آستارا
طوالش
رضوانشهر
ماسال
بندر انزلی
صعومه سرا
فومن
رشت
شفت
رودبار
سیاهکل
لاهیجان
اشرفیه
املش
رودسر
لنگرود
09027087013

PHONE NUMBER

شما اینجا هستید » گیلند » مقاله » راهنمای خرید املاک در گیلان

راهنمای خرید املاک در گیلان

تاریخ درج : 25 فوریه 24

بازدید : 1148

متن مقاله
بخش نظرات

خرید املاک در گیلان با توجه به اینکه این استان دارای منابع و فرصت های شغلی بسیاری است، رونق زیادی نیز دارد. اغلب افرادی که در این استان قصد خرید ملک را دارند، از خارج استان بوده لذا اطلاعات کافی و لازم را در خصوص خرید ملک ندارند. به همین دلیل در این مقاله تلاش نمودیم تا برخی از نکات مهم در خصوص خرید املاک گیلان را بیان داریم.

WhatsApp Image 2021 09 30 at 17.39.41 1

هر آنچه که باید در خصوص خرید املاک در گیلان بدانید:

اگر شما نیز جزء آن دسته از افراد می باشید که قصد خرید املاک در گیلان را دارید، باید در نظر داشته باشید که داشتن یک مشاور خوب در گام اول بسیار مهم است. مشاورین شما باید انواع املاک و شرایط آنها را بشناسند و بتوانند ویژگی های آنان را بررسی نمایند. از همین رو توصیه می شود که از مشاورین املاکی که دارای مجوز لازم از اتحادیه املاک می باشند، بهره ببرید زیرا با قوانین موجود و شرایط املاک آگاه هستند. اما به جز این موارد لازم است تا به نکاتی که در ادامه بیان می شود نیز دقت نمود:

نکته 1:

شرایط مکانی زمین در زمان خرید املاک در گیلان می تواند گزینه بسیار مهمی باشد. منظور از ویژگی های زمین بررسی مواردی همانند شیب زمین، میزان بارندگی و نوع آب و هوای منطقه، میزان نشست خاک در زمین، مواد معدنی موجود در خاک و مواردی از این قبیل می باشد. همواره به عنوان خریدار باید بررسی نمایید که کدام ویژگی ها از اهمیت بیشتری برای شما برخوردار می باشند. به عنوان مثال، افرادی که آب و هوای کوهپایه ای را می پسندند، لازم است بدانند که اغلب زمین های موجود در دامنه کوه دارای یک ضریب شیب می باشند. یا املاک ساحلی در فصل گرم سال بسیار شرجی هستند. نوع کاربری که شما از ملک انتظار دارید نیز برای خرید بسیار مهم است. تصور نمایید که هدف شما کشت و باغداری است. در این شرایط حاصلخیز بودن خاک دارای اهمیت زیادی است.

نکته 2:

مورد بعدی که در خرید املاک در گیلان دارای اهمیت بالایی است، تطبیق نام و مدارک فرد فروشنده با مالک مندرج در سند رسمی می باشد. این مورد باید توسط افراد آگاه بررسی شود. در شمال کشور زمین های موروٍی، وقفی و نسق بسیاری وجود دارد. از همین رو خریدار باید در زمان خرید دقت لازم را به خرج دهد تا ملک خریداری شده دارای اعتبار و سند تایید شده باشد. گاها این امر ممکن است که فرد مالک به شخص دیگری وکالت فروش می دهد، در این وضعیت نیز می بایست تا حتما مدارک وی از دفتر اسناد رسمی تایید شود در غیر این صورت وکالت دارای اعتبار لازم نخواهد بود.

benxlJn2dGeYzHIgNMz9KVA7mlnzXTvJe23xYi5A

نکته 3:

در حین خرید املاک در گیلان لازم است تا در خصوص سند ملک سختگیر باشید. گاها زمین هایی که در گیلان فروخته می شوند، بدون سند رسمی هستند. برای این موارد عموما مشاورین املاک معتبر بیان می دارند که حتما سند محضری دریافت شود. قبل از مشاهده سند نیز شخصا می توانید به صورت محلی پرس و جو نمایید تا کاربری زمین برای شما مشخص شود که این مورد با توجه به تجربه ما اصلا جواب نمیدهد و معمولا بر اساس دید خوب جواب غیر کارشناسی میدهند. توجه نمایید که برخی از املاک در شمال، فاقد سند محضری و ثبتی هستند. برای این موارد نیز راه حل وجود دارد لذا می توانید از شورای شهر یا روستا برای این مورد سند های شورایی دریافت نمایید. با توجه به نوع سندی که دریافت می نمایید، می توانید در ملک خود ساخت و ساز و سایر فعالیت ها را انجام دهید.

