آستارا
طوالش
رضوانشهر
ماسال
بندر انزلی
صعومه سرا
فومن
رشت
شفت
رودبار
سیاهکل
لاهیجان
اشرفیه
املش
رودسر
لنگرود
09027087013

PHONE NUMBER

شما اینجا هستید » گیلند » مقاله » معماری چیست و معماری داخلی چه تفاوتی با دکوراسیون داخلی دارد؟
متن مقاله
بخش نظرات

معماری چیست و معماری داخلی چه تفاوتی با دکوراسیون داخلی دارد؟

شاید بتوان تولد معماری را به زمانی نسبت داد که اولین انسان‌ها تصمیم گرفتند بیرون از غارها خانه‌هایی بسازند. در عصر نوسنگی در اطراف سودان، مصر و در غرب آسیا اولین خانه‌ها در چیزی حدود 1000 سال پیش از میلاد مسیح ساخته شدند. اینجا بود که معماری در معنای واقعی خود متولد شد.

معماری چیست؟

معماری ترکیبی از هنر، مهندسی و دغدغه‌های انسانی است.معماری چه در بعد خلاقیت و زایش طرح و چه در بعد اجرای ایده‌ها و استوار ساختن بناهایی که پیش از این، تنها خیالی در ذهن معمار بوده است،یک هنر است.معماری مهندسی است چون با محاسبات دقیق ریاضی و توجه به حقایق محاسباتی جهان سروکار دارد و در نهایت، دربرگیرنده دغدغه‌های انسانی است زیرا هنر و مهندسی را برای تأمین نیازهای انسان به خدمت خود می‌گیرد.

زمانی که نیاکان ما تصمیم به ساختن خانه گرفتند، از دانش عصر خود، منابع و مصالح اطراف محل سکونتشان و تجربه زندگی در غارها کمک گرفتند. آن‌ها توانستند مکانی برای رفع نیازها و محلی برای آسایش و آرامش و البته امنیت خویش بسازند.

اکنون ما نیز همان شیوه را ادامه می دهیم. ما هم از دانش عصر خویش،منابعی که در اطرافمان هستند و تجربه زندگی در خانه‌های پیشینیان استفاده می‌کنیم و خانه، مدرسه، هتل، ورزشگاه، بیمارستان و زندان می‌سازیم. امروزه نیازهای ما گسترش یافته اند. حتی برای دام‌ها، باغ‌ها و گیاهان و دارایی‌های بی‌جانی مثل هواپیما و ماشین‌آلات کارخانه‌هایمان نیز سرپناه می‌خواهیم. در کنار این دستاورد ها باید امنیت آن‌ها را نیز فراهم کنیم!

 

درکنار این مصادیق، امروزه ما فرزندان آن نیاکان آزاد و سخت‌کوش با دردسرهای دشواری روبه‌رو شده‌ایم: منابع ما کافی نیستند،‌جمعیت‌مان زیاد شده است، طبیعت را از خودمان رنجانده‌ایم و در یک کلمه، خطر نابودی زمین،انسان‌ها را تهدید می‌کند.

اینجاست که موضوع «معماری پایدار» اهمیت پیدا می‌کند. ما انسان‌ها هرکدام در جایگاهی که هستیم و با تخصصی که داریم، دنبال حل این دردسر جدید هستیم. متخصصان محیط زیست به ما می‌گویند چه کنیم و ما خودمان را با یافته‌های آن‌ها تطبیق می‌دهیم. معماری پایدار تطبیق هنر و علم معماری با یافته‌های این متخصصان است. تلاش ما معماران این است که نقش خودمان را در برون‌رفت از این دردسر جدید، به‌خوبی ایفا کنیم.

 

معماری پایدار چیست؟

در ابتدای این مقاله، درباره دغدغه‌های انسانی سخن گفتیم چون قرار است اشاره‌ای کوتاه به موضوع نوین «معماری پایدار» داشته باشیم.

پایدار

معماری پایدار (Sustainable Architeture) به این معنا است که در معماری، به محیط زیست توجهی تام و تمام داشته باشیم. معمار طراح با رعایت اصول معماری پایدار، خانه یا ساختمانی طراحی و اجرا ‌کند که از ابتدا به موضوع اقلیم توجه داشته باشد. او به مسئله انتخاب مصالح مناسب، طراحی بهینه، استفاده از انرژی های تجدیدپذیر، کمترین میزان تغییر در طبیعت و اموری از این دست، اهمیت می‌دهد و در هر مرحله از کار خود این موارد را در نظر می‌گیرد.

 

چرا پایدار نامگذاری شده است؟

منظور از پایدار این است که در این روش معماری نمی‌خواهیم منابع را از بین ببریم و تلاش خواهیم کرد منابعی که هم اکنون در اختیار داریم، همچنان به صورت پایدار در اختیار ما و نسل‌های آینده باقی بمانند. نمی‌خواهیم منابع موجود را هدر دهیم یا کاری کنیم که دیگر نتوان از آن‌ها بدون آسیب، بهره برد.

معماری پایدار چه ویژگی‌هایی دارد و چه موضوعاتی را در کانون توجه خود دارد؟ برای پاسخ به این سؤال به مقاله معماری پایدار در سایت آرک وب مراجعه کنید.

موضوع دیگری که بد نیست در اینجا به آن اشاره کنیم این است که معماری فقط مربوط به ساخت و ساز ساختمان‌ها نیست. طراحی نمای داخلی بنا و اجرای آن هم یکی از بخش‌های مهم معماری است. این بخش را «معماری داخلی» می‌نامند که امروز دیگر تقریباً همه با آن آشنا هستند.

در معماری داخلی به چه نکاتی توجه می‌شود و اقداماتی که در معماری داخلی انجام می‌شود چیست؟ در بخش بعدی اندکی در این باره صحبت می‌کنیم.

داخلی

در معماری داخلی چه می‌کنیم؟

نام معماری داخلی را همه شنیده‌ایم و اجمالاً می‌دانیم که این حوزه از کار معماری مربوط به طراحی بخش داخلی ساختمان‌ها است. در معماری داخلی چه کارهایی انجام می‌شود و چه کارهایی در حوزه فعالیت معماری داخلی نیست؟

معماری داخلی بخشی از حوزه کاری معماری است که کارش طراحی اولیه یا بازسازی بخش داخلی بنا است. منظور از طراحی یا بازسازی این است که درباره عناصری مثل نور، رنگ، مصالح، چیدمان جداکننده‌ها و شکل و شمایل بخش‌هایی مثل در و پنجره‌ها تصمیم می‌گیرد.

