

این روزها استفاده از فلاورباکس برای نگهداری از گل‌وگیاه در فضای داخلی تکنیک رایجیه. درسته که اکثر ماها اگه مجال انتخاب داشته باشیم، اولویت رو به نمونه‌های سبکی مثل فلاورباکس فلزی، پلاستیکی یا چوبی می‌دیم و کمتر به سراغ گزینه‌های سنگین‌تر مثل گلدان‌های بتنی یا سنگی می‌ریم. با این حال این اِلمان‌های جذاب می‌تونن انتخاب اولِ طرفداران دکوراسیون مینیمال و مدرن باشن که سردی سیمان رو با سبزی و شادابی گیاهان زنده ترکیب می‌کنن و یک عنصر جذاب با بار خنثی می‌سازن.

اگه قصد خرید فلاور باکس بتنی دارید و دنبال ایده‌هایی برای بکارگیری اون در فضای منزل یا محل کارتون هستید، این مطلب برای شماست. در این مقاله سه تا ایده سبز رو باهم مرور می‌کنیم که ذهن شمارو برای استفاده از گلدان‌های بتنی به تکاپو می‌اندازه. اما قبل از پرداختن به اون‌ها بذارید ببینیم فلاورباکس بتنی چجوری ساخته می‌شه و چه ویژگی‌هایی داره؛ تا انتها همراهمون باشید. 🙂

ساخت گلدان‌های بتنی

فلاورباکس بتنی رو بیشتر در طراحی فضاهای سبز شهری مثل پارک‌ها و بوستان‌ها استفاده می‌کنن. ازاونجاکه این گلدان‌ها وزن زیاد، مقاومت ضربه‌ای خوب و عمر بالایی دارن، در برابر عوامل محیطی مقاوم هستن و گزینه‌ مناسبی برای محوطه سازی به شمار میان اما خب در فضای داخلی هم می‌شه از زیبایی‌شون استفاده کرد.

اگه می‌تونید در دکوراسیون داخلی‌تون به سازه‌های سنگین فضا اختصاص بدید، به سراغ گلدان‌های بتنی با اندازه‌های بزرگ برید که برای نگهداری درختان تزئینی عالی هستن و اگه نه، بازم برای اون راهکارهایی داریم که در ادامه بهش اشاره می‌کنیم. قبل از هرچیز باید گفت که بتن بافت بسیار جذابی داره و فلاور باکس‌های بتنی رو می‌شه به صورت یک یا چند تکه ساخت که در این صورت جابه‌جایی و نگهداری اون‌ها در فضای داخلی راحت‌تر می‌شه.

برای ساخت فلاورباکس بتنی باید از قالب‌ماده استفاده کرد. بتن رو که می‌تونه ترکیبی از آب و سیمان و سنگدانه باشه به شکل مایع درمیارن و طی یک یا چند مرحله در قالبی که از قبل آماده شده می‌ریزن. مایع بتن برای ساخت گلدان‌های دکوری، بهتره ترکیب سیمان با ماسه به نسبت سه به یک باشه.

اگه قصد دارید خودتون گلدان بتنی بسازید اول به فکر قالب مناسب باشید. می‌تونید از ظروف پلاستیکی، باکس‌های چوبی یا حتی جعبه‌های مقوایی به‌عنوان قالب استفاده کنید. قالب باید دو ظرف یک شکل با ابعاد متفاوت باشه چون قراره فلاورباکس بتنی در فضای بین دو ظرف ایجاد بشه. برای همین قالب‌ها باید به اندازه قطر فلاورباکس مورد نظرمون با هم اختلاف اندازه داشته باشن. به‌طورمعمول قطر گلدان‌های بتنی در ابعاد کوچک 1.5 تا 3 سانتی‌متر و در گلدان‌های بزرگ 5 سانتی‌متر تعریف می‌شه.

بعد از اینکه قالب‌ها رو مشخص کردید، فضای داخلی قالبِ بزرگ‌تر رو با تینر یا روغن خوراکی خوب بپوشونید تا بعداً مواد به قالب نچسبه و سطح گلدان بتنی صیقلی‌تر از آب دربیاد. مایع بتن رو به اندازه 1.5 تا 5 سانتی‌متر کف قالب بزرگ بریزید و قالب کوچک رو داخلش قرار بدید. می‌تونید دور قالب کوچک‌ یک کیسه پلاستیک بپیچید و خوب به تینر یا روغن آغشته کنید تا زمان جدا کردنش به مشکل نخورید.