نکته 4:

گاها برخی از خریداران به دنبال املاک ساحلی خواهند بود. در این موارد بسیار مهم است که ملک دارای سند خالصه باشد. این سند دارای بالاترین سطح اعتبار است. البته چنانچه از مشاورین در زمین خرید ملک جویا شوید، نوع منطقه ای که قصد خرید ملک ساحلی را در آن دارید، بسیار مهم است. گاها در برخی مناطق بین افراد بومی و غیر بومی تفاوت زیادی وجود دارد و این مورد نیز باعث می شود تا حین زندگی و ساخت و ساز مشکلات بسیاری به وجود آید. اگر قصد خرید املاک در گیلان از نوع ساحلی را دارید، توصیه می شود تا مناطق مختلف را بررسی نموده و تنها به یک محل خاص بسنده ننمایید. مشاورین املاک با سابقه می توانند بهترین راهنما برای شما در خرید این نوع ملک ها باشند در غیر این صورت ممکن است تفاوت فرهنگی گاها مشکل ساز شود.

کته 5:

گاها برخی از خریداران به دلیل قیمت پایین، اقدام به خرید املاک در گیلان می نمایند اما باید در نظر داشته باشید که گیلان استان حاصلخیز و البته دارای آب و هوای عالی است لذا هزینه زندگی و ملک در آن کم نیست. لازم است تا شما به عنوان خریدار، حتما وضعیت منطقه را بررسی نموده و با محلی ها صحبت نمایید. حضور افراد کاربلد در منطقه و بررسی سند می توان به شما کمک نماید تا انتخاب آگاهانه تری داشته باشید. گاها این افراد استعلام از اداره کشاورزی را توصیه می نمایند. البته همیشه قیمت پایین با نیت سو نمی باشد اما برای اینکه بتوانید از خرید خود مطمئن باشید لازم است تا بررسی های چند گانه را انجام دهید. گاها برخی از املاکی که فروشندگان آنها را برای فروش قرار می دهند، در دسته اراضی کشاورزی است. از همین روی ممکن است در آینده نزدیک پس از خرید شما با مشکل حقوقی روبرو شود.

خرید املاک در گیلان به صورت تخصصی

خرید املاک در گیلان به صورت تخصصی

نکته 6:

در زمان خرید املاک در گیلان حتما لازم است تا به عنوان خریدار به مجوزهای ملک خود آگاه باشید و از آنها اطمینان حاصل نمایید. یکی از این مجوزها، پایان کار یا تاییدیه ساخت و ساز است. املاکی که دارای این مجوزها باشند، ساخت و ساز در آنها مشکلی به همراه نخواهد داشت اما در سایر موارد چنانچه بر خلاف قوانین شهرداری ساخت و سازی صورت گیرد، تخریب انجام می شود.

نکته 7:

در خصوص امکانات املاک خود اطمینان حاصل نمایید. در حین خرید املاک در گیلان بسیار مهم است که بررسی نمایید، ملک شما چه امکانات و انشعاباتی دارد. این مورد در قیمت تمام شده ملک نیز بسیار تاثیر دارد. گاها دیده شده است که فروشنده برخی از امکانات را پس از قولنامه فراهم می آورد لذا برای این موارد نیاز است تا حتما در قولنامه تدوین شده ذکر شود. همچنین در زمان خرید ملک باید بررسی نمایید که از چه مصالحی برای ساخت استفاده گردیده است. همان طور که می دانید در شمال کشور میزان بارندگی و طبیعتا رطوبت زیاد است. در این شرایط استفاده از مصالح عالی و با کیفیت از اهمیت بالایی برخوردار است. در زمینه ارزیابی نوع مصالح ، بکارگیری کارشناس های خوب و کاربلد می تواند کارساز باشد. لذا مشاورین املاک حرفه ای می توانند بهترین راهنما های شما باشند.

نکته 8:

مورد دیگری که در خرید املاک در گیلان باید به آن دقت نمود اما کمتر فردی مد نظر قرار می دهد، زمان مناسب خرید می باشد.به صورت کلی فصول گرم سال همانند تابستان و بهار، گزینه های خوبی برای خرید ملک هستند. عموما در فصل سرد سال افراد کمتری راغب به فروش املاک هستند. از سوی دیگر خرید و فروش در بهار و تابستان چون جریان دارد باعث می شود تا فروشندگان نیز انعطاف بیشتری از خود نشان دهند.