در معماری داخلی، با توجه به نیاز افرادی که از بنا استفاده می‌کنند، نحوه بخش‌بندی بنا، المان‌های استفاده شده در آن و رنگ آن تعیین می‌شود. مثلاً اگر قرار باشد یک طبقه از ساختمان را برای یک شرکت استارتاپی پویا و فعال آماده کنیم که مدیرانش پیرو سیاست‌های کار در فضای باز هستند، باید سالنی بزرگ با تعداد اندکی اتاق برای مدیران، پاسخگوهای تلفنی و البته فضاهایی مثل اتاق بازی و اتاق استراحت و اتاق جلسات طراحی کنیم.

طبیعی است که معمار داخلی باید در چنین جایی برای شلوغی احتمالی فکری کند. او باید به این موضوع دقت کند که بازتاب صداها را مهار کند، اینجاست که درباره استفاده از المان‌های جاذب انعکاس صوت نظر می‌دهد و آن‌ها را با رنگ و مصالح به کاربرده‌ شده در ساختمان هماهنگ می‌کند.

دکوراسیون

تفاوت معماری داخلی با طراحی دکوراسیون داخلی

کار معمار داخلی نظر دادن درباره وسایل داخل ساختمان و چیدمان مبلمان نیست. این بخش را می‌توان خارج از حوزه کاری معمار داخلی دانست هرچند قرابت و نزدیکی زیادی با هم دارند.

موضوع چیدمان وسایل ساختمان را به طراح داخلی می‌سپارند که کاری متمایز از کار معمار است. طراح داخلی نیازی ندارد تحصیلات حرفه‌ای در معماری داشته باشد یا حتی دانش معماری داشته باشد. کافی است درک هنری و بصری از موضوع چیدمان داشته باشد و از هارمونی و روانشناسی رنگ و تناسب‌ها و فاصله‌ها در موضوع دکوراسیون داخلی بی‌خبر نباشد.

البته طبیعی است به خاطر نزدیکی حوزه کاری این دو، معمار داخلی دستی هم در طراحی دکوراسیون داخلی داشته باشد.

کاربرد نرم‌افزار اتوکد در پیش بردن طرح معماری چیست؟

در قدیم، تنها راهی که مهندسان و معماران می‌توانستند ایده‌های خود را به تصویر بکشند این بود که آنها را با دست ترسیم می‌کردند. این روزها قلم و کاغذ جای خود را به کامپیوتر و نرم‌افزار های طراحی مانند اتوکد داده است. با طراحی های دیجیتال، این ایده ها بسیار سریعتر و کارآمدتر به زندگی تبدیل می شوند. پس چه کسی از اتوکد استفاده می کند ؟ مطمئنا تمام افراد یک بخش ساختمانی اعم از مهندسان عمران و معمار و برق و… میتوانند از اتوکد استفاده کنند

اتوکد چیست؟

AutoCAD یک نرم‌افزار طراحی به کمک کامپیوتر است که توسط شرکت Autodesk (از این رو به نام AutoCAD) توسعه یافته است. این نرم‌افزار به شما امکان می دهد طرح های دیجیتالی دوبعدی و سه بعدی را سریعتر و راحت تر از آنچه که با دست می توانید انجام دهید طراحی و ویرایش کنید. همچنین می‌توان فایل‌ها را به راحتی در فضای ابری ذخیره کرد، بنابراین در هر مکانی و در هر زمان به آنها دسترسی خواهید داشت.

آیا محدودیتی برای استفاده از اتوکد در نوشتار فارسی وجود دارد ؟

بله ، شما در نوشتار فارسی در اتوکد با مشکلاتی رو به رو هستید که میتوانید با نصب فونت کاتب اتوکد این مشکل را برطرف کنید.

ارسال نظر
1 . دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط گیلند نمایش خواهد داده شد.
2 . پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
3 . پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

مقالات مرتبط

راه اندازی انواع درب اتوماتیک گردان

  • تاریخ انتشار : 14 دسامبر 23
  • تعداد بازدید : 22
  • نظرات : بدون دیدگاه
  • دسته بندی : دکوراسیون داخلی
  • نویسنده : حسین احمدپور
  • منبع : گیلند

راه اندازی انواع درب اتوماتیک گردان

در دنیای پرشتاب امروزی زمان طلاست و هر دقیقه برای ما ارزشمند است. در مکان های پرتردد مانند ورودی ساختمان های شلوغ، رفت و آمد می تواند زمان بر باشد. در چنین مکان هایی تردد بدون دردسر به دغدغه ای همیشگی برای مدیران تبدیل شده است. کلید حل این مشکل انواع درب اتوماتیک گردان است. این درب ها با یک تیر و دو نشان علاوه بر زیبایی ساختمان تردد را نیز آسان تر می کنند.

انواع درب اتوماتیک گردان

درب های اتوماتیک گردان به چند دسته تقسیم می شوند که هرکدام ویژگی‌های خود را دارند. انتخای نوع مناسب این درب ها به عواملی مانند میزان تردد، مکان مورد استفاده، عرض ورودی و میزان بودجه بستگی دارد. مدل های محتلف درب اتوماتیک گردان عبارت اند از:

درب گردان ۳ باله: درب اتوماتیک گردان یا درب اتوماتیک 3 لنگه از 3 باله تشکیل شده است. درب‌ های اتوماتیک گردان 3 باله برای مکان هایی که میزان تردد متوسط است، مناسب می باشند.

درب اتوماتیک گردان ۴ باله: مدل دیگر درب اتوماتیک گردان از 4 بالع تشکیل شده است. این نوع از درب اتوماتیک نسبت به درب 3 لنگه بزرگ تر است. بنابراین برای مکان های شلوغ و بزرگتر مناسب است.

درب اتوماتیک شیشه ای: این نوع درب اتوماتیک گردان از شیشه‌ های نشکن ساخته شده است و دید کاملی را به داخل و خارج ساختمان فراهم می کند. این درب علاوه بر کاربردی که برای تردد دارد، منجر به زیبایی بیشتر دکوراسیون محیط نیز می شود.

درب اتوماتیک شیشه ای

نکات مهم در انتخاب اجرا کننده مناسب درب اتوماتیک گردان

از ماست که بر ماست، این جمله به چه معناست؟ به معنای آنکه انتخاب یک اجرا کننده مناسب برای نصب و راه‌اندازی انواع درب اتوماتیک گردان، از نان شب واجب‌تر است! با انتخاب یک اجرا کننده مناسب، می‌توان از مزایای درب اتوماتیک گردان به طور کامل بهره‌مند شده و از دردسرهای درب های بی کیفیت خلاص شد.

در خصوص ذکر نکات انتخاب اجرا کننده مناسب تجربه یکی از خریداران گروه مهندسی درسان را بررسی می کنیم. او می گوید که چند ماه گذشته به دنبال یه شرکت معتبر برای نصب درب اتوماتیک گردان برای ورودی ساختمانمان بودم.