مابقی مواد رو در فضای بین دو قالب بریزید و 24 ساعت بهش زمان بدید تا خودش رو بگیره. پس از جدا کردن فلاور باکس از قالب، با سمباده کشی سطح گلدان رو صیقلی کنید. درنهایت اگه رنگ فعلی فلاورباکس بتنی‌تون رو دست ندارید، با هررنگی که دوست داشتید رنگش کنید. فلاور باکس بتنی هم مثل فلاورباکس فلزی رنگ‌پذیری راحتی داره و ماندگاری رنگ روی اون خیلی بالاست.

خب! الآن که درباره ساخت فلاورباکس بتنی به اندازه کافی گفتیم، وقتشه بریم به سراغ سه تا ایده‌ای که از اول قولش رو داده بودیم. 😊👇

💡فلاورباکس/ آبنمای بتنی

چون بتن مقاومت خوبی در برابر رطوبت داره و هرچی بیشتر آب بخوره محکم‌تر می‌شه، از اون برای ساخت سازه‌های آبی استفاده می‌کنن. یک سازه ترکیبی که هم بتونه به شکل گلدان استفاده بشه هم آبنما ایده خیــلی جذابیه، قبول ندارید؟

qqwreewr

چنین اِلمانی هم یک دکور فوق‌العاده از آب درمیاد، هم برای نگهداری گل‌وگیاه بستر مناسبیه. وجود یک آبنمای بتنی در دکوراسیون داخلی، رطوبت و دمای محیط و تعدیل می‌کنه که برای گیاه درون فلاورباکس دومنظوره‌ی ما هم خوشاینده. می‌تونید یک گیاه رطوبت دوست را با خیال راحت در اون بکارید. تازه با همچین دکوری از شنیدن صدای آب تو اتاق می‌شه کلی لذت برد. 😊

برای داشتن یکی از این فلاورباکس‌های دومنظوره‌ی بتنی، می‌تونید سری به بازار شهرتون بزنید، اینترنتی سفارش بدید یا اگه فنی هستید خودتون نمونه‌ای از اون رو بسازید؛ گوگل هم برای ایده گرفتن و ساختن‌اش به شما کمک می‌کنه! 😉

💡فلاورباکس پشت پنجره

اگه از هر کسی بپرسید بهترین مکان برای نگهداری گل‌وگیاه در منزل یا محل کار کجاست، بدون فکر کردن کنارِ پنجــره رو پیشنهاد می‌ده. به‌هرحال “نور” یکی از اصلی‌ترین نیازهای گیاهان زنده‌اس که بدون اون یا در صورت کمبود اون، گیاه برای فتوسنتز دچار مشکل می‌شه. پس نور مهمه و مهم‌تر از اون دریچه‌ ورود نور به درون اتاق یعنی “پنجره‌” است.

برای نگهداری گلدان در نزدیکی پنجره‌ها یا باید فلاورباکس و گلدان رو پای پنجره بذاریم و یا درصورتی‌که لبه پنجره حالتی طاقچه مانند داشته باشه، از اون فضا استفاده کنیم. برای تبدیل کردن فضایی که لبه پنجره اکثر خونه‌ها پیدا می‌شه به یک باغچه جذاب، از فلاور باکس بتنی کمک می‌گیریم. می‌شه از فلاورباکس‌هایی با جنس دیگه هم استفاده کرد، اما شک نکنید بتن یکی از بهترین گزینه‌ها برای ساخت فلاور باکس پشت پنجره است.

QWWWQEEWSRF

این نوع فلاورباکس رو در دو حالت می‌شه استفاده کرد؛ هم در لبه داخلی پنجره و هم در لبه بیرونی اون. زیبایی کار وقتی بیشتر می‌شه که سایز فلاور باکس بتنی با قاب پنجره یکی باشه و عملاً به شکل جعبه‌ای گیاهی در دل پنجره به نظر برسه.