پرورش ماهی گرمابی هکتاربالا

پرورش ماهی و بلوک زنی ،املاک گیلان

نکته 9:

این مورد نه تنها در گیلان بلکه در تمام استان های دیگر نیز دارای اهمیت است و لازم است تا به آن توجه شود. پس از بستن قرارداد های اولیه لازم است تا شرایط فسخ و سود و زیان مربوطه را نیز بیان دارید. در شرایط فسخ برای هر کدام از طرفین لازم است تا شرایطی در نظر گرفته شود تا افراد بتوانند با استناد به آن قرارداد خود را فسخ نمود و زیان را دریافت نمایند. در فسخ قرار داد لازم نیست که هر دو طرف رضایت داشته باشند زیرا چنانچه شرایط فسخ برای یکی از طرفین صدق نماید، وی می تواند به راحتی به مراجع قانونی رجوع نموده و حق خود را دریافت نماید. در این مورد نیز مشاورین املاک می توانند بهترین راهنمایی را ارائه نموده و قراردادی مناسب و به حق تنظیم نمایند.

نکته 10:

مورد مهم دیگر در زمان خرید املاک در گیلان توجه به همسایه ها، شرایط رفت و آمد و وضعیت ملک است. به عبارت دیگر جاده و خیابان دسترسی به ملک نباید صعب العبور باشد. اینکه جاده فوق همیشه در سال قابل استفاده باشد و بر اثر مواردی چون سیل و … امکان عبور و مرور از آن منتفی نشود، دارای اهمیت زیادی است. همسایه ها می توانند باعث آسایش و آرامش فرد شوند لذا در خرید املاک در گیلان بررسی همسایه ها و آشنایی با آنها بسیار مهم است.

خرید زمین براول ساحل

خرید زمین براول ساحل

جمع بندی:

به صورت کلی در حال حاضر افراد زیادی مایل هستند تا در شمال کشور سرمایه گذاری کرده و اقدام به خرید املاک در گیلان نمایند. اما هر استان دارای شرایط مخصوص به خود است. از همین رو توصیه می شود تا قبل از اخذ هرگونه تصمیمی حتما با افراد آگاه به فن مشورت نمایید. بهترین اشخاص برای مشورت، مشاورانی هستند که در آن منطقه حضور داشته و نسبت به آن آگاهی لازم را دارند. لذا برای جلوگیری از یک خرید کورکورانه توصیه می شود تا حتما با مشاوره املاک موجود در منطقه مد نظر خود صحبت نمایید.

برچسب ها :
ارسال نظر
1 . دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط گیلند نمایش خواهد داده شد.
2 . پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
3 . پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

مقالات مرتبط

کاربری مسکونی چیست؟

وقتی به اطراف نگاه مینیم انواع ساختمان ها را می بینیم و حتما این سوال در ذهنتان  ایجاد شده که چگونه برخی از ساختمان‌ها جهت سکونت و برخی دیگر به‌عنوان ساختمان‌های تجاری، کشاورزی،  اداری،ورزشی و انواع دیگر تعیین شده اند.

پروانه ساختمان شناسنامه هر ساختمانی است که قبل از هرگونه ساخت و سازی باید از شهرداری گرفته شود.اگرساخت و سازی بدون مجوز شهرداری انجام شود غیرقانونی است و شهرداری مجاز است تا مانع از ادامه ساخت ‌و ساز و فعالیت آن شود.در پروانه ساختمان علاوه بر ثبت مشخصات فنی ساختمان زیر نظر مهندسین و ناظرین باتجربه، نوع کاربری ساختمان نیز ذکر میشود.

کاربری ساختمان طرحی جامع است که چگونگی استفاده و کاربرد ساختمان را بیان میکند.جهت شناخت شهر و آشنایی با چگونگی و پراکندگی فعالیت‌های شهری مطالعاتی اساسی صورت گرفته و بر مبنای آن نوع کاربری ساختمان تعیین میشود.

میتوان گفت که نحوه‌ی استفاده از یک ملک یا ساختمان، که بر مبنای طرح تفصیلی شهرداری و بر اساس چگونگی استفاده از آن ساختمان و فعالیت‌های شهری اطراف آن مشخص می‌شود،کاربری ساختمان میگویند

کاربری ساختمان در ۸ نوع کاربری تقسیم بندی شده است: مسکونی، کاربری تجاری، کاربری کشاورزی، کاربری صنعتی، کاربری خدماتی، کاربری معدن، کاربری ورزشی و فاقد کاربری.

ساختمانی که بر اساس طرح جامع شهرداری در محدوده‌ای از شهر با تراکم‌های مختلف مسکونی ساخته میشود این ظرفیت را دارد که افرادی در آن زندگی کنند بنابراین مجوز شهرداری آن با کاربری مسکونی صادر میشود.

حتی زمینی که در تراکم‌های مسکونی شهر واقع‌شده است میتواند کاربری مسکونی داشته باشد. املاک با کاربری مسکونی به سه دسته ویلایی ، آپارتمان و زمین مسکونی تقسیم میشوند.