بعد از کلی تحقیق و پرس و جو، بالاخره گروه مهندسی درسان را انتخاب کردم. اولین چیزی که نظر من را جذب کرد، سابقه درخشان و تجربه این شرکت در نصب انواع درب‌های اتوماتیک گردان بود. بعد از دیدن نمونه کارهای قبلی تصمیم گرفتم که اجرای درب اتوماتیک خود را به این گروه بسپارم.

images 1710340964 65f1bb649e55a

تخصص و دانش فنی کارشناسان

مورد دیگری که در زمینه انتخاب و خرید درب اتوماتیک برای من اهمیت داشت، تخصص و دانش فنی کارشناسان بود. تخصص و دانش فنی کارشناسان یک مجموعه نشان دهنده اجرای استاندارد و صحیح درب های اتوماتیک توسط آن ها است. بنابراین پس از صحبتی که با کارشناسان مجموعه درسان داشتم، از دانش فنی و تخصصی آنان مطمئن شدم.

کیفیت و قیمت مناسب انواع درب اتوماتیک گردان

کیفیت مناسب اجرا و همچنین قیمت مناسب خدمات از دیگر موارد مهم و تاثیرگذار بر نظر من بودند. به همین دلیل دنبال گروهی بودم که علاوه بر کیفیت مناسب خدمات، قیمت مقرون به صرفه ای نیز داشته باشد.

خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش و گارانتی از مواردی هستند که به قول معروف دل آدم را نسبت به خرید قرص می کنند. به همین دلیل انتخاب شرکتی که دارای خدمات پس از فروش و گارانتی باشد مانند دیگر موارد ذکر شده برای من حائز اهمیت بود. به همین دلیل دنبال شرکتی بودم که در کنار کیفیت فوق العاده و مهارت در راه اندازی و نصب خدمات پس از فروش نیز داشته باشد.

مزایای استفاده از درب های اتوماتیک گردان

استفاده از درب های اتوماتیک گردان مزایای مهمی به همراه دارد که یکی از آن ها عایق بندی مناسب درب است. با این درب ها جای نگرانی در خصوص هدر رفتن گرما و سرما از داخل ساختمان وجود ندارد. زیرا درب‌ های اتوماتیک گردان با عایق‌ بندی مناسب، مانع از هدر رفتن گرما و سرما می‌ شوند و به عبارت دیگر با استفاده از این درب ها ساختمان با گرما و سرما خداحافظی می کند.

خداحافظی با آلودگی صوتی

با درب‌های اتوماتیک گردان دیگر از سر و صدای درب های اتوماتیک خبری نیست. این درب‌ها با عملکرد روان و بی‌صدا آرامش و سکوت را ایجاد می کنند. بنابراین درب برای تمامی مجتمع هایی که به سکوت و آرامش احتیاج دارند، مناسب است.

قابلیت قفل خودکار انواع درب اتوماتیک گردان

دنیای امروز پر از ناامنی است، اما با درب‌ های اتوماتیک گردان، امنیت ساختمان تامین می شود. زیرا این درب‌ ها با قابلیت قفل شدن خودکار و سیستم ‌های امنیتی پیشرفته از ساختمان در برابر عواملی همچون سرقت مراقبت می کنند.

خداحافظی با دردسر

اتوماتیک بودن این درب ها از دردسرهای زیادی جلوگیری می کند. به عنوان مثال با نصب این درب ها رفت و آمد افراد معلول و سالمندان راحت تر می شود. زیرا این درب ها به صورت اتوماتیک و گردان هستند و بدین ترتیب احتیاجی به باز و بسته شدن درب نیست.

زیبایی و جلوه مدرن انواع درب اتوماتیک گردان

اولین چیزی که در بدو ورود به یک ساختمان توجه را جلب می‌ کند، ورودی آن است. با درب‌ های اتوماتیک گردان، می‌ توان ورودی ساختمان را به شکل جذابی طراحی نمود. این درب‌ ها با طراحی ‌های متنوع و چشم‌ نواز، منجر به زیبایی و جلوه‌ مدرن ورودی ساختمان می شوند و نظر رهگذران را به خود جلب می‌ کنند.

بنابراین با درب‌ های اتوماتیک گردان می‌ توان ساختمان را از سایر ساختمان‌ ها متمایز نمود.

در اتوماتیک برای فروشگاه و ادارات

سخن نهایی

انواع درب اتوماتیک گردان با راندمان بالا و سهولت استفاده منجر به صرفه جویی در زمان و‌ همچنین انرژی می شوند. درب های اتوماتیک گردان مزایای زیادی همچون طراحی های متنوع و چشم نواز، جلوه ای مدرن و زیبا منجر به جذابیت ورودی ساختمان می شوند.

علاوه بر این‌ موارد این درب ها قابلیت قفل شدن خودکار دارند که این مورد نماینگر سیستم های امنیتی درب های اتوماتیک گردان است. در نهایت می توان گفت که با انتخاب درب اتوماتیک از تامین‌ کننده مناسب می توان از سود و کاربرد ویژه این درب ها بهره مند شد.

شماره تلفن: 02634440950 , 02634440960 , 02634440958
مدیریت مجموعه مهندس مفید: 09125631227
مدیر فروش تهران و کرج: 09358816945
فروش همکار: 09051461655

توضیحات بیشتر

آموزش محوطه سازی حیاط باغ و باغچه

  • تاریخ انتشار : 24 نوامبر 23
  • تعداد بازدید : 15846
  • نظرات : بدون دیدگاه
  • دسته بندی : دکوراسیوندکوراسیون خارجی
  • نویسنده : حسین احمدپور
  • منبع : گیلند

تزیین حیاط خانه، 10 ایده برای باغچه های جمع و جور!

دکوراسیون خارجی: نیازی نیست برای طراحی حیاط خانه تان هزینه زیادی کنید و یا حتما به متخصص و طراحان فضای سبز رجوع کنید. شما به سادگی می توانید باغچه کوچک خودتان را به بهترین نحو، زیبا کنید. حتی چند گیاه جدید،محوطه سازی ویلا لکه های سبز کوچک و ایده های خاص و ناب، باغچه کوچک را به طرز شاهانه دیزاین می کند. ما 10 ایده متفاوت از تزیین حیاط خانه را پیشنهاد می دهیم:

 

حیاط خانه با گلدان 5

 از گلدان های مرتفع استفاده کنید.

اگر در باغچه فضای اضافی برای قرار دادن گلدان های جدید ندارید، مشکلی نیست. از گلدان هایی بلند و چند طبقه استفاده کنید که نور آفتاب هم به خوبی روی آنها بتابد. می توانید در طبقه پایین این استند، ابزار و وسایل باغبانی تان را قرار دهید.