اگر از گلدان بتنی در لبه داخلی استفاده کردید، بهتره به فکر یک محفظه تخلیه یا زیر گلدانیِ قابل جابه‌جایی باشید چون وزن این گلدان‌ها زیاده و باید یک جا ثابت بمونن. اگر هم کشوی تخلیه و زیر گلدانی ندارید در میزان آبیاری خیلی دقت به خرج بدید تا آب اضافی سرریز نشه. درصورتی‌که از گیاهان برگ‌دار و آویزی در کنار گیاهان رونده در این فضا استفاده کنید، یک باغچه لبه پنجره جذاب خواهید داشت.

فلاورباکس بتنی رو در لبه بیرونی پنجره هم استفاده می‌کنن که نمای زیبایی به ساختمون می‌ده. اگر گلدان بتنی رو بیرون پنجره نگهداری می‌کنید، آبیاری و رسیدگی به اون رو فراموش نکنید. نکته خیلـی خیلـی مهم دیگه اینکه باید مطمئن بشید گلدان حسابی سرجاش فیکس شده تا خدای ناکرده از پشت پنجره نیفته و باعث بروز خسارت نشه.

💡مینی-فلاورباکس‌های بتنی

وزن بالای فلاورباکس‌های بتنی استفاده از اون‌ها رو در فضای داخلی محدود کرده؛ البته می‌شه با خرید گلدان‌های کوچک و کم وزن بتنی این مشکل رو حل کرد. چندتا از این فلاور باکس‌های کوچک رو در بخش‌های مختلف دکورتون به کار ببرید و با گیاهان مینیاتوری زنده پرش کنید. این گلدان‌ها برای نگهداری از ساکولنت‌ها عالی هستن.

qweeerfdsfser

حتی می‌تونید گلدان‌تون رو با خزه طبیعی پر کنید که بستر کوچکی برای رشد لازم داره. این دکوراتیوهای بتنی می‌تونن روی میز یا بوفه شما جای بگیرن و به طراحی داخلی اصالت و زیبایی ببخشن.

جمع‌بندی | نکاتی برای خریداران فلاورباکس بتنی

فروشگاه‌ اینترنتی ایده سبز که در آماده‌سازی این مقاله همکاری داشته، به‌صورت تخصصی به تولید و عرضه انواع فلاورباکس بتنی و فلزی و دیگر محصولات فضای سبز مشغول است. برای خرید فلاورباکس و مطالعه بیشتر درباره اون‌ها، از فروشگاه این مجموعه به آدرس www.idehsabz.co بازدید کنید یا پس از تماس با شماره‌های 09126494926 و 02177245295 از موجودی محصولات مطلع بشید. درپایان سه نکته زیر رو درباره فلاورباکس‌های بتنی به‌خاطر داشته باشید:

✔️ حتماً زیرِ گلدان سوراخ‌هایی برای خروج آب اضافی و گردش هوا ایجاد کنید

✔️ طرح و رنگ فلاورباکس بتنی رو هماهنگ با دکوراسیون داخلی انتخاب کنید

✔️ از زیرگلدانی استفاده کنید

 

در پایان باید اشاره کنیم که بخش ابتدایی مقاله رو به ساخت فلاورباکس بتنی اختصاص دادیم تا برای اجرای ایده‌ها، پیش‌زمینه کافی داشته باشید. البته خرید فلاور باکس بتنیِ آماده به شما اجازه می‌ده به بازار بزرگ‌تری از این محصول دسترسی داشته باشید.

برای کسانی که امکان خرید و نگهداری از گلدان‌های بتنی رو ندارن، راهکار دیگه خرید فلاورباکس فلزی هستش. فلاورباکس‌ فلزی رو در ابعاد و طرح‌های متنوع مثل استوانه، مربع، مستطیل، هرمی، اشکی یا طرح‌های سفارشی در بازار می‌بینید که کیفیت و ظرافت بالایی دارن و می‌تونن نواقص گلدان‌های بتنی رو در دکوراسیون داخلی پوشش بدن. رنگ ثابت الکترواستاتیک و وزن پایین ویژگی اصلی این محصول هستش. این محصول رو هم می‌تونید در فروشگاه ایده سبز پیدا و خریداری کنید.

توضیحات بیشتر
09117087013
INFO@GILAND.IR