در حال حاضربا افزایش جمعیت و نبود زمین کافی اغلب واحدهای مسکونی در یک یا چند ساختمان واقع می‌شوند که ورودی اصلی، راه‌ پله و بعضی پارکینگ و حیاط آن‌ها مشترک است به این‌گونه ساختمان‌ها آپارتمان گفته میشود.

قسمت‌هایی که به‌صورت مشترک بین اهالی ساختمان استفاده می‌شود بخش مشاع ساختمان نامیده می‌شود. برای یک آپارتمان علاوه بر کاربری مسکونی می‌توان کاربری تجاری و اداری نیز اخذ کرد. ساختمان‌های ویلایی ساختمان‌هایی یک یا چندطبقه هستند که ورودی اصلی، حیاط و تمامی امکانات موجود در آن مستقل بوده و به‌صورت مشترک با واحدهای مسکونی دیگر استفاده نخواهد شد.

زندگی در خانه‌های ویلایی با آسایش بیشتری همراه است زیرا نیازی نیست تا بخش‌هایی از ساختمان را با افراد ساکن در ساختمان‌های مجاور شریک شد. زمین با کاربری مسکونی زمینی است که ساخت‌وسازی در آن انجام‌نشده اما مجوز شهرداری جهت ساخت واحد مسکونی برای آن صادر می‌شود و یا امکان اخذ مجوز شهرداری برای ساخت ساختمان مسکونی  برای آن فراهم است.

توضیحات بیشتر

رشد ۲۱ درصدی خرید خانه ایرانیان در ترکیه/ ۴۶۰۰ خانه طی ۷ ماه اخیر خریداری شد

مسعود خوانساری طی توییتی در صفحه شخصی خود اعلام کرد که ایرانیان 4600 خانه طی 7 ماه اخیر در ترکیه خریداری کرده‌اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21 درصد افزایش داشته است.

خوانساری در صفحه شخصی خود نوشت: در سال 2020 ایرانیان در بین خارجی‌ها رتبه نخست خرید مسکن در ترکیه و در 7 ماهه سال جاری رتبه دوم را با خرید 4600 خانه به دست آورده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 21 درصد افزایش یافته. دلیل این وضعیت تورم افسارگسیخته، نبود چشم‌انداز روشن از آینده و وضعیت بد سرمایه‌گذاری است.

توضیحات بیشتر

سند تک برگ یا منگوله دار ؟!

سند تک برگ جایگزینی عالی برای سندهای قدیمی منگوله دار

سند تکبرگ یا منگوله دار

چند سالی است كه بحث تعویض اسناد قدیمی با سند‌های جدید مطرح شده است. تبدیل سند و دریافت سند جدید كار چندان دشواری نیست در اسفند ماه 88 با حضور معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در محل اداره ثبت اسناد و املاک شمال از اولین سند تک برگی صادره پرده برداری بعمل آمد . بالاخره این مهم تقریبا در سال 90 در کشور گرفتن سند تک برگ عمومی شد .

 

سند تکبرگی

 

برای قطعات تفکیکی صرفا اسناد تکبرگی صادر شد و بتدریج به سایر موارد هم تسری پیدا کرد. . یقینا صدور اسناد مالکیت بصورت تک برگی را موضوعی مهم در سازمان ثبت باید قلمداد نمود. در مواردی از جمله در مواردی که ملک تفکیک می شد و برای قطعات تفکیکی صرفا اسناد تکبرگی صادر شد. صدور این اسناد بصورت الکترونیکی انجام می گیرد و قرار است از عمل بصورت دستی بصورت کامل جلوگیری بعمل آید که این رویه در صدور سند رعایت می شود ولی در مراحل دیگر که در دفاتر اسناد رسمی انجام می گیرد ،کماکان عملیات ثبت بصورت دستی انجام می پذیرد .
این اسناد دارای ایمنی بالایی نسبت به اسناد قبلی بوده و بازار جاعلین را کساد ساخته است .
مزیت اسناد مالکیت تک برگی درج کامل مشخصات و اقلام اطلاعاتی لازم می باشد و این مهم بدلیل پشتوانه ورود اطلاعات در سیستم عملی شده است.
صرفه جویی در مصرف کاغذ، در این طرح از هدر شدن کاغذ جلوگیری بعمل آمده است. اسناد مالکیت سنتی از 12 صفحه گرفته تا 32 صفحه و شاید بیشتر را هم شامل می شد .