 

حیاط خانه با گلدان 8

گلدان عمودی بسازید.

زمانی که از این ایده برای تزیین حیاط خانه استفاده کنید نه تنها فضای کمتری در سطح زمین اشغال می شود، بلکه این گلدان عمودی مانند حصار برای ایجاد حریم خصوصی در حیاط عمل کرده و دید همسایه ها را می بندد.

 

حیاط خانه با گلدان 4

شاید این مقاله هم بدردت بخوره

از فضای سقف استفاده کنید.

اگر روی سطح زمین حیاط یا باغچه فضایی ندارید تا گیاهان بیشتری را به فضای سبز رویایی تان وارد کنید، از سقف ایوان یا قسمت سرپوشیده حیاط استفاده کرده و گلدان و سبدهای آویز را به آن آویزان کنید

 

حیاط خانه

چشم را پر کنید.

زمانی که حیاط خانه را با دیوارهای سبز رونده بپوشانید و چشم را با این برگ های سبز ببندید، از نظر دیداری فضا بزرگتر به نظر می رسد. نمی توانید با یک دید ابعاد فضا را تخمین بزنید و مطمئن نیستید که در کدام قسمت فضا تمام می شود و به همین دلیل فضای حیاط بزرگتر خواهد شد.

 

حیاط خانه با گلدان 9

گیاهان را به صورت خطی بکارید.

زمانی که بخشی از حیاط خانه را به کشت سبزیجات و گیاهان خوراکی اختصاص می دهید، بهتر است برای جلوگیری از بی نظمی، بذرها را به صورت مسطح روی زمین و در شکاف های مخصوص به شکل خطی کشت کنید.

 

unnamed file

به ابعاد کوچک فکر کنید.

تراریوم ها عجیب و غریب هستند و به نظر می رسد نیاز به مراقبت بسیاری دارند ولی در واقع این باغچه های شیشه ای یکی از پروژه های باغبانی ساده ای هستند که نگهداری چندانی نمی خواهند. می توانید سرخس، خزه، بنفشه آفریقایی و پپرومیا را درون آنها بکارید.

 

حیاط خانه با گلدان 10

از طبقات پله ای استفاده کنید.

یک نردبان چوبی را به استند گل تبدیل کرده و روی پله های آن طبقات چوبی رنگ شده برای قرار دادن انواع گلدان قرار دهید. گل، سبزی و گیاهان برگدار برای این نردبان پله ای مناسب هستند.

 

حیاط خانه با گلدان 6

بصورت جیبی کشت کنید.

یک پارچه برزنتی قدیمی یا نظم دهنده کفش را به قسمتی از دیوار یا نرده های حیاط آویزان کنید. درون هر جیب یا قسمت را از خاک پر کرده و درونش گیاهان متنوعی بکارید.  این یک ایده مقرون به صرفه برای تزیین حیاط خانه است

 

حیاط خانه با گلدان 7

مبلمان مخصوص به خود را بسازید.

همانطور که در تصویر می بینید، این میز برای حیاط ایده ای خاص و جالب است. در قسمت میانی این میز گیاهانی کشت شده است که برای حیاط کوچک مناسب به نظر می رسد و قسمت های چوبی و خالی از گیاه میز مکان مناسبی برای قرار دادن کتاب و یا خوراکی هایی است که برای عصرانه انتخاب کرده اید.

 

حیاط خانه با گلدان 1

لاستیک ها را بازیافت کنید.

با استفاده از تخته های چوبی و اسپری رنگ در رنگ های مختلف، می توان لاستیک های قدیمی و از رده خارج را به گلدان های جدیدی برای تزیین حیاط خانه تبدیل کرد.

 

منبع: goodhousekeeping

توضیحات بیشتر

دکوراسیون پاییزی منزل با 9+1 ایده گرم و دلچسب

پاییز یک شعر است یک شعر بی ‌مانند
زیباتر و بهتر از انچه میخوانند
پاییز، تصویری رؤیایی و زیباست

پاییز فضلی با سایه‌های پارچه پشمی، رنگ‌های گرم و خنثی، وسایل قدیمی و  فضاهای دنج خصوصی است؛ که کم کم رنگ و بوی همه جا را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. برای داشتن یک دکوراسیون پاییزی، باید از المان‌های پاییز در خانه استفاده کرد. در اولین روزهای پاییز در گیلند می‌خواهیم با هم 10 ایده‌ دکوراسیون پاییزی را مرور کنیم و با این ایده‌ و المان‌های خلاقانه تزئینات پاییزی را به خانه بیاوریم.

در این مطلب خواهید خواند:

پاییز را با رنگ ها به دکوراسیون خانه بیاورید
استفاده از عنصر های پاییزی در دکوراسیون
تغییر روتختی در دکوراسیون اتاق ‌خواب
از دکورهای تزئینی پاییز کمک بگیرید
استفاده از چوب در دکوراسیون پاییزی
ورودی اتاق ها را جذاب کنید
استفاده از رومیزی پاییزی در دکوراسیون
از خوشبو کننده های خانگی دردکوراسیون پاییزی استفاده کنید
گیاهان پاییزی را در دکوراسیون فراموش نکنید
شمع در دکوراسیون پاییزی

دکوراسیون پاییزی منزل

دکوراسیون پاییزی منزل

پاییز را با رنگ ها به دکوراسیون خانه بیاورید
پالت رنگی مناسب پاییز:

نارنجی
زرد
قهوه ای
زرشکی
سبز
کرم
اولین قدم و البته ساده‌ترین راه برای داشتن یک دکوراسیون پاییزی، تغییر رنگ‌ها هستند. با تغییرات کوچک شروع کنید، از پالت رنگی پاییز کمک بگیرید و ببینید در کمدهای منزل‌تان چه چیزهایی پیدا می‌کنید. رنگ‌های تیره و گرم بهترین انتخاب برای دکوراسیون پاییز هستند. به عنوان مثال، یک شال مبلی نارنجی و یا کوسن‌های متضاد با رنگ زمینه مبلمان، مناسب‌ترین گزینه برای دکوراسیون پاییزی هستند.

fall mantel decorating 16

استفاده از عنصرهای پاییزی در دکوراسیون
چه چیزهایی شما را یاد پاییز می اندازد؟ استفاده از عناصر خاطره انگیز و هویت بخش پاییز در دکوراسیون می‌تواند هر چه بیشتر روح این فصل زیبا را به عمق خانه بیاورد. کدو حلوایی، میوه‌های پاییزی، برگ‌های خشک شده، پارچه‌های پشمی، چوب، گندم معجره‌ای در دکوراسین پاییز است. به عنوان مثال برای استفاده از هر کدام از این عناصر می‌توانید، گوشه‌ای از خانه مانند روی میز، لب شومینه، روی دیوار، روی مبلمان، آشپزخانه و ورودی خانه را در نظر بگیرید.

