آستارا
طوالش
رضوانشهر
ماسال
بندر انزلی
صعومه سرا
فومن
رشت
شفت
رودبار
سیاهکل
لاهیجان
اشرفیه
املش
رودسر
لنگرود
09027087013

PHONE NUMBER

شما اینجا هستید » گیلند » مقاله » نمونه سوالات آزمون آیین نامه رانندگی

نمونه سوالات آزمون آیین نامه رانندگی

تاریخ درج : 31 جولای 22

بازدید : 435

متن مقاله
بخش نظرات

نمونه سوالات آزمون آیین نامه رانندگی

با دانلود نمونه سوالات آیین نامه اصلی و آزمون آنلاین آیین نامه راه را برای قبولی در آزمون آیین نامه رانندگی هموار تر کنید.

آزمون آیین نامه رانندگی، یکی از آزمون هایی است كه سالانه در چند نوبت توسط آموزشگاه‌ها برگزار می شود و افرادی كه متقاضی دريافت گواهينامه هستند بايد پس از شركت در کلاس های تئوری و سپس کلاس های عملی، در آن شركت كرده و نمره قبولی را كسب كنند تا وارد مرحله آزمون عملی شهری با افسر شوند.

این مطلب را نیز بخوانید: سوالات حق تقدم در چهارراه

آزمون آيين نامه رانندگي آزمونی شامل یک مجموعه از قوانین و مقررات و دستوراتی است كه به منظور حفظ ایمنی در طول رانندگی در انواع مسيرها مثل جاده‌ها، خيابان‌ها، بزرگراه‌ها و … وضع می شود و در كاهش تصادفات و حوادث رانندگی به كار برده می شود.

نمونه سوالات آیین نامه

نمونه سوالات آیین نامه

نمونه سوالات آیین نامه که در آزمون مورد پرسش قرار می گیرد

مفاهيم مورد سوال در اين آزمون‌ها، شامل آشنایی با قوانين راهنمایی و رانندگی مثل تابلوهای راهنما، سرعت مجاز در انواع جاده‌ها و خیابان های اصلي و فرعی، نحوه صحيح و ايمن رانندگی، سيستم‌هاي فنی یک خودرو و روش تعمير آن در مواقع نياز، نحوه صحيح نگهداری قطعات خودرو، فرهنگ رانندگی و حقوق شهروندی و … مي‌باشد.

از مهم‌ترين مواردی كه همواره و در اغلب آزمون‌ها تكرار شده‌اند، میتوان به معنا و مفهوم تابلوها و علائم خطر و احتياط، راه‌هاي اصلي و فرعی، آشنایی با انواع مختلف وسايل نقليه موجود، قوانين شهروندی و حق تقدم اشاره كرد.

در واقع اين موضوعات و سرفصل‌ها جزو مهم‌ترين و پرتكرارترين موضوعاتي است كه معمولا در تمامي آزمون‌هاي آيين نامه تكرار می شوند و داشتن تسلط کافی در اين موضوعات، براي كسب نمره قبولی الزامی به نظر می رسد.

براي موفقيت و كسب نمره قبولي در آزمون آيين نامه، اصلی ترین و البته شناخته شده ترين راه ممكن، مطالعه كتاب مخصوص قوانين رانندگی است كه معمولا توسط خود آموزشگاه‌هاي رانندگي معتبر به فروش می رسد و در اختيار متقاضيان دريافت گواهينامه قرار مي‌گيرد. مطالعه صحيح و دقيق اين كتاب عامل اصلی و مهم در قبولی به شمار می رود.

چرا برخی افراد در آزمون آیین نامه رانندگی قبول نمی شوند؟

اما با وجود اين كه هر ساله داوطلبان زيادي اين كتاب را تهيه و نسبت به مطالعه آن اقدام مي‌نمايند، باز هم عده بسيار زيادي از متقاضيان هستند كه موفق به كسب نمره قبولی نمی شود و مجبور به شركت دوباره در اين آزمون مي‌شوند.

اگر شما نيز جزو اين دسته از افراد هستيد و يا به تازگی برای دريافت گواهينامه خود اقدام نموده و مي‌خواهيد در همان يك بار اول كه در آزمون آيين نامه شركت مي‌كنيد، نمره قبولی را كسب و به مرحله بعدی راه پيدا كنيد، حتما با ما همراه شويد و اين مطلب را تا انتها مطالعه كنيد.

معمولا از آن جا كه فاصله بين آزمون عملي و آزمون آيين نامه كوتاه است و افراد براي آزمون عملی شهری كه توسط افسر برگزار می شود، اضطراب و نگرانی بیشتری دارند، بيشتر وقت خود را صرف يادگيري عملی رانندگی و تکنیک های رانندگی صحيح و اصولی كرده و وقت زیادی را به مطالعه و یادگیری بخش تئوری اختصاص نمیدهند.

اين افراد اغلب در زمان آزمون آيين نامه به دليل آشنا نبودن با سوالات و آزمون، اضطراب زیادی را متحمل می شوند كه بر عملكرد آن‌ها در پاسخگویی نيز تاثير میگذارد.

تجربه ثابت كرده است كه تا حدود زيادي سوالاتي كه در انواع آزمون‌هاي آيين نامه مطرح مي‌شود، مشابه هم هستند.

از اين رو موفقيت كساني در اين آزمون حتمي است كه پس از مطالعه دقيق كتاب آموزشي قوانين، خود را در شرايط آزمون قرار داده و نمونه سوالات آیین نامه متعددی را پاسخ داده و جواب‌هاي خود را بررسی نمايند.

اين كار هم باعث میشود كه افراد با اشتباهات خود روبرو شده و متوجه شوند كه در كدام قسمت از سوالات و سرفصل‌ها مشكل دارند و قبل از آزمون اصلی آيين نامه نسبت به رفع اين مشكلات اقدام نمايند و هم باعث می شود كه افراد خود را در شرايط آزمون قرار داده و هم با نحوه مديريت زمان در سر جلسه آزمون اصلی آشنا شده و در نتيجه با آرامش خاطر بیشتری اين آزمون را سپری نمايند.

حتی افرادی بوده‌اند كه با وجود نداشتن مطالعه کافی، نمونه سوالات بسيار زياد و متعددی را بررسی كرده و اشكالات خود را به وسيله اين آزمون‌ها رفع كرده‌اند و موفق به كسب نمره قبولی در همان مرتبه اول كه در اين آزمون‌ها شركت كرده‌اند، شده‌اند.

اگر شما نيز جزو متقاضيان دريافت گواهينامه هستيد و قرار است به زودی در آزمون آيين نامه شركت كنيد، هر چه سريع‌تر نسبت به دريافت و مطالعه نمونه سوالات استاندارد اقدام نموده و موفقيت خودتان را تضمين كنيد.

برچسب ها :
ارسال نظر
1 . دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط گیلند نمایش خواهد داده شد.
2 . پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
3 . پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

مقالات مرتبط

09117087013
INFO@GILAND.IR