در حالیکه اکنون این اسناد تنها در یک برگ پشت و رو و گپی آن هم بهمین گونه و در همین حجم مصرف کاغذ را موجب می گردد ، کاغذی که سالهای سال است که ایران وارد کننده آن می باشد و این موضوع بر اهمیت صرفه جویی این کالای وارداتی با تغییر اسناد به تکبرگی می افزاید. در زمان صدور اسناد مالکیت دفترچه ای ، همه امورات ثبتی اسناد مالکیت توسط خود مالکین و بامراجعه به ادارات ثبت اسناد و املاک انجام می شد

گرفتن سند تکبرگ

 

همین حالا هم می شود ولی در خصوص اسناد تک برگی طوری برنامه ریزی شده است که در نقل و انتقالات ،این عمل در همان جلسه ای که طرفین معامله در دفاتر اسناد رسمی اقدام به معامله می کنند صورت می گیرد و پس از تهیه و امضای فرمها ،مابقی امور توسط دفاتر اسناد پیگیری می شود و مراجعه ای خریداران به ادارات ثبت ندارند.

این برنامه ریزی باعث تقلیل سفرهای درون شهری مردم شده ، بعلاوه از تراکم حضور مردم در ادارات ثبت سرتاسر کشور کاسته شده و جریان امور در ادارات ثبت روانتر می شود .

طراحان اسناد تک برگی با درک این موضوع نسبت به طراحی حاشیه بر اسناد مالکیت تک برگی اقدام کرده اند ، با توجه به اینکه این اسناد در اندازه 4 Aطراحی شده است و فضای نسبتا محدود و کمی دارد،می بایست مابین مطالب مندرجه و فضای اختصاصی برای این مطالب تناسبی باشد و فضای باقیمانده، برای حاشیه و تزئینات تخصیص داده شود ، در حالیکه برعکس بنطر می رسد در طراحی این اسناد حاشیه مقدم بر متن در نظر گرفته شده و فرع بر اصل ترجیح داده شده است و کمی بیش از نصف روی اوراق اسناد تک برگی به درج مطالب اختصاص یافته ومابقی صرف حاشیه شده است.

 

اسناد تکبرگی

 

منشاء اعتبار اسناد قانون و اعتباری است که قانونگذار بدانها داده است ، با این حال صدور سند در کاغذ معمولی برای املاکی که صدها میلیون تومان و در شهرهای بزرگ میلیاردها تومان ارزش دارد ،در اکثر موارد موجب گلایه مردم بود .بهتر بود برای اسناد مالکیت تکبرگی نوعی از کاغذ که حالت بادوام و مقوایی روغنی داشته باشد استفاده می شد، البته مسئولین امر ظاهرا به این نقیصه پی برده واخیرا اسناد در برگهای ضخیم تر چاپ می شوند و امیداست به مرور زمان بر کیفیت کاغذ مورد استفاده افزوده گردد. بنظر می رسد سنگ بنای این هزینه از هزینه صدور شناسه برای خودروها و تعویض اسناد در هر بار انتقال هم نیز از شیوه آنها اقتباس شده است که امید است مقننین و مجریان حد اقل از افزایش سالانه و بی رویه آن جلوگیری بعمل آورند .

 

سند مالکیت

 

طولانی بودن زمان رسیدن سند بدست مردم، از شروع صدور اسناد تک برگی، مقرر شده، این اسناد توسط پست بدست مردم برسد و از سفرهای درون شهری و نیز حضور فیزیکی مردم در ادارات ثبت ، کاسته شود .اگر این روند در مدت کمتری انجام می شد مقصود حاصل بود ،و حلاوت عدم حضور مردم در ادارات ثبت درکام مردم و کارکنان تلاشکر ادارات ثبت سراسر کشور دوچندان مینمود، ولی طولانی شدن این روند و دریافت دیر هنگام اسناد توسط مالکین ، شیرینی این اقدام صحیح را کم رنگ تر ساخته است ، بویژه در مواقعی مثل ماههای پایانی سال که معاملات افزایش می یابد این مدت به چند ماه می رسد.
در خصوص تعویض اسناد تک برگی ،پس از انجام انتقالات قطعی املاک ، سازمان ثبت برابر بخشنامه های صادره ازجمله دستور العمل شماره 44839/مورخ 18/3/89 صدور اسناد مالکیت تک برگی (1)، دفاتر اسناد رسمی را مکلف کرده است که از تحویل اسناد مذکور به خریداران اجتناب نموده و پس از تکمیل فرمها و تقاضانامه صدور سند مالکیت بنام خریدار و حتی دریافت فیشهای هزینه های ثبتی و پستی و مالیات ارزش افزوده آن ، همه فیشها و فرمها و اصل سند و سایر مدارکی را که ادارات ثبت بعضا بر اساس سلیقه درخواست می کنند به دفاتر پستی مستقر در ادارات ثبت تحویل نمایند .