تغییر روتختی در دکوراسیون اتاق ‌خواب
یکی از بهترین ایده‌های پاییزی تعویض رو تختی و پتو ها است. برای داشتن دکوراسیون پاییزه سریع‌تر روتختی به رنگ‌های نارنجی، قهوه‌ای یا قرمز تهیه کنید و پاییز را به اتاق خواب خود بیاورید. استفاده از پارچه‌های پشمی چهارخانه را فراموش نکنید.

metaldoorart.com 38002

از دکورهای تزئینی پاییز کمک بگیرید
تابلو های نقاشی پاییزی، تغییر تابلوهای هنری و نقاشی های خانه است. با استفاده از تابلو نقاشی پاییز می توان حس و حال پاییزی به خانه بخشید و به دکوراسیون داخلی منزل کمک زیادی کرد.

استیکر و دیوار کوب های پاییزی نیز گزینه خوبی برای تغییر دکوراسیون پاییزی هستند.

استفاده از چوب در دکوراسیون پاییزی
خالصانه‌ترین عنصر پاییز، چوب است. چوب به نوبه خود احساس گرم و البته دنجی را در خانه ایجاد می‌کند، پس چه بهتر که با رسیدن فصل پاییز به سراغ میز عسلی یا چهارپایه‌های چوبی برای قرار دادن وسایل بروید و در دکوراسیون پاییزی خانه خود از آن‌ها استفاده کنید. از آنجایی که چوب از پرطرفدارترین متریال‌ها در دکور خانه است، به شکل‌های مختلفی می‌توانید با توجه به سلیقه خود از آن بهره ببرید.

دکوراسیون پاییز با سبدهای حصیری
استفاده از اکسسوری‌های کاربردی و زیبا مانند سبدهای حصیری، می‌تواند همراه خوبی برای دکوراسیون پاییزی باشد. سبدهای حصیری با رنگ خاص و جنس منحصربه‌فردشان، حس دلچسبی دارند که این روزها حتی به عنوان گلدان نیز بسیار ایده‌ی کاربردی برای دکوراسیون هستند و زیبایی متفاوتی را ایجاد می‌کنند.

ورودی اتاق ها را جذاب کنید
از دیگر فضاها در دکوراسیون که می‌توانید از اکسسوری‌های پاییزی استفاده کنید، ورودی اتاق‌ها هستند. قاب دور درب‌ها را با ریسه‌هایی که نور زرد دارند تزئین کنید تا شما را به پاییز دعوت کنند. این نورها در شب فضای رمانتیکی را ایجاد می‌کنند.

استفاده از رومیزی پاییزی در دکوراسیون
استفاده از رومیزی های ضخیم یا پشمی و با طرح و رنگ‌های پاییزی یکی از ساده ترین راه حل‌ها برای داشتن یک دکوراسیون پاییزی دلچسب است. حتی می‌توانید خودتان این این رومیزی ها را بسازید و ظاهری خاص و دوست داشتنی به فضا ببخشید.

mo21828

دکوراسیون پاییزی با خوشبو کننده‌ها
یک سینی چوبی آماده کنید و چند چوب دارچین، کمی میخک و پوست پرتقال خشک شده را در کنار هم قرار دهید و روی میز کنار نشیمن بگذارید تا رایحه پاییز را در تمام خانه حس کنید. همپنین به سلیقه خود از دیگر رایحه‌های پاییزی هم می‌توانید در دکوراسیون استفاده کنید و آن‌ها را با کمی آب جوشانده شده در کاسه‌ای؛ کنار در ورودی قرار دهید. در این حالت، هر زمان که وارد خانه می‌شوید، حس خوبی خواهید داشت.

گیاهان پاییزی را در دکوراسیون فراموش نکنید
برای زینت بخشیدن به فضای داخلی تان و داشتن دکوراسیون پاییزی منحصر به فرد می توانید از گل های خشک و یا ساقه های گندم خشک شده استفاده کنید و گوشه و کنار فضای داخلی تان را با آن ها دکور کنید و جلوه ی خاصی به فضای داخلی تان ببخشید.

شمع در دکوراسیون پاییزی
از شمع های تزئینی گرفته تا ساده را میتوانید در کنار دیگر عناصر پاییزی دکوراسیون خانه خود استفاده کنید، شمع حس گرما و آرامش خانه را چند برابر می کند.
در کنار تمام این ایده‌های دکورسیون پاییزی، استفاده از یک تایپوگرافی با حال و هوای پاییزی و جمله‌ای متناسب با فصل پاییز می‌توانید ظاهر دکوراسیون خود را دگرگون کنید و جلوه خاصی به آن ببخشید.

توضیحات بیشتر

دکوراسیون داخلی منزل به سبک فرانسوی

دکوراسیون داخلی منزل به سبک فرانسوی

سبک فرانسوی یکی از سبک‌های پرهزینه و درعین‌حال پرطرفدار در سطح جهان است. این سبک یادآور زندگی اشرافی و تجملاتی بوده؛ البته از ظرافت، احساس و زیبایی فرانسوی نیز بی‌بهره نیست. این سبک پر زرق‌وبرق متعلق به فرانسه بوده و در دوره قاجار طراحی داخلی فرانسوی مورد توجه بزرگان و درباریان ایران قرار گرفته بود. لوازم اصلی، تزئینی و ساختار پایه ساختمان در این سبک از اهمیت بالایی برخوردار بوده و هر بخش ملزومات خاص خود را خواهد داشت.

در این مقاله به دنبال آموزش نکات مهم در زمینه دکوراسیون داخلی به سبک فرانسوی خواهیم بود. در صورتی که علاقه‌مند به یادگیری قواعد دکور فرانسوی هستید؛ تا انتهای این مطلب با آموزش دکوراسیون داخلی و معماری سایت مجتمع فنی تهران ساختمان مرکزی سعادت آباد باشید.

zzzz

آشنایی با دکوراسیون داخلی سبک فرانسوی

جهت ایجاد دکوراسیون زیبا، لاکچری و مثال‌زدنی امکان انتخاب دکوراسیون فرانسوی را خواهید داشت. وجود وسایل قدیمی و عتیقه از اصالت این سبک خبر داده و این سبک لوکس علاوه بر زیبایی خیره‌کننده، حس آرامشی عجیب را برای دوستداران خود به ارمغان خواهد آورد. فرانسه در حوزه هنر، طراحی و خلق حس در مخاطبین بوی سبقت از دیگر مناطق دنیا را ربوده و سبک فرانسوی نیز برتری خاصی در ایجاد حس شاهانه در صاحب ساختمان را موجب خواهد شد.

جهت طراحی فضای داخلی نیازمند معماری خاص ساختمان خواهید بود. در صورتی که یکی از بخش‌های منزل خود را به این سبک تزئین کنید؛ مابقی قسمت‌های منزل را نیز باید به شکل سبک فرانسوی تغییر دهید. برای چیدمان دکوراسیون به شیوه فرانسوی نیاز به اتاق با سقف بلند، لوازم عتیقه و تجهیزات لوکس خواهید داشت. شکل سنتی مبلمانی که دارای طرح و نقش خاص هستند نیز برای چینش فضاهای مختلف منزل استفاده خواهد شد.

مهم‌ترین ویژگی‌های چیدمان وسایل در سبک فرانسوی

طراحی داخلی به شیوه فرانسوی مانند: دیگر سبک‌های دکوراسیون داخلی از ویژگی‌های مشخصی برای طراحی و چیدمان برخوردار است. استفاده از مبلمان چوبی کنده‌کاری ‌شده، تابلوهای هنری در اندازه‌های بزرگ، ظروف قیمتی، گلدان‌های گل رز، کوسن‌های فانتزی و چشم‌نواز از ویژگی‌های مهم این سبک از طراحی داخلی به‌شمار رفته است. استفاده از لوازم لوکس، عتیقه و قیمتی به هزینه تمام شده دکور ساختمان به این سبک را بسیار بالا برده و قبل از شروع تغییر دکوراسیون منزل خود به این سبک، حتماً برآورد قیمت اولیه را انجام دهید.

 طراحان در این سبک اروپایی، برای زیباتر جلوه دادن نقش و نگار کف‌پوش‌ها و دیوارپوش‌ها از گچ‌بری‌های سقف و حاشیه دیوارها کمک خواهند گرفت. حاشیه طلایی و نقره‌ای برای قاب‌های عکس‌ها و آینه‌ها استفاده شده و برای انتخاب رنگ لوازم در این سبک می‌توان از رنگ‌های پاستیلی مانند: آبی روشن، سبز زمردی، یاسی، نقره‌ای و سفید عاجی استفاده نمود. همچنین وجود شومینه در این معماری ساختمان از بخش‌های غیرقابل چشم‌پوشی خواهد بود.

چیدمان پذیرایی به سبک فرانسوی

استفاده از این سبک برای ساختمان‌های با متراز بالا و طراحی معماری خاص بوده و سلیقه افرادی که به‌دنبال این نوع از چیدمان هستند؛ بسیار خاص و شاهانه است. طراحی به شیوه فرانسوی هزینه زیادی داشته و در عین ‌حال برای این چیدمان باید متراژ اتاق‌ها بزرگ و وسیع باشند. لوازم مهم و خاصی مانند: مبلمان، پرده‌ها، صندلی و شومینه از وسایل اصلی اتاق نشیمن محسوب شده و هرکدام از آن‌ها ویژگی‌های منحصر به فردی دارند.

وجود شومینه در مرکز دید اتاق، همراه با قاب عکسی زیبا یا شمعدان‌ روی آن از ویژگی‌های خاص این سبک است. پنجره‌های بزرگ که با پرده‌های ساتن و براق تزئین شده‌اند، چشم هر مهمانی را خیره خواهد کرد. مبلمان در این سبک از طراحی داخلی به شکل سنتی، سلطنتی و طرح‌دار بوده و به حس خودبزرگ بینی فرد کمک خواهد کرد.

دکوراسیون اتاق‌خواب در حالت فرانسوی

برخلاف ذهنیت شما، اتاق‌خواب در سبک اروپایی فرانسوی، محلی شیک با تعداد وسایل محدود است. تخت خواب بزرگ‌ترین عضو اتاق‌خواب در این سبک بوده و از روکش‌های پارچه‌ای با تزئینات مختلف: توری، مهره و روبان برای تخت و میزهای اطراف آن استفاده خواهد شد. تعداد زیاد کوسن روی تخت و مبل‌ها خودنمایی کرده و مطابقت رنگ بالش و کوسن با رنگ روتختی و پرده از اهمیت بالایی برخوردار است. شاید از نظر افراد مختلف وجود کابینت در اتاق‌خواب جالب نباشد! اما از کابینت‌هایی با درب تزئین شده در چیدمان اتاق‌خواب فرانسوی استفاده خواهد شد.

 وجود لامپ‌هایی با نور زیبا به زیباتر کردن اتاق‌خواب کمک خواهد کرد. بهتر است برای تزئینات سقف تنها به سقف کاذب کفایت نموده و به‌هیچ‌وجه از گچ‌بری‌های خیره‌کننده استفاده نشود. از ویژگی‌های دیگر دکوراسیون فرانسوی وجود پرده‌هایی سنگین برای پنجره‌های اتاق‌خواب است. تمام بخش‌های موجود اتاق خواب به افزایش حس آرامش جهت استراحت یا مطالعه کمک کرده و فرد در بهترین حالت ممکن و با خیالی آسوده به فعالیت مورد نظر خواهد پرداخت.

طراحی آشپزخانه به سبک فرانسوی

پایه اصلی طراحی آشپزخانه در سبک فرانسوی نیز تجمل‌گرایی و زیباسازی فضای پخت خوراک‌های مختلف است. حوله، دستمال‌سفره و رومیزی‌ها به‌مانند خانه‌اشرافی باید از جنس الیاف طبیعی باشد. همچنین برای رومیزی‌ نیز امکان استفاده از جنس کتان و مخمل با طرحی از گل‌های برجسته مقدور خواهد بود. میز غذاخوری و طراحی خاص آن به بهبود طراحی فضای تحت دکور کمک خواهد کرد. میز ناهارخوری گرد با پایه‌های طراحی شده و صندلی‌های زیبا آشپزخانه فرانسوی را زیبا و اصیل خواهد کرد.

سرویس ظروف بلور در طراحی بصری این بخش از منزل، نمای خاصی به آشپزخانه خواهد داد. طراحی فرانسوی به داشتن اصالت معروف است، بنابراین همه‌چیز باید اصیل باشد. کاشی، سرامیک و یا پارکتی که در آشپزخانه استفاده شده باید صیقلی و باکیفیت باشند. جهت افزایش نمایی کابینت‌ها می‌توان از رنگ‌های آبی روشن، سبز زمردی، یاسی، نقره‌ای و سفید عاجی بهره برد. مرغوبیت جنس تمامی لوازم آشپزخانه نیز در حد اعلاء بوده و لوازم آشپزی باید به‌شکل کامل و بدون نقص باشد.