 

گرفتن سند مالکیت

ظهور و حضور اسناد مالکیت تک برگی در منازل و گاو صندوقهای مالکین املاک ،پدیده ای مهم در پروسه ایجاد دولت الکترونیک در عرصه ثبت اسناد در کشور است .این اسناد نتیجه و خلاصه بیش از یک دهه کار نفس گیر و طاقت فرسای سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ،در ابعاد نقشه برداری و وارد کردن اطلاعات بایگانی های فرسوده و گرد و خاک گرفته و دفاتر و اسناد قدیمی بر سیستم میباشد .
این اقدام هرچند که مهم و بزرگ هم که بوده باشد ،در عین حال خود مقدمه ای بر هدفی بزرگتر و مهمتری بنام ثبت آنی اسناد میباشد که توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دنبال می شود و یکی از زیرساختهای آن محسوب می گردد . هر پدیده ای دارای محاسن و معایبی میباشد که در بوته عمل کشف شده ویا نمایانتر می شود.

 

گرفتم سند تک برگ

 

نتیجه گیری :

یادتان باشد در حال حاضر تبدیل سند‌های قدیمی به سند‌های تک برگی، اجباری شده‌است‌. این بدان معنی نیست که سندهای قدیمی فاقد اعتبار باشند ، در واقع تا زمانی که تفکیک یا نقل و انتقالی صورت نگرفته و به واسطه آن سند تک برگ صادر نشده باشد ، سند قدیمی دارای اعتبار خود بوده و هست. حین انتقال سند در دفتر همه گواهیها و نامه‌های تسویه حساب از راه رسیده و دو طرف هم بر سر خریدوفروش ملك یا زمین موردنظر به توافق رسیده‌اند‌. مدارك لازم ارائه شده و همه چیز برای انتقال مالكیت آماده‌است‌. نقل وانتقال سند‌های دفترچه‌ای در داخل خود دفترچه نوشته میشوند اما سند‌های تك برگی اینگونه نیستند‌. به هرحال نقل وانتقال انجام شده پس از تعیین موعد مقرر در داخل سند دفترچه‌ای وارد میشوند‌. دفتر ثبت اسناد به صورت مكانیزه خلاصه‌ای از نقل وانتقال انجام شده را به اداره ثبت ناحیه موردنظر ارسال میكند‌. حالا باید با سند قدیمی راهی اداره‌های ثبت شوید تا بتوانید سند جدید بگیرید‌. كسانی كه خریدوفروش نكرده‌اند و سند قدیمی دارند‌، از این مرحله به بعد برای دریافت سند جدید باید همراه شوند‌.

توضیحات بیشتر

راهنمای خرید زمین در شمال

خرید زمین جنگلی در گیلان

خرید زمین جنگلی در گیلان

در این مقاله سعی داریم به نکات مهم در خرید و فروش زمین در شمال بپردازیم و بعنوان یک راهنمای خرید زمین در شمال بتوانیم در این امر، اطلاعاتی را در اختیار علاقمندان به خرید زمین در شمال قرار دهیم.

خرید املاک و اراضی کار راحتی نیست و نیاز به آگاهی و اطلاعات قبلی در زمینه قوانین مرتبط با خرید و فروش زمین دارد.

از این رو توصیه ما به شما خریداران گرامی، مطالعه راهنمای خرید زمین در شمال می باشد.

راهنمای خرید زمین در شمال

حالا که سرمایه ای برای خود جمع کرده اید تا با خرید یک یا چند قطعه زمین به سودآوری و یا ایجاد کسب و کار بپردازید، پس بهتر است با آگاهی کامل اقدام به خرید زمین کنید تا پس از خرید دچار مشکل نشوید.

برای جلوگیری از بروز این اتفاق و بالابردن سطح آگاهی و اطلاعات شما نکاتی را در این زمینه برایتان آماده کردیم که توجه تان را به آن جلب می کنیم.

1- نکات مهم در نوشتن قولنامه خرید زمین

توجه داشته باشید نوع نوشتن قولنامه میتواند بسیار مهم باشد و کسی که قولنامه مینوسید از لحاظ حقوقی سواد بالایی داشته باشد . حتما حواستان باشد که به قولنامه اکتفا نکید و بعد از قولنامه یک مدرک رسمی در دفتر ثبت اسناد در دست داشته باشید

از این رو با مراجعه به مشاورین املاک معتبر میتوانید با نوشتن قولنامه ای برای مدت محدودی، از جزئیات معامله برای خرید ملک، فرصت دارید تا تصمیم نهایی خود را اعلام کنید و یا قولنامه را فسخ کنید.

2- مراجعه به مشاورین املاک معتبر

در نظر داشته باشید که تنها به مشاورین املاک معتبر که دارای مجوز اتحادیه املاک می باشند مراجعه کنید و از اعتماد به سایر افراد و دلالان در زمینه خرید و فروش زمین در شمال بپرهیزید.

این روزها هر کسی به دنبال دلالی و سودجویی از خریداران و همچنین وعده فروش بهتر به فروشندگان است تا سودی به جیب خودش بزند، بنابراین در این زمینه نیاز به تحقیق و بررسی دقیق مشاور املاک دارید.

3- مهمترین نکات حقوقی که در خرید زمین در شمال حائز اهمیت است.

یکی از موارد مهمی که باید در خرید زمین در شمال به آن دقت داشته باشید، خرید زمین از نهاد ها و یا مراکز حقوقی است.

شما بعد از خرید ملک یا زمین روستایی یا ویلا در شمال باید تمامی استعلامات اعم از جهاد کشاورزی , بنیاد مسکن , اداره راه و امور مالیاتی و ادارات ذیربط و … را رویت کنید و مطمعن شوید که ملک شسته و رفته است و بدون مشکل میباشد . برای املاک قولنامه ای هم توجه داشته باشید که باید تایید شورا یا دهیار باشد و چنانچه از صحت وکالتنامه رسمی مطلع شدید اقدام به خرید زمین کنید.

املاک گیلان بهترین راهنمای خرید زمین در شمال

در خرید اینگونه زمین های روستایی در شمال، تنها مدرکی که به شما ارائه میشود تائیدیه شورای روستائی و یا امضای همسایگان می باشد که بسیار مطمعن و عالی است و مدرک محکمی در دست دارید

در تمامی نکاتی که تا بدینجا در راهنمای خرید زمین در شمال چه از لحاظ حقوقی و چه از لحاظ نکات ثبتی و چه مشاوره ای عرض شد خدمتتان، تماماً می تواند به عنوان راهنمای مناسب برای خرید زمین در گیلان هم برای شما باشد.

املاک گیلان در نظر دارد با مشاوره دقیق و با جزئیات کامل در زمینه خرید و فروش زمین در شمال و همچنین معرفی مشاورین املاک معتبر در سراسر شمال ایران اعم از استان گیلان شهرهای لنگرود ، چاف و چمخاله ، املش ، رودسر ، لاهیجان ، سنگر ، سیاهکل ، کومله ، اطاقور ، دستک ، آستانه ، کوچعصفهان ، رحیم آباد ، چابکسر ، کلاچای ، لولمان، کیاشهر ، دیلمان و …  بتواند راهنمای خوبی برای خرید زمین در شمال برای شما باشد.

با کارشناسان خبره املاک گیلان تماس بگیرید.

 09027087013 

خرید زمین در شمال کشور، به ویژه در مناطقی مانند شمال ایران که دارای طبیعت زیبا و آب و هوای معتدل هستند، می‌تواند یک انتخاب عالی برای سرمایه‌گذاری یا ساخت و ساز خانه یا ویلا باشد. در زیر تعدادی از مراحل و نکات مهم را برای خرید زمین در شمال ارائه می‌دهم:

  1. تعیین هدف: ابتدا باید هدف خرید زمین خود را مشخص کنید. آیا می‌خواهید زمین را به عنوان سرمایه‌گذاری خریداری کنید، یا برای ساخت خانه یا ویلا استفاده کنید؟
  2. موقعیت مکانی: شمال ایران دارای مناطق مختلفی است. محدوده مدنظرتان را مشخص کنید و مناطق مختلف را بررسی کنید تا مطمئن شوید که با اقلیم و طبیعت آن منطقه سازگاری دارید.
  3. بررسی مدارک مالکیت: حتماً از مالک زمین یا نماینده ان باخبر شوید و مدارک مالکیت زمین را بررسی کنید تا از صحت و اعتبار آن اطمینان حاصل کنید.
  4. مطالعه و بررسی شرایط زمین: مواردی مانند امکانات دسترسی به زمین، نزدیکی به خدمات اساسی مانند برق، آب و گاز، نحوه دسترسی به مسیرهای اصلی و دسترسی به خدمات اضافی مهم هستند.
  5. بررسی مصوبات و قوانین محلی: اطمینان حاصل کنید که زمین مورد نظر شما برای هر نوع استفاده از نظر مصوبات و قوانین محلی مجاز است.
  6. مشاوره حقوقی: بهتر است با یک مشاور حقوقی مرتبط با امور ملکی مشورت کنید تا از حقوق و تعهدات حقوقی خود در فرآیند خرید مطلع شوید.
  7. بررسی قیمت‌ها: بازار زمین در شمال ممکن است گاهی اوقات پیچیده باشد. قیمت‌ها معمولاً بسته به موقعیت مکانی، امکانات و تقاضا متفاوت است. بنابراین، بهتر است قیمت‌ها را با چند مالک یا مشاور املاک مقایسه کنید.
  8. بررسی توسعه‌های آتی: اگر هدف شما سرمایه‌گذاری بلندمدت است، بررسی توسعه‌های آتی در اطراف زمین می‌تواند مفید باشد. توسعه‌های آینده می‌توانند به ارتقاء ارزش زمین کمک کنند.
  9. مذاکره قیمت: با توجه به اطلاعاتی که به دست آورده‌اید، می‌توانید به مذاکره قیمت با مالک زمین بپردازید. توجه داشته باشید که همیشه از احترام به حقوق مالکان اطمینان حاصل کنید.
  10. بررسی قراردادها: قبل از امضاء قرارداد خرید زمین، حتماً شرایط و جزئیات قرارداد را به دقت بررسی کنید و در صورت لزوم از مشاور حقوقی کمک بگیرید.
  11. ثبت رسمی مالکیت: بعد از انجام تمام مراحل خرید و تایید نهایی، حتماً مالکیت زمین را به نام خود ثبت کنید.