اهمیت وسایل تزئینی در سبک چیدمان فرانسوی

وسایل شیک و تزئینی از جایگاه ویژه‌ای در طراحی فرانسوی برخوردار بوده، البته این بدان معنا نیست که دکوراسیون شلوغ و پر از اکسسوری باشد. در این سبک از وسایل قدیمی و عتیقه در جای مناسب استفاده خواهد شد. به‌طور مثال: در قفسه‌های آشپزخانه از ظروف بلوری استفاده خواهد شد. در اتاق نشیمن قاب عکس و آینه‌ها جلوه‌ای ویژه را به نمایش خواهند گذاشت. استفاده از مجسمه‌های شیشه‌ای و چینی به‌همراه تابلوهای با طرح خاص به تزئین هر چه بیشتر محیط داخلی ساختمان کمک خواهد کرد.

نورپردازی به سبک فرانسوی

سقف منازل در دکوراسیون فرانسوی دارای ارتفاع زیاد بوده و از این رو از لوسترهای بلند و شلوغ: برنزی، طلایی و نقره‌ای برای نورپردازی استفاده خواهد شد. همچنین وجود آینه‌ها و پنجره‌های بلند باعث انعکاس نور و روشنایی طبیعی بیشتر به فضای منزل است. در این سبک از چراغ‌های آویز و شمعدان‌ها به‌وفور بهره گرفته شده و در صورتی که کنجی از خانه کم‌نور بود از آباژور، چراغ‌خواب و شمع‌های بلند استفاده خواهد شد. دکوراسیون داخلی سبک فرانسوی، به روشنایی زیاد تأکید داشته و نورپردازی در شب باید همانند نور طبیعی روز روشن و پرنور باشد.

سؤالات متداول

در این بخش از مجله طراحی دکوراسیون داخلی، به سؤالات احتمالی ایجاد شده شما، در زمینه سبک فرانسوی در دکوراسیون داخلی پاسخ خواهیم داد. در صورت ایجاد پرسش خاص دیگری، آن را از طریق نظرات همین بخش با ما در میان گذاشته، تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخ مناسب را دریافت نمایید.

طراحی دفتر کار در سبک فرانسوی چگونه است؟

در صورتی که دفتر کار بسیار شیک و لاکچری انتخاب شماست، به‌راحتی با سبک فرانسوی به هدف خود خواهید رسید. میز کار در این سبک به صورت سراسر منبت‌کاری شده با حاشیه‌های طلایی‌رنگ بوده و دارای شکل مستطیلی، بدون کشو و با پایه‌های کوتاه هستند. رنگ میز و صندلی‌ها قهوه‌ای بوده و برای روکش صندلی، مبل و پرده‌ها از رنگ لاجوردی و شکری استفاده خواهد شد.

در این سبک خاص؛ به‌جای صندلی‌های اداری از مبل‌هایی با روکش چرم یا ساتن استفاده شده است. عموماً در بخش اداری، دفترکار پر از وسایل الکترونیکی مانند: رایانه، لپ تاب، تبلت، تلفن، فاکس و پرینتر است ولی در اتاق کار دکوراسیون فرانسوی، چنین تجهیزات نوینی جایگاهی ندارند. به همین دلیل است که امروزه دکوراسیون داخلی اداری به این سبک کمتر مورد پذیرش عموم قرار خواهد گرفت.

نکات مهم طراحی فرانسوی در طراحی بالکن و تراس چیست؟

بالکن و تراس یک قسمت پرکاربرد از فضای منزل است. طراحان داخلی به دلیل پرکاربرد بودن و نمای ساختمان، توجه ویژه‌ای برای این قسمت دارند. معنا و کاربرد تراس و بالکن با هم متفاوت است ولی اکثر اوقات آن‌ها را به‌جای هم نام برده‌اند. بالکن دارای سقف بوده و جز بنای ساختمان محسوب خواهد شد.

 اما تراس؛ سقف و دیوار نداشته و بیشتر مواقع از دیوارها و سقف شیشه‌ای برای محسور کردن آن بهره خواهند برد. در طراحی فرانسوی برای فضای بالکن از صندلی هایی فلزی استفاده شده، همچنین وجود گل‌های آپارتمانی در بالکن به افزایش نمای بصری ساختمان کمک خواهد کرد.

مناسب‌ترین کلاس آموزش آشنایی با دکوراسیون منزل کجاست؟

با شرکت در دوره‌های دکوراسیون داخلی و معماری سایت مجتمع فنی تهران ساختمان مرکزی سعادت آباد امکان آشنایی با اصول سبک‌شناسی و دکوراسیون داخلی به شکل علمی و عملی را خواهید داشت. همچنین با افزایش مهارت خود، قادر به دریافت گواهینامه بین‌المللی شده و امکان فعالیت‌ در عرصه دکوراسیون داخلی را خواهید داشت.

توضیحات بیشتر

راهنمای جامع آشنایی با انواع پرده آماده

  • تاریخ انتشار : 2 مارس 23
  • تعداد بازدید : 131
  • نظرات : بدون دیدگاه
  • دسته بندی : دکوراسیون
  • نویسنده : حسین احمدپور
  • منبع : گیلند

معرفی و آشنایی با انواع پرده آماده، اطلاعات مفیدی برای تزیین مناسب منزل ارائه می‌دهد. انتخاب پرده مناسب برای هر فضا، نقش مهمی در ایجاد فضایی آرام‌بخش و دل‌نشین دارد. در این مقاله انواع پرده‌های رایج، مزایای آن‌ها، نکات انتخاب پرده مناسب و نگه‌داری از آن‌ها بیان ‌شده‌است. با خواندن این مقاله می‌توانید در انتخاب و نگه‌داری پرده‌های منزلتان موفق‌تر عمل کنید.

images 1697730512 65314fd0e05c6

معرفی انواع پرده‌ آماده

پرده‌های آماده یکی از محبوب‌ترین انواع پرده در سال‌های اخیر هستند. این پرده‌ها به‌دلیل سهولت نصب و آمادگی کامل برای استفاده، مورد توجه بسیاری از مشتریان قرار گرفته‌اند. انواع پرده‌ آماده به چند دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

پرده آماده مخمل

پرده‌ آماده مخمل از جنس پارچه مخمل تهیه می‌شود که بافتی نرم و ظریف دارد. این پرده‌ها معمولاً ضخامت بیشتری نسبت‌به سایر انواع دارند و حس لوکس و آرامش‌بخشی را القا می‌کنند. پرده‌های مخمل بیشتر در اتاق‌هایی مثل پذیرایی و اتاق خواب استفاده می‌شوند و حالتی کلاسیک به فضا می‌دهند.