نکات مذکور، مراحل اساسی خرید زمین در هر منطقه‌ای هستند و البته با توجه به شرایط محلی، ممکن است مراحل تکمیلی و جزئیات دیگری نیز وجود داشته باشد که بهتر است با مشاوران املاک و متخصصان حوزه مشورت کنید. همچنین، به علت محدودیت‌ها و تغییرات بازار، اطمینان حاصل کنید که اطلاعات ارائه شده به‌روز و قابل اعتماد هستند.

توضیحات بیشتر

خرید خانه ویلایی

خرید ویلا در اطاقور

خرید خانه ویلایی زیر نظر بهترین کارشناسان خرید خانه ویلایی در شمال و خرید خانه ویلایی در گیلان

 

خرید خانه ویلایی 

خرید خانه ویلایی علاقمندان زیادی دارد، مخصوصا در شمال کشور به دلیل آب و هوای معتدل و طبیعت زیبا و سرسبز.

 

خانه ویلایی در گیلان 

اکثر مسافرین و توریست ها علاقه به خرید یک ویلا مثلا:

خرید ویلا در شمال، خرید ویلا در گیلان یا خرید ویلا در املش و حتی خرید ویلا ساحلی برای خودشان دارند تا هر زمان برای استراحت و دوری از شلوغی و مشغله کاری و ترافیک شهری به ویلای خود رفته و استراحت کنند و لذت ببرنند.

 

فروش ویلا استخر دار گیلان

فروش ویلا استخر دار گیلان

نکاتی در مورد خرید خانه ویلایی که باید بدانیم:

یکی از نکته های مهم در خرید خانه ویلایی سند دار بودن ملک مورد نظر است.

به سند و اعتبار ملک خود توجه کنید تا در این بازار داغخرید و فروش خانه ویلایی، گرفتار کلاهبرداران نشوید البته خانه بدون سند هم اگر استعلامات لازم از ادارات بگیرید مطمعنن بدون مشکل است و باید خیالتان راحت باشد .

حتماً از مشاورین املاک معتبر کمک و مشاوره بگیرید.

از امضای هرگونه فرم و قرادادی بدون اطلاعات و آگاهی بپرهیزید.

به منطقه مورد نظر، مسیرهای رفت و آمد، آداب رسوم و فرهنگ منطقه توجه داشته باشید،

زیرا اینها مسائلی هستند که ممکن است بعد از خرید ملک شما را دچار مشکل کنند.

همچنین به سن ملک خود توجه داشته باشید.

املاکی که ساخت قدیمی و یا از مصالح و ابزار بی کیفیت ساخته شده باشند،

خیلی زود فرسوده شده و شما را به خرج می اندازد.

سعی کنید با توجه به بودجه مورد نظر خود ویلایی را انتخاب کنید که از لحاظ سال ساخت مناسب باشد.

 

گروه املاک گیلان در انتخاب خرید خانه ویلایی مناسب به شما کمک می کند.

اگر خانه ویلایی را در منطقه ساحلی خریداری می کنید، به قیمتهای عجیب و غریبی بر خواهید خورد، نگران نباشید و با اطلاعات و آگاهی کامل ملک را با قیمت مناسب انتخاب کنید و گول دلالان را نخوریدو به شماور املاک خود اعتماد لازم را بکنید .

 

خرید ویلا در گیلان

خرید ویلا در گیلان

خانه ویلایی شمال

همچنین می توانید در این مسیر از املاک گیلان کمک و مشاوره گرفته تا مطمئن تر نسبت به خرید خانه اقدام کنید و از انتخاب خود رضایت کامل داشته باشید.

 

جهت مشاوره و خرید و فروش خانه ویلایی حتماً با ما تماس بگیرید:

09027087013
توضیحات بیشتر
09117087013
INFO@GILAND.IR