پرده آماده حریر

پرده‌ آماده حریر از جنس پارچه حریر تهیه می‌شوند که بسیار نازک و ظریف هستند. این پرده‌ها حجم کمی دارند و نور را به‌خوبی از خود عبور می‌دهند. پرده حریر معمولاً برای اتاق‌هایی مثل پذیرایی، آشپزخانه و اتاق‌هایی که نیاز به نور بیشتر دارند مناسب است.

پرده آماده کتان

پرده‌ آماده کتان از جنس پارچه کتان تهیه می‌شوند که دارای بافتی متوسط و محکم هستند. انواع پرده آماده کتان نسبت‌به پارچه‌هایی مثل حریر ضخامت بیشتری دارند؛ اما نور را خوب از خود عبور می‌دهند. پرده آماده کتان لیندا معمولاً برای اتاق‌های خواب و نشیمن منازل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پرده آماده توری

پرده‌ آماده توری از جنس تور پلی‌استر تهیه می‌شوند که بافتی خیلی نازک و ظریف دارند. این پرده‌ها حجم خیلی کمی دارند و نور را به‌طور کامل از خود عبور می‌دهند. پرده توری مناسب فضاهایی مثل آشپزخانه و اتاق‌های کودک است که نیاز به نور طبیعی زیادی دارند.

images 1697731005 653151bd227bc

مزایای استفاده از پرده‌های آماده

مزایای استفاده از پرده‌های آماده متعدد است که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سرعت نصب، تنوع طرح و رنگ، قیمت مناسب و عدم نیاز به برشکاری و دوخت اشاره کرد.

یکی از بزرگ‌ترین مزایای انواع پرده‌ آماده، سرعت بالای نصب و آماده‌سازی آن‌هاست. این پرده‌ها از پیش به‌اندازه مناسب برش خورده و آماده نصب هستند. بنابراین نیازی به اندازه‌گیری، برشکاری و دوخت و دوز ندارند. کاربر می‌تواند در مدت زمان بسیار کوتاهی پرده را نصب کرده و از آن استفاده کند.

از دیگر نکات مثبت پرده‌های آماده، تنوع بسیار بالای طرح و رنگ آن‌هاست. این پرده‌ها در طرح‌ها و الگوهای متنوعی ازجمله چهارخانه، کامل، نواری و… تولید می‌شوند. همچنین رنگ‌بندی آن‌ها نیز بسیار متنوع است و مشتری می‌تواند رنگ موردعلاقه خود را انتخاب کند.

ازآن‌جاکه پرده‌های آماده به‌صورت انبوه تولید می‌شوند، قیمت آن‌ها نیز معمولاً مناسب‌تر از پرده‌های سفارشی است. بنابراین استفاده از آن‌ها برای مشتری مقرون‌به‌صرفه خواهد بود.

نکات مهم در انتخاب پرده آماده

انتخاب پرده مناسب برای منزل بسیار مهم است، زیرا پرده می‌تواند تأثیر زیادی بر زیبایی و آسایش فضای خانه داشته باشد.

اول از همه باید به جنس انواع پرده آماده دقت کرد. پارچه‌های سبک و نفوذپذیر مانند کتان و توری برای فصل تابستان مناسب‌تر هستند، زیرا هوا را عبور می‌دهند؛ اما در زمستان پرده‌های ضخیم‌تر و عایق‌دار مانند ولور و آتلاس بهتر عمل می‌کنند. همچنین پارچه‌های ضدآب برای اتاق‌های پررفت‌‌وآمد مثل آشپزخانه مناسب هستند.

دوماً طرح و رنگ پرده باید با دکوراسیون اتاق همخوانی داشته باشد. پرده‌های طرح‌دار و رنگی برای اتاق‌هایی که می‌خواهیم شاد و بانشاط به نظر برسند مناسب است؛ اما برای اتاق‌خواب که فضایی آرام می‌خواهیم، پرده‌های تک‌رنگ و ساده‌تر بهترند.

سوماً اندازه پرده باید متناسب با ابعاد پنجره باشد تا کاملاً آن را بپوشاند. پرده‌های بلندتر از پنجره می‌توانند کف اتاق را هم بپوشانند و حس زیبایی بیشتری بدهند. البته اندازه پرده نباید آنقدر زیاد باشد که تاب‌خوردگی پیدا کند

نکات مراقبت و نگه‌داری پرده آماده

انواع پرده‌ آماده نیازمند مراقبت و نگه‌داری مناسبی هستند تا بتوانند عمر مفید خود را حفظ کنند. یکی از نکات مهم، جلوگیری از قرار گرفتن این پرده‌ها در معرض نور مستقیم خورشید است. نور مستقیم خورشید باعث تغییر رنگ و خشک شدن الیاف پارچه می‌شود. بنابراین باید مراقب بود که پرده‌ها به مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار نگیرند. استفاده از پرده‌های دولایه می‌تواند در حفاظت بیشتر پرده‌ها مؤثر باشد.

نکته بعدی جلوگیری از کشیده شدن و چروک شدن پرده‌هاست. پرده‌های آماده اغلب از جنس پارچه‌های نرم و ظریفی تهیه می‌شوند که احتمال چروک شدن آن‌ها وجود دارد. بنابراین باید هنگام شستشو و خشک‌کردن پرده‌ها، دقت زیادی به خرج داد تا از کشیده شدن الیاف جلوگیری شود. همچنین هنگام جمع‌کردن انواع پرده آماده نباید آن‌ها را مچاله کرد.

یکی دیگر از نکات مهم، استفاده از اتو برای صاف کردن پرده‌های آماده است. اتو کردن منظم پرده‌ها مانع از تشکیل چروک در آن‌ها می‌شود. البته لازم است دمای اتو پایین باشد تا به پارچه آسیب نرسد. همچنین پس از شستشوی پرده‌ها، حتماً باید آن‌ها را کاملاً خشک کرد و سپس اتو زد تا اثرات مطلوب اتوکاری مشاهده شود.

images 1697720972 65312a8cd4297

پرده‌های آماده؛ انتخابی آسان و زیبا برای خانه

پرده‌های آماده به دلیل مزایای متعددشان ازجمله سرعت بالای نصب، تنوع طرح و رنگ و همچنین قیمت مناصب، گزینه‌ای عالی برای تزیین منزل محسوب می‌شوند. با توجه به نوع پارچه، طرح، رنگ و اندازه پرده و همچنین رعایت نکات نگه‌داری، می‌توان پرده‌ای زیبا و مناسب با دکور و فضای موردنظر را انتخاب کرد. پرده‌های آماده، گزینه‌ای آسان و زیبا برای تزیین منزل هستند.

توضیحات بیشتر
09117087013
INFO@GILAND.IR